Να αποσυρθεί το έκτρωμα-πρόταση ανεργίας εκπαιδευτικών

Μόνη λύση: μαζικοί μόνιμοι διορισμοί

Υπερασπιζόμαστε ανυποχώρητα εργασιακά δικαιώματα και δημόσιο σχολείο

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε την Παρασκευή 8/4 σε κοινοποίηση ενός κατάπτυπτου σχεδίου-διάταξης για το σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών της επόμενης χρονιάς, προκαλώντας τεράστιο κύμα αντιδράσεων στον κόσμο των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και όχι μόνο.

Η εν λόγω διάταξη εξαπολύει μια βίαιη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών, αποτελεί προπομπό για το κοινό σύστημα διορισμών/προσλήψεων και τρανή απόδειξη της «συνέχειας» ανάμεσα στις πολιτικές ηγεσίες των τελευταίων χρόνων. Αναφανδόν επιχειρείται η εφαρμογή του Ν.3848 της Διαμαντοπούλου και στους πίνακες των αναπληρωτών, καθώς προκρίνεται η επιτυχία στους γραπτούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ του 2008 και του 2006 με αριθμό μορίων που ακυρώνουν κάθε άλλο κριτήριο, ενώ τίθεται πλαφόν απαξίωσης της προϋπηρεσίας (60 μήνες προϋπηρεσία: 16,8 μόρια). Ταυτόχρονα, εισάγεται για πρώτη φορά η μοριοδότηση του βαθμού του πτυχίου (5 μόρια), σε μια απόπειρα εφαρμογής αξιολογικών κριτηρίων στις προσλήψεις αναπληρωτών.

Το υπουργείο Παιδείας με την πρότασή του για το νέο σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών ανατρέπει αντιδραστικά όλα τα μέχρι τώρα δεδομένα. Το νέο σύστημα πρόσληψης θα είναι κινούμενη άμμος. Στόχος είναι να μη γνωρίζει κανείς εκπαιδευτικός πια θα είναι η θέση του στους πίνακες της κάθε χρονιάς. Το κυνήγι των προσόντων και του επαγγελματικού προφίλ που θα εισάγει ο ΑΣΕΠ, θα είναι ο ατομικός δρόμος διεκδίκησης μιας θέσης στην ελαστική εργασία. Η ακύρωση της προϋπηρεσίας επιδιώκει να αφαιρέσει κάθε σταθερότητα και σχετική ασφάλεια. Μέχρι τώρα οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί είχαν μια σχετική βεβαιότητα ότι θα εργαστούν την επόμενη χρονιά αν οι προσλήψεις παραμείνουν αριθμητικά ίδιες. Τώρα πρέπει να εμπεδωθεί στους εκπαιδευτικούς ότι όσα χρόνια και να δουλεύεις δεν κατοχυρώνεις δικαίωμα στην εργασία ούτε το κράτος έχει υποχρέωση να προσλάβει αυτόν που έχει πολλά χρόνια και καλύπτει πάγιες ανάγκες. Και η αλήθεια είναι ότι το σχέδιο δε βρίσκεται ακόμα σε πλήρη ανάπτυξη. Όπως δηλώνει το Υπουργείο, οι νέες διατάξεις είναι μεταβατικές. Τα χειρότερα βρίσκονται μπροστά μας.

Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι το σχέδιο αφορά μόνο τις προσλήψεις αναπληρωτών αποτελεί ομολογία του Υπουργείου ότι δεν πρόκειται να κάνει κανένα μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικού. Το επικοινωνιακό παιχνίδι των 20.000 διορισμών και η κατάθεση σχετικής μελέτης στους «θεσμούς», αποδεικνύεται αντιπερισπασμός και στάχτη στα μάτια.

Είναι πια απολύτως φανερό ότι αντί για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς το υπουργείο θα επιδιώξει χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών και εφαρμογή του προγράμματος για κλείσιμο, συμπτύξεις συγχωνεύσεις σχολείων (θυμίζουμε ότι το σχέδιο Αρβανιτόπουλου που δεν εφαρμόστηκε λόγω του εκπαιδευτικού κινήματος προέβλεπε το κλείσιμο 1.600 σχολείων). Τα νούμερα το αποδεικνύουν: Το Υπουργείο έχει χρησιμοποιήσει μόνο για φέτος το 40% των χρημάτων του ΕΣΠΑ (160 εκ. σε σύνολο 340 εκ.) που υπάρχουν ως το 2020!!!

Δε χωρά αμφιβολία ότι για να μπορέσει να τα περάσει όλα αυτά, το Υπουργείο επιδιώκει τη διάσπαση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, τον περιορισμό των αιτημάτων τους σε προτάσεις εντός του ισχύοντος νομικού πλαισίου, ώστε να μείνουν στο απυρόβλητο η πολιτική μηδενικών διορισμών, ο περιορισμός των θέσεων εργασίας, η περαιτέρω υποβάθμιση των εργασιακών τους σχέσεων. Αποκρύπτεται σαφώς ότι οι φετινές απολύσεις του Ιούνη θα σημάνουν χρόνια ανεργία για χιλιάδες εκπαιδευτικούς αλλά και τεράστια χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων των μονίμων οι οποίοι θα υποχρεωθούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με χιλιάδες λιγότερους αναπληρωτές.

Τίποτα φυσικά από τα παραπάνω δεν πατά στο κενό. Το Υπουργείο μέσα από διαδοχικές τροπολογίες υλοποιεί τις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου με γνώμονα πάντα τις κατευθύνσεις Ε.Ε. και ΟΟΣΑ.

Αυτό σημαίνει ότι το σχέδιο διορισμών των αναπληρωτών είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου στην επίθεση που “κατά τη διάρκεια του διαλόγου” ετοίμασε  το Υπ Παιδείας ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.

Η μείωση του κόστους και η ευθυγράμμιση αριθμού μαθητών/εκπαιδευτικών επιχειρούνται μέσα από τη μείωση του αριθμού των αναπληρωτών σε πρώτη φάση, αλλά και τη συνολική αναδιάρθρωση των εργασιακών όρων μόνιμων και αναπληρωτών. Αύξηση της διδακτικής ώρας, αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, κατάργηση δομών (τμήματα ένταξης, ολοήμερα-λειτουργία πρωινού έως 1.15, τραγική συρρίκνωση προσλήψεων σε παράλληλες στηρίξεις, κλάδους και ειδικότητες), μείωση διδακτικών αντικειμένων και ωρών, μετακινήσεις εκπαιδευτικών συνθέτουν το σχέδιο που επεξεργάζεται το Υπουργείο, ώστε να «διαχειριστεί το ανθρώπινο δυναμικό με τον πλέον αποδοτικό τρόπο». Το αυτόνομο σχολείο των δήμων δεν αναγνωρίζει μορφωτικά δικαιώματα στους μαθητές, ούτε εργασιακά δικαιώματα στους δασκάλους τους. Διαλύει δομές του δημόσιου σχολείου, για να τις μεταφέρει εν είδει πρόσκαιρης καινοτομίας στους δήμους, ενώ ανοίγει τον δρόμο για προσλήψεις μέσα από κοινωφελή προγράμματα «απασχόλησης» κι όχι εργασίας.

Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι τα σχέδια του Υπουργείου αποτελούν casus belli. Ο «εθνικός διάλογος» έχει αποδείξει προ πολλού τον προσχηματικό χαρακτήρα του. Άλλωστε όλα τα σοβαρά μέτρα που νομοθέτησε ή θέλει να νομοθετήσει η κυβέρνηση (κατάργηση ΤΕ, τρόπος διορισμού των αναπληρωτών, διπλασιασμός των μαθητών από 7 σε 14 για τα ΤΕ στα Νηπιαγωγεία κλπ) ποτέ δεν τα έθεσε για διάλογο έστω και “για τα μάτια”.  Με βάση και αυτές τις εξελίξεις η ΔΟΕ οφείλει να αποχωρήσει ΤΩΡΑ από το διάλογο, διαφορετικά συμμετέχει απροκάλυπτα πια στο επικοινωνιακό παιχνίδι του Υπουργείου σε βάρος των εκπαιδευτικών. Το εκπαιδευτικό κίνημα δε θα συναινέσει στη διάλυση του δημόσιας εκπαίδευσης και τον καταποντισμό των εργασιακών δικαιωμάτων. Μαχητικά, ανυποχώρητα θα υπερασπιστούμε το μέλλον του δημόσιου σχολείου και της εργασίας μας!

Καλούμε σε συμμετοχή:

  • Στη Συνέλευση του Συντονιστικού των Αναπληρωτών, την Τρίτη 12/4, 6.00 στα γραφεία της ΟΛΜΕ
  • Στη συνέλευση συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ την Πέμπτη για την οργάνωση της απάντησής μας
  • Στην κινητοποίηση στο Υπουργείο την Παρασκευή 15/4 κηρύσσοντας 3ωρη επιπλέον στάση εργασίας για τις τρεις πρώτες ώρες του πρωινού ή του απογευματινού ωραρίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *