100% συμμετοχή των σχολείων στην απεργία-αποχή!

ΧΑΙΡΕΤΙΖΟΥΜΕ τους/τις εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων των Άνω Λιοσίων, του Ζεφυρίου και της Φυλής για την καθολική συμμετοχή στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε αξιολογική διαδικασία και την εφαρμογή της Υ.Α. για την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση, η οποία στοχεύει στην διάλυση του δημόσιου σχολείου, την κατάργηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητ(ρι)ών μας και των εργασιακών των εκπαιδευτικών. 30 στα 31 δημοτικά/νηπιαγωγεία, σε πολλά από τα οποία με ομόφωνες αποφάσεις, έχουν αποφασίσει συμμετοχή στην απεργία/αποχή!

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ τις απειλές, τα ψεύδη και την προσπάθεια εκφοβισμού των εκπαιδευτικών από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., που δείχνουν το φόβο της για την αποτυχία κι αυτής της νέας προσπάθειας επιβολής της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης, μπροστά στην αντίδραση του εκπαιδευτικού κινήματος σε όλη τη χώρα και τα συντριπτικά για την κυβερνητική πολιτική ποσοστά συμμετοχής στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ που κήρυξαν η ΔΟΕ και οι Σ.Ε.Π.Ε. (όπως και η ΟΛΜΕ/ΕΛΜΕ και η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

Επισυνάπτουμε και τη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ για την  απεργία αποχή, έπειτα από τις απειλές εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ. σχετικά με την σύνδεση της μη πραγματοποίησης της αξιολόγησης με πειθαρχικές ποινές και με στέρηση της δυνατότητας συμμετοχής στις διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.

Στις “απειλές” του Υπ. Παιδείας απαντάμε με ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ!

Σε χθεσινά δημοσιεύματα έγινε λόγος για νέες “απειλές” του Υπ. Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς, με τίτλο “Αποκλεισμός εκπαιδευτικών από τη διεκδίκηση θέσεων στελεχών εκπαίδευσης εάν απέχουν από την αξιολόγηση”!  

Υπενθυμίζουμε την απόφαση της ΑΔΕΔΥ σχετικά με αυτό το θέμα, για να σταματήσει το Υπουργείο να μας εμπαίζει!

ΝΟΜΙΜΗ η συμμετοχή στην απεργία – αποχή

Παραθέτουμε από την προκήρυξη ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ της ΔΟΕ   ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Άλλωστε η απεργία – αποχή χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων.

Η μαζικότητα και στο σύλλογό μας και ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ είναι το βασικό εχέγγυο της επιτυχίας και της προστασίας μας.

ΜΕ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ.
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Να μην αφήσουμε να υπάρξει νεκρός απεργός πείνας

Ο Δημήτρης Κουφοντίνας βρίσκεται στην 47η μέρα απεργία πείνας και νοσηλεύεται στην εντατική. Η τελευταία εξέλιξη είναι ότι ο απεργός πείνας  ζήτησε από τους γιατρούς της ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας να αφαιρέσουν τον φλεβοκαθετήρα («πεταλούδα»), που είχε τοποθετηθεί στο χέρι του, προκειμένου να παίρνει ορό ενυδάτωσης (αυστηρά, χωρίς κανένα πρόσθετο), λόγω αδυναμίας πρόσληψης νερού από το στόμα. Διεκδικεί αυτονόητα δικαιώματα τα οποία η κυβέρνηση αρνείται, καταστρατηγώντας τις διατάξεις ακόμα και του εκδικητικού νόμου τον οποίο η ίδια ψήφισε. Η υγεία του κρατούμενου βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση κι ο κίνδυνος για την ζωή του όσο περνάνε οι ώρες μεγαλώνει. Η ευθύνη για αυτή την απαράδεκτη κατάσταση βαραίνει αποκλειστικά την κυβέρνηση.

Αυτή η κυβέρνηση θέλει να υπάρξει νεκρός απεργός πείνας για πρώτη φορά στην ιστορία μετά την εποχή Θάτσερ. Μια τέτοια εξέλιξη θα αποτελέσει ανεπανόρθωτο πλήγμα για τις δημοκρατικές εγγυήσεις ελευθερίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα μας. Και όλα αυτά, σε μια περίοδο που οι δημοκρατικές κατακτήσεις ισοπεδώνονται και η καταστολή είναι ο κανόνας.

Η πολιτεία και η Δικαιοσύνη οφείλουν να αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο όλους τους κρατούμενους/ες. Μ΄ αυτή τη θεμελιώδη θέση που πρέπει να ισχύει, θεωρούμε ότι η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει την ειδική-επιλεκτική στάση της απέναντι στον κρατούμενο Δ. Κουφοντίνα και να προχωρήσει στην μεταφορά του στις φυλακές Κορυδαλλού όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία. Όλοι οι κρατούμενοι, ανεξάρτητα από τις πράξεις για τις οποίες έχουν καταδικαστεί, και τους έχει επιβληθεί ποινή, πρέπει να εκτίουν την  ποινής τους με όρους ισότιμης αντιμετώπισης και με ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης. 

Καλούμε όλες οι δυνάμεις που αναφέρονται στο κίνημα, στις δημοκρατικές ελευθερίες και στα συνταγματικά δικαιώματα, στους αγώνες των εργαζομένων και της νεολαίας, να κινητοποιηθούμε άμεσα και έμπρακτα.

Με ψηφίσματα και αποφάσεις που θα δυναμώσουν τη φωνή των δικηγόρων, γιατρών, καλλιτεχνών κ.λπ. που ήδη έχουν εκφράσει την αλληλεγγύη τους και ζητάνε την ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματος του Δ. Κουφοντίνα: Την άμεση μεταφορά του κρατούμενου στις φυλακές Κορυδαλλού.

Να μην επιτρέψουμε την επαναφορά της θανατικής ποινής στην πράξη.

Άμεση ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων του απεργού πείνας Δ. Κουφοντίνα  

Να μεταφερθεί στις φυλακές Κορυδαλλού  

Να μην επιτρέψουμε νεκρό απεργό πείνας από το μένος Κυβέρνησης – Μηχανισμών – ΗΠΑ  

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΜΠΤΗ 25/2/2021, ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ, 13.00

Ο σύλλογος κηρύσσει 1-3 ώρες στάση εργασίας για την διευκόλυνση συμμετοχής των συναδέλφων/ισσων στο συλλαλητήριο

ΨΗΦΙΣΜΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΓΙΟ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ ΣΤΟ Α.Π.Θ.

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» καταγγέλλει το όργιο κρατικής καταστολής και τις συλλήψεις δεκάδων αγωνιζόμενων φοιτητών του Α.Π.Θ από τα ΜΑΤ.

Οι φοιτητές διώκονται γιατί στη βάση των συλλογικών τους θέσεων υπερασπίζονται το δικαίωμά τους την Δημόσια Δωρεάν Παιδεία και διεκδικούν:

Το ασφαλές άνοιγμα των σχολών τους, που η κυβέρνηση κρατά κλειστά εδώ και έναν χρόνο, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας

και την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου Κεραμέως-Χρυσοχοϊδη.

Η επίθεση αυτή αποτελεί πραγματική πρόκληση για όλο το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα, γιατί στην ουσία βάζει στο στόχαστρο τους συλλογικούς αγώνες και όσους αντιστέκονται στα αντιδραστικά σχέδια κυβέρνησης- υπουργείου Παιδείας.

Οι αγώνες των φοιτητών αποτελούν κραυγή διαμαρτυρίας στη συνεχή μετάλλαξη του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην μετατροπή της γνώσης σε εμπόρευμα, στον εντεινόμενο αυταρχισμό με την πανεπιστημιακή αστυνομία και στο χτύπημα των νεολαιίστικων και κοινωνικών-λαϊκών αντιστάσεων και αγώνων.

Είναι γελασμένοι αν πιστεύουν ότι θα τρομοκρατήσουν τη νεολαία που αγωνίζεται για τα δικαιώματα, τις ανάγκες της και τα όνειρά της. Οι αγώνες για ψωμί, υγεία, παιδεία, ελευθερία θα δυναμώσουν, θα δώσουν ελπίδα και αυτοπεποίθηση σε όσους υποφέρουν από την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ και θα νικήσουν.

Η νεολαία που αγωνίζεται δεν είναι μόνη. Καλούμε κάθε εργαζόμενο και λαϊκό άνθρωπο, κάθε μαχόμενη δύναμη της κοινωνίας, τα εργατικά σωματεία, τον κόσμο της παιδείας και του πολιτισμού να απλώσει ασπίδα αλληλεγγύης στη νέα γενιά.

-Να σταματήσει εδώ και τώρα κάθε δίωξη των 29 φοιτητών και φοιτητριών.

-Έξω η αστυνομία από τα Πανεπιστήμια και τις σχολές.

-Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος Χρυσοχοΐδη-Κεραμέως.

-Να ανοίξουν αμέσως όλες οι σχολές με όρους υγιεινής και ασφάλειας.

Η μόρφωση δεν είναι κονσέρβα να πουλιέται

Δικαίωμά μας είναι με αγώνες καταχτιέται…

Μέρα δράσης για τα ειδικά σχολεία

Κρατική αναλγησία! Η κυβέρνηση παίζει με την υγεία και την ασφάλεια παιδιών και εργαζομένων στα ειδικά σχολεία!!

ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΕΕΠ & ΕΒΠ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (Αν. Τσόχα 15-17) ΣΤΙΣ 2 μ.μ.

ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ 1-3 ΩΡΕΣ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ 3ΩΡΗ ΤΗΣ ΔΟΕ

Με διαγγέλματα και κυβερνητική απραξία δε γίνεται ειδική αγωγή και εκπαίδευση!

Είναι απολύτως δίκαιη η οργή των συναδέλφων που εργάζονται στα Ειδικά σχολεία για την εγκατάλειψη και την κυβερνητική αδιαφορία. Τα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η πιο ευαίσθητη δομή της εκπαίδευσης, με παιδιά που χρήζουν πολλαπλής φροντίδας, παραμένουν ανοιχτά χωρίς να υλοποιείται κανένα από τα μέτρα προστασίας που από την αρχή της πανδημίας απαιτούν εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης και γονεϊκό κίνημα.

Το Υπουργείο παίζει στα ζάρια την υγεία εργαζομένων και των μαθητών.

Η εξοργιστική αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας έχει αφήσει, παιδιά και εκπαιδευτικούς, ανοχύρωτους, χωρίς προστασία,  στο έλεος της εξέλιξης της πανδημίας! Όλοι όσοι δουλεύουν στα ειδικά σχολεία, όλο το προσωπικό, παιδαγωγικό, επιστημονικό, βοηθητικό και καθαριότητας, στηρίζουν όλο αυτό το διάστημα τα παιδιά με αναπηρία, ακούραστα, με πλήρη συνείδηση του ρόλου τους.

Το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων είναι αυτό που έχει κρατήσει όρθια τα Ειδικά Σχολεία όλο αυτό το διάστημα!

Οι μαθητές που φοιτούν στην Ειδική Αγωγή έχουν ανάγκη το υποστηρικτικό πλαίσιο των ειδικών σχολείων, κάθε ώρα ή μέρα χαμένη μετρά πολλαπλάσια αρνητικά στα παιδιά με  αναπηρία, τα πισωγυρίζει, και δύσκολα επανακτούν αυτά που έχουν  κατακτήσει. Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες χρειάζονται ένα δομημένο διεπιστημονικό πρόγραμμα παρέμβασης, με ολόπλευρη στήριξη, προκειμένου να αποκτήσουν δεξιότητες, είτε αυτές αφορούν την αυτονομία τους, είτε τη γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική τους ανάπτυξη. Η αναστολή των διεπιστημονικών παρεμβάσεων σε συγκεκριμένο πλαίσιο  όχι απλά αφήνει τα παιδιά σε μια στασιμότητα, αλλά, ανάλογα με την αναπηρία, αυτά παλινδρομούν, χάνοντας ό,τι με κόπο κατέκτησαν.

Γι’ αυτό, για έναν ολόκληρο χρόνο, από την εμφάνιση της πανδημίας, διεκδικούμε τους ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων μαζί με τους γονείς των ειδικών σχολείων, για να μείνουν ανοιχτά αλλά και ασφαλή για όλους. Δε φτάνουν μόνο οι ευχές, αλλά πρέπει να διασφαλίζονται και ορισμένες βασικές προϋποθέσεις, όπως: μείωση των μαθητών ανά τμήμα,  πρόσληψη όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων με πρόβλεψη για τις απουσίες των εργαζομένων (ευπαθείς ομάδες, γονείς κλπ.), συχνά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα Ειδικά Σχολεία, βελτίωση των υποδομών κλπ.

Παρά τις αντιξοότητες, χωρίς καμία απολύτως στήριξη από την κυβέρνηση, οι συνάδελφοι/ισσες συνεχίσουν το επιστημονικό και παιδαγωγικό έργο, με φόβο την υγεία και την ασφάλεια όλων μας, τόσο των παιδιών όσο και τη δική μας.

Τώρα πια έφτασε ο κόμπος στο χτένι! Δεν πάει άλλο!

Επιτέλους, η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της, να αφήσει τα βδομαδιάτικα διαγγέλματα ρύθμισης της αγοράς και να ικανοποιήσει τα δίκαια και επιστημονικά αιτήματά μας για να μπορέσουμε, με ασφαλείς όρους να προσφέρουμε το επιστημονικό μας έργο.

Τα 30 εκατομμύρια για την αστυνομία και την καταστολή τα βρήκε, τα 70 δις για την στήριξη των μεγαλοεπιχειρηματιών καμαρώνει ότι τα έχει προβλέψει, ΕΔΩ και ΤΩΡΑ να καλύψει τις ανάγκες των ειδικών σχολείων, την ασφάλεια και τη ζωή των μαθητών με αναπηρία, και των εργαζομένων.

Καταγγέλλουμε το Υπ. Παιδείας που με μηδέν κόστος επιχειρεί να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικών σχολείων με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τα τμήματα ένταξης  στα ειδικά σχολεία!!!. Η πρακτική αυτή στην πράξη αποτελεί ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ επ’ αορίστου, με πρόφαση την πανδημία. Φέρνει σε αντιπαράθεση τον ειδικό πληθυσμό των ειδικών σχολείων με τους μαθητές με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των γενικών σχολείων, που με κόπο προσπαθούν να ενταχθούν στα γενικά σχολεία.

Απαιτούμε:

Να γίνουν μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών και επιστημονικού προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων για τα ειδικά σχολεία. Να υλοποιηθούν όλες οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή ειδικά σχολεία.

Να προταχθούν οι εκπαιδευτικοί στους μαζικούς εμβολιασμούς, με προτεραιότητα τους εργαζόμενους στα ειδικά σχολεία!

Να διενεργούνται μαζικά, περιοδικά τεστ ώστε να ελέγχεται η διασπορά. Σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος να γίνονται οι αναγκαίες ιχνηλατήσεις, αλλά και φροντίδα των πασχόντων.

Να έχουν όλα τα σχολεία σχολικό Νοσηλευτή!

Να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό για να μειωθούν οι μαθητές ανά ομάδα, να αξιοποιηθούν τα κλειστά σχολεία, κάθε υποδομή για να μην συγχρωτίζονται μαθητές και εργαζόμενοι.

Να προσληφθεί επιπλέον, προσωπικό καθαριότητας για να καλύπτονται τα υγειονομικά πρωτοκόλλα.

Να παρθούν μέτρα τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων στη μεταφορά των μαθητών. Να αυξηθούν τα δρομολόγια και να μειωθεί ο αριθμός των μεταφερόμενων μαθητ(ρι)ών ώστε να μειωθεί ο κίνδυνο. Διεκδικούμε αποκλειστικά Δημόσιες και Δωρεάν σχολικές μεταφορές με οχήματα που να είναι αποκλειστικής χρήσης από τα σχολεία.

-Για όσους μαθητές αναστέλλεται η διαδικασία είτε κλεισίματος του σχολείου, είτε σοβαρών προβλημάτων, με ευθύνη του Υπουργείου να συνεχίζονται οι αναγκαίες επιστημονικές παρεμβάσεις!

Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.

Να τοποθετηθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ- καθαριότητας) στα Ειδικά Σχολεία με πρόβλεψη για την αναπλήρωση των εργαζομένων που βρίσκονται ή θα βγουν σε άδεια.

Να υπάρχει επάρκεια σε όλα τα απαραίτητα  μέσα ατομικής προστασίας.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν έγινε! Κανένα σχέδιο και προγραμματισμός δεν υπήρξε! Δεκάδες τμήματα και Ειδικά Σχολεία κλείνουν λόγω κρουσμάτων καθημερινά. ακόμα και τα σχολεία που λειτουργούν έχουν μείνει με τους μισούς μαθητές! Ο χώροι μετατρέπονται σε εστίες υπερμετάδοσης του ιού.

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ!

ΟΣΟ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΙΣ «ΚΟΚΚΙΝΕΣ» ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕΤΡΑ, ΤΟΣΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΘΑ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ!

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΑΝΟΧΥΡΩΤΑ!

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ!

Καλούμε τους συναδέλφους στα Ειδικά Σχολεία να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, να πάρουν μέρος στις κινητοποιήσεις των σωματείων και να κλιμακώσουν τον αγώνα!

Αξιολόγηση – μια μάχη ιστορικής και κομβικής σημασίας!

Συναδέλφισσες/φοι,

Για όσους/ες από εμάς είμαστε ήδη χρόνια στην εκπαίδευση έχουν ήδη ξυπνήσει οι μνήμες. Χρόνια αγώνων έχουν μπλοκάρει την εφαρμογή της αξιολόγησης με όποιο μανδύα κι αν εμφανίστηκε.

Από την άλλη, για όσους/ες είμαστε λίγο νεότεροι/ες, κάτι από τα φοιτητικά μας χρόνια θυμίζουν όλα αυτά που ακούμε τελευταία στα σχολεία. Με τη διαφορά ότι μέσω των Πανεπιστήμιων προσπάθησαν εμάς τους νεότερους να μας πείσουν για τα θετικά της αξιολόγησης για να τα εφαρμόσουμε μετά στα σχολεία. Πίστευαν μάλλον πως διαβάζουμε άκριτα αυτά που μας δίνουν, πως δεν συζητάμε μεταξύ μας και πως κατά βάση μας ενδιαφέρουν οι επιδόσεις. Η μάχη ενάντια στο προσοντολόγιο τα προηγούμενα χρόνια έδειξε το ακριβώς αντίθετο. Γιατί ήταν κι αυτή μια μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Σε αυτήν την αξιολόγηση που αμφισβητεί το πτυχίο και τα χρόνια δουλειά μας στο σχολείο, που μας έκανε να πληρώνουμε για να αποδεικνύουμε ότι είμαστε άξιοι για να δουλεύουμε, να κοιτάμε καχύποπτα τους συναδέλφους μας, να μην έχουμε χρόνο για τίποτα άλλο πέρα από την αναζήτηση προσόντων, κι όλα αυτά για μια θέση ελαστικής εργασίας, εσχάτως με τρίμηνη διάρκεια! Το εκπαιδευτικό κίνημα πριν από δύο χρόνια ήταν πολύ ξεκάθαρο απέναντι σε όλα αυτά κι αυτή η στάση του είναι που κράτησε τους αναπληρωτές ενωμένους παρά τις μεγάλες ανακατατάξεις που έφεραν οι νέοι πίνακες. Το διαίρει και βασίλευε είναι «μέσα στην ύλη» και το ξέρουμε κι εμείς καλά!

Τις μέρες αυτές βρισκόμαστε μπροστά σε μια μάχη κομβικής σημασίας, όχι μόνο για το μέλλον του κλάδου, αλλά για το σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης. Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης (Υ.Α.) με ΦΕΚ 140/20-1-2021. Στην πράξη η κυβέρνηση της Ν.Δ. εφαρμόζει το νομοθετικό πλαίσιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (ν.4547/18)  με τις προσθήκες του ν. 4692/2020(Κεραμέως).

Ο σκοπός του Υπουργείου κι ο σκοπός των εκπαιδευτικών

Ξεκινώντας την ανάγνωση του ΦΕΚ που έχει σταλεί στα σχολεία μας για την αξιολόγηση διαβάζουμε όλοι και όλες πως «Σκοπός της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας και κατ’ επέκταση στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος».

Το εκπαιδευτικό τοπίο που θα επιχειρήσει να διαμορφώσει η κυβέρνηση με την εφαρμογή του νόμου σπαράσσεται από οξύτατες αντιθέσεις ακριβώς γιατί θίγονται τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών και ευνοούνται τα ταξικά συμφέροντα των σχολαρχών, των ιδιοκτητών ιδιωτικών εκπαιδευτικών ομίλων, φροντιστηρίων, καθώς και μιας εκπαιδευτικής, κοινωνικής και μαθητικής ελίτ.

Για όσους λένε πως όσοι αντιτασσόμαστε στην αξιολόγηση είμαστε κινδυνολόγοι, τρία πράγματα έχουμε να πούμε. Πρώτον, πως υπάρχει η διεθνής εμπειρία που αποδεικνύει ότι η αυτοαξιολόγηση δεν είναι φάρμακο αλλά θανατηφόρο δηλητήριο. Δεύτερον πως εμείς είμαστε αυτοί που τόσα χρόνια διεκδικούμε, αγαπάμε και πονάμε το δημόσιο σχολείο. Γνωρίζουμε άλλωστε από «πρώτο χέρι», πως αν η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας είχαν πρόθεση να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων και να βοηθήσουν στην «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου» θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, των γονιών και των μαθητών και θα είχαν πάρει μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή.

Και τρίτον, αυτοί που μας αποκαλούν κινδυνολόγους είναι αυτοί που χρησιμοποιούν τη συντηρητική γλώσσα του Υπουργείου για να προσβάλουν και να υποβαθμίσουν τον αγώνα για καλύτερο σχολείο, να τρομάξουν και να διαχωρίσουν τον κλάδο κι εν τέλει να βοηθήσουν να διαλυθεί το δημόσιο σχολείο.

Οι δείκτες της αξιολόγησης

Οι δείκτες της λεγόμενης εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης (48 τον αριθμό!) είναι αποκαλυπτικοί! Ενδεικτικά:

-θα αξιολογείται η «ικανότητα διαχείρισης των οικονομικών πόρων», δηλαδή της χρόνιας υποχρηματοδότησης, πώς θα γίνεται περιορισμός δαπανών, πώς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη οι γονείς, πώς θα αναζητούνται χορηγοί.

-θα αξιολογείται η «αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού», δηλαδή των κενών με τους μόνιμους νομάδες αναπληρωτές, ο αριθμός των οποίων έχει φτάσει τους 50.000. Στην πραγματικότητα, στη λογική του περιορισμού του κόστους τα σχολεία καλούνται να διαχειριστούν το πώς θα καλύπτονται τα κενά εκ των ενόντων, πώς θα γίνεται ο εκπαιδευτικός λάστιχο, πώς θα μπαλώνονται τρύπες με εκπαιδευτικούς να διδάσκουν άσχετα με την ειδικότητά τους μαθήματα.

-θα αξιολογείται «η αξιοποίηση των σχολικών υποδομών», δηλαδή των ελλείψεων των αναγκαίων αιθουσών και κτιρίων, με πολύ χαρακτηριστική την περίπτωση της δικής μας περιοχής όπου κυριαρχούν οι ακατάλληλες αλλά και ανύπαρκτες υποδομές, οι αίθουσες κλουβιά και οι δεκάδες μαθητές σε κοντέινερς! Και επειδή μάλλον ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι λίγο δύσκολο να αποφασίσει την ανέγερση νέων κτηρίων, αυτό που θα αξιολογείται θα είναι το άνοιγμα της πόρτας στους χορηγούς και τις κάθε λογής επιχειρήσεις για να κάνουν τις μπίζνες τους.

-θα αξιολογείται η «καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές»,  Δηλαδή αντί της στέρεης γνώσης και ολόπλευρης μόρφωσης, θα αξιολογείται το πόσο γρήγορα γίνεται η στροφή της εκπαίδευσης στη λογική της εκγύμνασης εφήμερων δεξιοτήτων εις βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και κατά πόσο ανοίγει η πόρτα για την εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία φορέων άσχετων με την εκπαίδευση, από Μ.Κ.Ο. μέχρι και επιχειρήσεις.

Με βάση τους παραπάνω δείκτες, ο Σύλλογος Διδασκόντων θα βαθμολογεί με τετράβαθμη κλίμακα τον κάθε θεματικό άξονα, ενώ ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου σε δεκάβαθμη κλίμακα το κάθε σχολείο! Παράλληλα, ο προγραμματισμός των σχολικών μονάδων, οι εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης των σχολείων, οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου καθώς και οι αξιολογικές εκθέσεις των ΠΕ.Κ.Ε.Σ θα δημοσιοποιούνται σε ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π.!

Επομένως, δεν πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία ανατροφοδότησης του διδακτικού έργου, όπως θέλουν να την παρουσιάσουν, αλλά για μια αξιολογική διαδικασία που ποσοτικοποιεί, καταμετρά, κατανέμει και κατηγοριοποιεί τις σχολικές μονάδες με βάση το πανοπτικό σύστημα του Ι.Ε.Π. Δηλαδή, η εκπαιδευτική λειτουργία τεμαχίζεται, ποσοτικοποιείται, καταγράφεται. Και με βάση αυτήν την καταγραφή οι σχολικές μονάδες βαθμολογούνται σε δεκαβάθμια κλίμακα και κατηγοριοποιούνται ανάλογα στην ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ. Και σε αυτήν την διαδικασία μας καλούν να γίνουμε συνεργοί!

Η διεθνής εμπειρία

Η Υπουργική Απόφαση 140/20-1-2021 κινείται στον κοινώς διακηρυγμένο στόχο για «δημιουργία κουλτούρας αξιολόγησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα». Τι συμβαίνει στις χώρες που εμπεδώθηκε η κουλτούρα της αξιολόγησης;

Οι «μεταρρυθμίσεις» στα εκπαιδευτικά συστήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, καθοδηγούμενες από τον ΟΟΣΑ, την Παγκόσμια Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Ένωση στην περίπτωση της Ευρώπης, έχουν τρία βασικά χαρακτηριστικά: τη σύνδεση της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών, τη σύνδεση των μισθών των εκπαιδευτικών με τα αποτελέσματα της αξιολόγησής τους και το γεγονός ότι χρησιμοποιούνται εξω-εκπαιδευτικοί φορείς – δηλαδή εταιρείες και ιδιώτες – για την δήθεν  πιο «αντικειμενική» εξωτερική αξιολόγηση.

Η διεθνής εμπειρία από χώρες όπως η Ολλανδία, η Δανία, η Πορτογαλία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Σουηδία δείχνει ότι η αξιολόγηση φέρνει ανταγωνισμό ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, ατελείωτη γραφειοκρατία εντός κι εκτός του ωραρίου, πτώση του μορφωτικού επιπέδου του μαθητικού πληθυσμού, περικοπές στη χρηματοδότηση των σχολείων ανάλογα με την κατάταξη τους, εντατικοποίηση και υπεράριθμες τάξεις, προαγωγικές εξετάσεις από το δημοτικό, υποχρηματοδότηση των υποστηρικτικών δομών για τα παιδιά από τις λαϊκές γειτονιές και η μεγάλη σχολική διαρροή. Σε χώρες που εφαρμόζουν σκληρή αξιολόγηση, όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία, τα προβλήματα είναι τεράστια και υποβαθμίζεται συνεχώς η δημόσια εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια στις χώρες αυτές παρατηρούνται πολλά και μεγάλα απεργιακά ξεσπάσματα λόγω όλων των παραπάνω ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί παραιτούνται καθώς το επάγγελμα τους απαξιώνεται διαρκώς. Το παράδοξο είναι ότι η απάντηση των κρατών σε όλα αυτά είναι κι άλλη πιο σκληρή αξιολόγηση. Πώς γίνεται λοιπόν να υποστηρίζεται τόσο ένθερμα η αξιολόγηση ως η απάντηση στα προβλήματα των σχολείων ενώ όπου έχει εφαρμοστεί το δημόσιο σχολείο έχει υποβαθμιστεί και η εκπαίδευση ιδιωτικοποιείται, εμπορευματοποιείται, οι εκπαιδευτικοί βουτάνε όλο και περισσότερο στην εργασιακή ανασφάλεια ενώ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών καταπατούνται;

 Επόμενο βήμα, η ατομική αξιολόγηση

Έχουμε μπροστά μας το πιο σκληρό θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης σχολικής μονάδας που θεσπίστηκε ποτέ, με άμεση σύνδεση της εσωτερικής και της εξωτερικής αξιολόγησης όπως επιτάσσει η αγγλοσαξονική αντιεκπαιδευτική παράδοση που ακολουθούν οι κυβερνώντες, κατανοούμε όλοι/ες τι θα περιλαμβάνει ο νόμος της ατομικής αξιολόγησης και τι μας περιμένει εάν αυτά τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια γίνουν πραγματικότητα. Θα αποτελέσει μοχλό για το σχολείο των λίγων και εκλεκτών, για τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και σε σχολεία και το διχασμό του εκπαιδευτικού σώματος, για την κατηγοριοποίηση σχολείων, για την κατάργηση της ακώλυτης βαθμολογικής και μισθολογικής προαγωγής, για διαθεσιμότητες και απολύσεις, ακόμα και για την υπαγωγή των σχολείων στους Δήμους.

Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα και προσπαθούμε με πενιχρά μέσα και χωρίς καμία στήριξη να δώσουμε ό,τι καλύτερο στους μαθητές μας. Στα σχολεία μας οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί οφείλουμε να σχεδιάζουμε, κρίνουμε, αναστοχαζόμαστε, αναπροσαρμόζουμε τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα, τόσο σε ατομικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Γι’ αυτό διεκδικούμε ουσιαστικό ρόλο στο σύλλογο διδασκόντων και την εκπαιδευτική κοινότητα για τη συλλογική οργάνωση της εκπαιδευτικής πράξης, για την αντιμετώπιση των μαθησιακών προβλημάτων με εσωτερική χρήση των συμπερασμάτων και αυτό είναι το νόημα της παιδαγωγικής ελευθερίας, και της δημοκρατίας που αντιστρατεύεται το σχολείο της αγοράς, της αξιολόγησης, του ανταγωνισμού και των ταξικών φραγμών. 

 Τι κάνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας για να στηρίξει στην πράξη τη δουλειά του εκπαιδευτικού; Κυριολεκτικά τίποτα!  Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας 10 μήνες τώρα αξιοποιούν την πανδημία και ψηφίζουν το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο. Τσακίζουν όλο και πιο πολύ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, κάνουν λάστιχο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.  

Το έργο το έχουμε ξαναδεί και το τέλος το έχουμε γράψει εμείς

Βασικός στόχος που υπηρετούν όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης είναι το φτηνό, ανταγωνιστικό σχολείο της αγοράς, η μεταφορά της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, στην ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση της εκπαίδευσης, η εκδίωξη των μαθητών προς την κατάρτιση και την εξειδίκευση, η προσαρμογή του περιεχομένου του σχολείου στις δεξιότητες και την πληροφορία. Αυτόν τον στόχο υπηρετούν όλα τα νομοσχέδια που θα βγάλει από το συρτάρι της η κυβέρνηση τις αμέσως επόμενες εβδομάδες: Αυτονομία σχολικών μονάδων, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, νόμος – πλαίσιο για τα ΑΕΙ, ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

Η αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση είναι ένας κρίσιμος κρίκος σε αυτή την αντιπαράθεση, καθώς απαιτείται η συμμόρφωση-πειθάρχηση των εκπαιδευτικών για να υπηρετήσουν τους παραπάνω στόχους. Η αξιολόγηση θα οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο από αυτό που η κυβέρνηση ευαγγελίζεται! Θα αλλάξει προς το χειρότερο, για την πλειοψηφία, τη σχολική πραγματικότητα! Όλα τα παραπάνω δεν είναι κάτι καινούριο για τον χώρο της εκπαίδευσης. Εδώ και δύο δεκαετίες προσπαθούν να επιβάλλουν την αξιολόγηση τους στον κλάδο μας κι εδώ και δύο δεκαετίες αποτυγχάνουν.

Χαρακτηριστικά, αξίζει να θυμηθούμε τους αγώνες για την αποτροπή του Π.Δ. 152, του ν. 4024/2001 και του ν.2525/97. Δείχνουν ότι έχουμε τη δύναμη να επιβάλλουμε τη θέλησή μας ακόμα και απέναντι σε ψηφισμένους νόμους. 

Ας θυμηθούμε τους εκβιασμούς και τις απειλές που είχαμε δεχθεί στην τελευταία αναμέτρηση ενάντια στην αξιολόγηση το 2014: ότι η απεργία-αποχή είναι παράνομη μορφή, ότι όσοι την υλοποιούμε θα έχουμε συνέπειες, ότι οι διευθυντές που θα δηλώσουν απεργία-αποχή δεν θα ξαναγίνουν διευθυντές, ότι κινδυνεύει το εργασιακό μέλλον των αναπληρωτών που θα κάνουν απεργία-αποχή. Ξέρουμε πολύ καλά, από την ίδια μας την πείρα, ότι τίποτα από τα παραπάνω δεν επαληθεύτηκε, όπως ακριβώς είχαμε υποστηρίξει ως Σύλλογος τότε κι όπως επαναλαμβάνουμε και τώρα. Καμιά μισθολογική επίπτωση δεν υπήρξε, καθώς η απεργία-αποχή, αφορά μόνο στην αποχή από συγκεκριμένο καθήκον.  Ξέρουμε πως πολλές φορές οι αγώνες απαιτούν θυσίες και έχουν κόστος, έχουμε όμως αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στη συλλογική μας δύναμη. Όπως αφήσαμε στα χαρτιά τις ρυθμίσεις για τις κάμερες στην τάξη, όπως ακυρώσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με το εμφατικό 95% αποχής, όπως σπάσαμε την απαγόρευση του πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου στις 28/2 με τη μαζική μας συμμετοχή, έτσι και τώρα μπορούμε να ακυρώσουμε στην πράξη τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την αξιολόγηση. Όπως ακριβώς έχουμε ακυρώσει στην πράξη ψηφισμένους νόμους για την αξιολόγηση 24 χρόνια τώρα.

Σε αυτή τη βάση: Δηλώνουμε  την αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή που έχει αποφασίσει ΔΟΕ και ο Σύλλογός μας από τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) που αφορούν την αξιολόγηση και συγκεκριμένα τα άρθρα 33, 34, 35, 36, καθώς και από την Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140 20 Ιανουαρίου 2021).

Και με ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ

Βήματα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Τρόποι ενημέρωσης-επικοινωνίας με το σύλλογο

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι

Παραθέτουμε βασικά βοηθητικά  βήματα που προτείνει ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»  σε συνέχεια αυτών που ανακοίνωσε η ΔΟΕ  (που όμως δεν είχε συμπεριλάβει  την δυσκολία του κλεισίματος των σχολείων).

Ενημερώνουμε ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ διαδικτυακή συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων άρα και  σύγκληση της ειδικής συνεδρίασης για την αξιολόγηση και την ανάθεση ομάδων εργασίας.  Αν δεν υπάρξει πραξικοπηματική νομική παρέμβαση από το Υπ Παιδείας, Κανένας δ/ντης/ντρια δεν νομιμοποιείται να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο.

Και τώρα στην περίοδο που  τα σχολεία μας είναι κλειστά ΔΕΝ ΕΦΗΣΥΧΑΖΟΥΜΕ – συνεχίζουμε και ολοκληρώνουμε σε κάθε σχολική μονάδα τη συγκέντρωση υπογραφών στη δήλωση συμμετοχής από ΟΛΕΣ/ΟΛΟΥΣ  ΤΙΣ/ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ.

Για τα σχολεία:

  1. που έχουν καθολικά υπογράψει όλες/όλοι βεβαιώνουμε ότι καταχωρήθηκε η δήλωση στο πρωτόκολλο του σχολείου και με τον αριθμό πρωτοκόλλου και στέλνουμε αντίγραφο στο σύλλογο Π.Ε. Ηρώ Κωνσταντοπούλου»  (syllogosfilis@gmail.com )  
  2. που δεν έχουν υπογράψει όλοι οι συνάδελφοι – απευθυνόμαστε και σε όλες/ όλους και στο Δ/ντη/ντρια– να συνυπογράψουν τη Δήλωση ΑΠΕΡΓΙΑΣ – ΑΠΟΧΗΣ της ΔΟΕ
  3. ΚΑΛΟΥΜΕ : οι συνάδελφοι που βρίσκονται κοντά στη σχ. μονάδα να προσυπογράψουν το κείμενο δια ζώσης. Για τους υπόλοιπους που βρίσκονται μακριά στέλνουν με email κάτω από τη δήλωση-κείμενο της ΔΟΕ  το όνομά τους με email στο email του σχολείου τους με αποδέκτες όλο το Σύλλογο Διδασκόντων, προκειμένου να ενημερώνεται το σύνολο των συναδέλφων για την πορεία διαμόρφωσης πλειοψηφίας με στόχο πάντα την ομόφωνη απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ. – Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αποτελεί και επίσημο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο για κάθε δημόσια υπηρεσία και για το σχολείο.

Συμπληρώνουμε έτσι στο κείμενο με τις υπογραφές τα ονόματα των συναδέλφων που έστειλαν ηλεκτρονικά την υπογραφή τους (με βάση το email  της από ……  ημερομηνίας προς το σχολείο). Ακολούθως με την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο Δ/ντης οφείλει να πρωτοκολλήσει τη Δήλωση. Στη συνέχεια στέλνετε αντίγραφο στο σύλλογο.

Οι συνάδελφοι που συμπληρώνουν ωράριο σε περισσότερα από ένα πρέπει να υπογράψουν τη δήλωση συμμετοχής τους στην απεργία αποχή σε όλες τις σχολικές μονάδες που διδάσκουν για να αποτρέψουν το ενδεχόμενο αν σε κάποιο σύλλογο διδασκόντων προχωρήσει η διαδικασία να του αναθέσουν έργο σε ομάδα εργασίας.

Η ΓΡΑΠΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ- ΑΠΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.

Καλούμε τους Δ/ντες/ντριες/προϊσταμένες να ταχθούν με την απόφαση της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ κι ως απεργοί να μη συγκαλέσουν καμία ειδική  συνεδρίαση για το θέμα.  Διευκρινίζουμε ότι οι δ/ντες/ντριες/ προϊσταμένες  που έχουν υπογράψει και συμμετέχουν στην απεργία – αποχή ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΣΥΓΚΑΛΕΣΟΥΝ την ειδική συνεδρίαση – πρόκειται για διαδικασία της ΥΑ για την εφαρμογή της αξιολόγησης και καλύπτονται από την ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ να μην την κάνουν.

Για τα ελάχιστα σχολεία που θα γίνει σύγκληση σε ειδική συνεδρίαση -απευχόμαστε να συμβεί αυτό- καλούμε:

Τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς-μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων να δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της ειδικής συνεδρίασης, ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή . Έτσι διαπιστώνεται η αδυναμία πραγματοποίησης της Ειδικής Συνεδρίασης ελλείψει απαρτίας λόγω συμμετοχής της πλειοψηφίας ή του συνόλου των εκπαιδευτικών στην νομίμως κηρυγμένη απεργία αποχή της ΔΟΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία που προβλέπεται στην Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021  (συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.)

AΠΑΡΤΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Με βάση το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων για να υπάρχει απαρτία στο όργανο, πρέπει οι παρόντες να είναι περισσότεροι από τους απόντες. Οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή θεωρούνται απόντες, με αποτέλεσμα στην έναρξη της συνεδρίασης να τίθεται θέμα απαρτίας του Συλλόγου Διδασκόντων. Εάν δεν υπάρχει απαρτία (συμμετέχουν, δηλαδή, οι περισσότεροι συνάδελφοι στην απεργία-αποχή), η συνεδρίαση δεν πραγματοποιείται και δεν συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο Βιβλίο πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων. Για παράδειγμα, σε έναν Σύλλογο Διδασκόντων με 10 μέλη, απαιτείται η συμμετοχή 6 μελών για να υπάρχει απαρτία. Επομένως, πριν την έναρξη της συνεδρίασης, τίθεται θέμα απαρτίας του Συλλόγου Διδασκόντων.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΟΥΜΕ ότι  η ανάθεση ομάδων εργασίας και εκκίνηση της διαδικασίας αξιολόγησης μπορεί να κάνει μόνο ο σύλλογος διδασκόντων στην ειδική συνεδρίαση όπως προβλέπει η ΥΑ. Κατά συνέπεια η έλλειψη απαρτίας στο σύλλογο διδασκόντων ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ την διαδικασία. Ο δ/ντής ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΘΕΣΕΙ έργο σε ομάδες εργασίας ούτε σε εκπαιδευτικό που επιθυμεί αν είναι η μειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων.

Α. Εάν δεν υπάρχει απαρτία, η συνεδρίαση λύεται, ΔΕΝ συντάσσεται και ΔΕΝ υπογράφεται πρακτικό στο Βιβλίο πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων και ο/η διευθυντής/ντρια καταγράφουν στο Βιβλίο Πράξεων του/της διευθυντή/ντριας (ή στο ημερολόγιο σχολικής ζωής) ότι:

«Στο …….Δημοτικό Σχολείο/Νηπιαγωγείο, στις ……..(ημερομηνία) με βάση την Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 με τίτλο: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», προγραμματίστηκε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Διαπιστώθηκε ωστόσο, ότι δεν υπήρχε απαρτία καθώς, λόγω συμμετοχής (αριθμός) συναδέλφων στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ (Αρ. Πρωτ. 1313/1/2/2021), οι παρόντες  ( αριθμός) δεν ήταν περισσότεροι από τους απόντες (αριθμός)  όπως προβλέπεται από την Υ.Α. Αριθ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002, ΦΕΚ 1340/16-10-2002 Άρθρο 37, π.13. Επομένως, λόγω έλλειψης απαρτίας, η συγκεκριμένη ειδική συνεδρίαση για την ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων σχετικά με το νέο σύστημα εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σχολικών μονάδων, όπως περιγράφεται στα άρθρα της ως άνω Υ.Α. δεν πραγματοποιήθηκε και συνακόλουθα δεν συγκροτήθηκαν ομάδες εκπαιδευτικών για τη διερεύνηση του έργου του σχολείου σε σχέση με τους 14 θεματικούς άξονες του άρθρου 3».

Β. Εάν υπάρχει απαρτία και γίνει η συνεδρίαση, το πρακτικό ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΤΑΙ από τους συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή, αφού οι συνάδελφοι που δηλώνουν απεργία-αποχή θεωρούνται απόντες. Καταθέτουν συλλογικά τη δήλωση απεργίας-αποχής στο πρωτόκολλο του σχολείου και παίρνουν αριθμό πρωτοκόλλου ή επικαλούνται την κατάθεσή του στο πρωτόκολλο, αν το έχουν κάνει ήδη, για να γίνει σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή. Στην περίπτωση που η πλειοψηφία προχωρήσει τη συγκρότηση ομάδων εργασίας ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΘΕΣΕΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΕΡΓΟΥΝ ΑΠΕΧΟΥΝ.

ΠΡΟΤΑΣΗ για ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ από το Δ.Σ. του συλλόγου

Στην λογική ενημέρωσης κάθε σχολείου και κάθε συναδέλφου, όποιο σχολείο οργανώσει συζήτηση διαδικτυακή, καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες να προσκαλούν τον σύλλογο για ενημέρωση και θα είμαστε διαθέσιμοι να ενημερώσουμε, να  βοηθήσουμε και να απαντήσουμε αγωνίες και ερωτήματα που προκύπτουν σε όλους και ιδιαίτερα σε νέους συναδέλφους.

Για οποιαδήποτε απορία επικοινωνείτε με τα μέλη του ΔΣ

Παρακαλούμε οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων να κοινοποιούνται στον σύλλογο προκειμένου να συγκεντρώσουμε όλη την εικόνα και να ενημερώνουμε τους συναδέλφους και τη ΔΟΕ για την πανελλαδική εικόνα.

Θυμίζουμε ότι η ενημέρωση του συλλόγου είναι καθοριστική και η ενημέρωση όλων των συναδέλφων έπαιξε ρόλο και στην προηγούμενη μάχη με την αξιολόγηση του 2013 – 2014 όσο και στη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση στο Δημόσιο. Μάλιστα η ΑΔΕΔΥ είχε επιλέξει ως διαδικασία να κατατίθενται οι δηλώσεις των εργαζόμενων στο σωματείο και το σωματείο να τις καταθέτει συγκεντρωτικά στην υπηρεσία επίσημα (αρ. πρωτοκόλλου κλπ). 

Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Με βάση την εμπειρία της απεργίας – αποχής στο υπόλοιπο Δημόσιο, δεν προκύπτει, με τα υπάρχοντα δεδομένα, οικονομική επίπτωση για τους συμμετέχοντες.

Είναι μια διαδικασία που εκτός από την περίοδο 2013-14 έχει ενεργοποιηθεί εδώ και 3 χρόνια από την ΑΔΕΔΥ για το υπόλοιπο Δημόσιο απέναντι στην αξιολόγηση του Νόμου Βερναρδάκη (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ)  για τους δημοσίους υπαλλήλους.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ ΕΧΘΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.

Διαδικτυακή συνάντηση με τους/τις αναπληρωτές/τριες του συλλόγου

Κάλεσμα σε διαδικτυακή συνάντηση με τους/τις αναπληρωτές/τριες του συλλόγου την Τρίτη 23/2 στις 6.30μμ στο λινκ https://us02web.zoom.us/j/87934890479

Συναδέλφισσες-φοι,
Όπως σίγουρα έχετε διαπιστώσει, είτε δουλεύετε για πρώτη φορά στην περιοχή είτε χρόνια ολόκληρα αναπληρώνετε τους εαυτούς ξανά και ξανά, τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία μας στενάζουν κάτω από τα εκρηκτικά κενά! Οι μισοί εκπαιδευτικοί πλέον του συλλόγου είναι ελαστικά εργαζόμενοι!

Με πολλούς/ες γνωριζόμαστε χρόνια, έχουμε συναντηθεί στις τάξεις, στα προαύλια και τους συλλόγους διδασκόντων, έχουμε συζητήσει συλλογικά στις γενικές συνελεύσεις κι έχουμε βρεθεί πλάι πλάι στις κινητοποιήσεις. Με άλλους/ες ίσως είναι η πρώτη φορά και ίσως η φετινή πρωτόγνωρη εμπειρία να είναι και η πρώτη σας. Μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις και δυσκολίες, με την κυβέρνηση να έχει εξαπολύσει σφοδρή επίθεση στο δημόσιο σχολείο, με την εκπαιδευτική δια ζώσης διαδικασία να τίθεται υπό αίρεση με την εφαρμογή της τηλε-«εκπαίδευσης», καθώς οι προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας για αντικατάστασή της διά πάσα νόσο είναι πλέον φανερή, με τα εργασιακά μας δικαιώματα να επιδιώκεται να ανατραπούν με τις 3μηνες συμβάσεις και τους πίνακες προσλήψεων μέσω διευθύνσεων εκπαίδευσης και περιφέρειας.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, καλούμαστε να δώσουμε συλλογικά και μαχητικά μια μάχη κομβικής σημασίας. Μια μάχη που νικηφόρα δώσαμε πολλαπλά στο παρελθόν, ενάντια στην «νέα» εφαρμογή της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης. Ο σύλλογος επιδίωξε να καλύψει το μεγάλο κενό της δια ζώσης επικοινωνίας και ενημέρωσης οργανώνοντας 2 διαδικτυακές συζητήσεις με τους/τις συναδέλφους/ισσες, στις οποίες συμμετείχε μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών.

Η μάχη ωστόσο της απεργίας-αποχής για το μπλοκάρισμα της εφαρμογής της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα, δεν είναι μια μάχη ξέχωρη από το πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος, στην οποία ως σύλλογος έχουμε πρωτοστατήσει, αυτό των μόνιμων διορισμών/της μονιμοποίησης όλων των αναπληρωτ(ρι)ών!

Καλούμε λοιπόν όλους/όλες να συζητήσουμε τη συλλογική διεκδίκηση όλων των παραπάνω, την ενημέρωση για τη δράση του σωματείου και την εγγραφή σε αυτό, κάθε προβληματισμό, δυσκολία, ερώτηση που αφορά τα εργασιακά δικαιώματα και όχι μόνο!