Έξω οι κάμερες απ’ τα σχολεία

Να καταργηθεί τώρα η τροπολογία για την σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» και τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις! ΕΞΩ ΟΙ ΚΑΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Η κυβέρνηση συνεχίζει την άνευ προηγουμένη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών ψηφίζοντας ακόμη μια αντιδραστική διάταξη, η οποία εγκαθιστά με νόμο πλέον την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περίπτωση «καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός» και επιτρέπει την είσοδο κάμερας στις σχολικές τάξεις και στην γ/θμια εκπαίδευση προκειμένου να προβάλλεται το μάθημα ζωντανά στα σπίτια των μαθητών που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο! Μετά το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο και τον αντιπεριβαλλοντικό νόμο, η κυβέρνηση προχώρησε στην ψήφιση της επίμαχης τροπολογίας τελευταία στιγμή, σε ένα σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου άσχετο με την εκπαίδευση.

Η τροπολογία είναι απολύτως επικίνδυνη γιατί:

1. Στο άρθρο 1 αναφέρεται «Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύναται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός.»

Η διάταξη αυτή αποδεικνύει καθαρά ότι η τροπολογία δεν αφορά μόνο τις «κάμερες στην τάξη». Με την τροπολογία βαφτίζει/νομιμοποιεί ως κανονική εκπαίδευση την εξ αποστάσεως, την ώρα που τόσο καιρό παραδεχόταν ότι η ζωντανή διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμιά άλλη διαδικασία. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος της πλήρους αντικατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την εξ αποστάσεως, για οτιδήποτε αποφασίζει το Υπουργείο ότι συνιστά «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός»!

Για σκεφτείτε, σε απομακρυσμένα μέρη ή σε νησιά, σε κενά τα οποία προκύπτουν στη διάρκεια της χρονιάς για λόγους υγείας ή εγκυμοσύνης, τόσα κενά που εδώ και μια δεκαετία έχουμε αναδείξει ως εκρηκτικά ενώ χιλιάδες είναι αυτά που τελικά εν καλύπτονται ποτέ, δεν θα μπορούν άραγε να χαρακτηριστούν από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία ως «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός;». Σύντομα δεν θα χρειάζονται όλοι οι αναπληρωτές αρχικά και οι μόνιμοι αργότερα, αφού θα μπορούν να αντικατασταθούν από κάμερες και από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο αλλά και τους χορηγούς και τους επενδυτές

2. Η τροπολογία εισάγει τις κάμερες παρακολούθησης στις σχολικές αίθουσες και στη διδασκαλία! Το μέτρο αυτό κρύβει αμέτρητους κινδύνους για την εκπαιδευτική διαδικασία. Η είσοδος της κάμερας μέσα σε μια σχολική τάξη και η μαγνητοσκόπηση του μαθήματος αρχικά είναι αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική. Η ζωντανή διαδικασία της μάθησης και της εκπαίδευσης παύει να υπάρχει, η εμπιστοσύνη, η αμεσότητα και η επικοινωνία οριοθετούνται όταν οι πρακτικές εκπαιδευτικού και μαθητών παρακολουθούνται από τρίτους. Μάλιστα η δια ζώσης εκπαίδευση αρχίζει να καθίσταται δευτερεύουσα και να παίρνει τη θέση της η σύγχρονη εξ αποστάσεως, που όπως έχουμε τονίσει δεν μπορεί να νοηθεί ως εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να εξισωθεί, να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση ή να λειτουργήσει συμπληρωματικά από τη στιγμή που θα ανοίξουν τα σχολεία.

Η παρακολούθηση ενός μαθήματος μέσα από την κάμερα, αντιβαίνει μάλιστα σε κάθε δικαίωμα του εκπαιδευτικού και του μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων. Ανά πάσα στιγμή μια κουβέντα ή μια κίνηση μπορεί να δημοσιευτεί και να φτάσει σε χιλιάδες άσχετα μάτια και αυτιά. Είναι ψευδεπίγραφη η διαβεβαίωση της τροπολογίας ότι διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα των εμπλεκόμενων, αφού όποιος θέλει κρατάει στοιχεία, ήχο και βιντεοσκοπεί χωρίς πρόβλημα

Η τάξη δεν είναι ένα ψυχρό δωμάτιο. Είναι χώρος εκπαίδευσης, κοινωνικοποίησης, φιλοξενεί όλη εκείνη τη δυναμική διαδικασία της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, που ορίζει ποιος/-α θα είσαι μετά, πώς διαχειρίζεσαι όσα προκύψουν στη ζωή. Και η κάμερα στην τάξη αυτό το κόβει μαχαίρι. Γιατί η ζωή πια στην τάξη είναι υπό παρακολούθηση. Και ο μαθητής και ο δάσκαλος καλούνται να είναι «συμμορφωμένοι», όπως ο εκάστοτε επόπτης ορίζει.

Οι εκπαιδευτικοί δεν θα επιτρέψουμε την έκθεση των μαθητών μας, ούτε εμάς των ίδιων σε αυτόν τον κίνδυνο.

Το ΥΠΑΙΘ φαίνεται να έχει σαφή στόχο: με μια τέτοια τροπολογία ανοίγει ο δρόμος για τον πλήρη έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τον επιθεωρητισμό και την αξιολόγηση. Εμείς απαντάμε πως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ούτε για livestreaming ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας είναι πρώτιστη υποχρέωση του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί θα προστατεύσουμε την προσωπική ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών, τη ζωντανή και δημιουργική δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, τα δικαιώματα των μαθητών σε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Υπογραμμίζουμε ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική.

-Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, και να μην το εφαρμόσουν στα σχολεία τους.

-Καλούμε τους συναδέλφους να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή μετάδοση και να διακόψουν τώρα τη συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση και καλύπτουμε γι’ αυτό συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς των σχολείων ευθύνης μας! 

-Αποφασίζουμε απεργία – αποχή, σε κάθε περίπτωση πιέσεων ή υποχρεωτικότητας της σύγχρονης εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση.  

Καλούμε ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, να κηρύξουν απεργία-αποχή σε αντίστοιχες περιπτώσεις

Να καταργηθεί τώρα η τροπολογία!

Έξω οι κάμερες από τα σχολεία.

για την μετακίνηση εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στα ΚΕΣΥ

Για την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την μετακίνηση εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στα ΚΕΣΥ.

Από την εγκύκλιο γίνεται ολοφάνερο ότι:

1.   Πολλά χρόνια τώρα οι Σύλλογοί μας και η Δ.Ο.Ε καταγγέλλαμε την υποστελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ (παλιότερα ΚΕΔΔΥ). Εν μέσω πανδημίας το Υπουργείο επιτέλους αναγνωρίζει τις ελλείψεις προσωπικού και επιχειρεί να αποφύγει τον διορισμό του  απαραίτητου μόνιμου προσωπικού όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων για να λειτουργήσουν ομαλά τα Κ.Ε.Σ.Υ σε όλη τη χώρα.

2.   Το Υπουργείο Παιδείας με διαδικασίες fast track (μέσα σε 5 μέρες με προσωπική απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντη, χωρίς συνεδρίαση του ΑΠΥΣΠΕ ώστε να μην υπάρξουν αντιδράσεις), και με νομιμοφανείς προφάσεις, μετακινεί προσωπικό από τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης κάθε περιοχής για να καλύψει τις ανάγκες των ΚΕΣΥ (επαναξιολογήσεις μαθητών για παράλληλη στήριξη,  αξιολογήσεις μαθητών που αλλάζουν εκπαιδευτική βαθμίδα ή εισέρχονται για πρώτη φορά σε εκπαιδευτική βαθμίδα, αλλαγή πλαισίου ή διατήρηση του πλαισίου φοίτησης μαθητών, αξιολογήσεις μαθητών που βρίσκονται σε διαδικασία πανελλαδικών εξετάσεων). Ανάγκες που διαχρονικά, όλες οι Κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, άφηναν ακάλυπτες, οδηγώντας τον ειδικό πληθυσμό είτε στο σπίτι του είτε στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

– η Εγκύκλιος εκφράζει την πολιτική απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να καλύψει πρόσκαιρα και με τρόπο άτεγκτου διοικητισμού τις πραγματικές ανάγκες των Κ.Ε.Σ.Υ. σε βάρος όμως των μαθητών /τριών των ΣΜΕΑΕ και των Τμημάτων Ένταξης. Αποτελεί ομολογία των ευθυνών για την υποστελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. και κάνει πράξη το «Ανάγκα και Θεοί πείθονται» με κανονιστικές ρυθμίσεις που δημιουργούν πολλά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές αλλά και στα Κ.Ε.Σ.Υ.

– Θεωρούμε ότι η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας έρχεται σε αντίθεση με τα αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων και συνιστά παραπέρα υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

– Το Υπουργείο κατεδαφίζει για άλλη μια φορά το μύθο για την τεράστια επιτυχία της εξ απόστασης «εκπαίδευσης». Χιλιάδες μαθητές οι οποίοι όλες αυτές τις μέρες του εγκλεισμού είχαν μια σταθερή επικοινωνία και στήριξη μένουν εντελώς ακάλυπτοι παιδαγωγικά με την αναγκαστική μετακίνηση των δασκάλων τους.

– Το Υπουργείο Παιδείας σαρώνει κάθε δικαίωμα στη σταθερή εργασία και αφήνει παρακαταθήκη για το μέλλον την εργασιακή περιπλάνηση και την αβεβαιότητα για το προσωπικό της Ειδικής Αγωγής. Η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζόμενων στα ΚΕΣΥ είναι αναπληρωτές και θα απολυθούν το καλοκαίρι σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Άρα η υποτιθέμενη πρόσκληση ενδιαφέροντος μόνιμων εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία θα καταλήξει σε υποχρεωτική μετακίνηση για τις ανάγκες της υπηρεσίας. Στο μέλλον, κάθε φορά που η εκάστοτε Κυβέρνηση θα επιλέγει νέες περικοπές λόγω της υποχρηματοδότησης το προσωπικό θα μετακινείται υποχρεωτικά από σχολείο σε σχολείο και από δομή σε δομή!! Ο χώρος της ειδικής αγωγής είναι το πείραμα για την ρευστοποίηση και της γενικής αγωγής.

– Το Υπουργείο Παιδείας αντί να πάρει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για να υπάρχει το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό στις δομές της ειδικής αγωγής και στις δομές υποστήριξης, ικανοποιώντας το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για μαζικούς μόνιμους διορισμούς/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν δουλέψει αποκλειστικά με το Πτυχίο και την προϋπηρεσία προσπαθεί να «βουλώσει» τα κενά και καλεί τους εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν τη δρομολογημένη επικοινωνία και επαφή που είχαν με τους μαθητές με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για να στηρίξουν έναν θεσμό που όφειλε να έχει συνδράμει με όλα τα μέσα από την αρχή της πανδημίας.

Στα πλαίσια αυτά το Δ.Σ του Συλλόγου μας καταγγέλλει μια ακόμα επιθετική κίνηση του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης, απέναντι πρωτίστως στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που θα αναγκαστούν με σύντομες διαδικασίες να  ανταποκριθούν σε αξιολογήσεις, μετά από μεγάλο διάστημα εγκλεισμού τους, στοιχείο που εκ προοιμίου θα αλλοιώσει την όποια διαδικασία.

Καταγγέλλουμε επίσης την μετακίνηση (και μάλιστα σε ευρεία κλίμακα ) προσωπικού του χώρου της ειδικής αγωγής, αντί για τον αναγκαίο μόνιμο διορισμό όλων των απαραίτητων (σε αριθμό και πεδίο) ειδικοτήτων.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ζητήσει την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου

ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΔΕΝ ΠΑΖΑΡΕΥΟΝΤΑΙ!!!

Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος μετά την αιφνίδια ανακοίνωση για την περικοπή της προϋπηρεσίας των δύο αναπληρωτριών, Δινοπούλου Ευαγγελίας (μέλος στο ΔΣ της ΔΟΕ για το συνδικαλιστικό έτος 2018-2019) και Μαργαρίτη Ελεάνας (γραμματέα του ΣΕΠΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής την ίδια χρονιά), λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης. 

Όπως έχει καταγγελθεί από δεκάδες εκπαιδευτικά και όχι μόνο σωματεία, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, τιμωρητικά και καταπατώντας κατοχυρωμένα συνδικαλιστικά δικαιώματα -καθώς οι συναδέλφισσες έκαναν χρήση προβλεπόμενων από τον νόμο συνδικαλιστικών αδειών προκειμένου να ανταποκριθούν στα συνδικαλιστικά τους καθήκοντα- προχώρησε σε περικοπή 4 μηνών και 3 ημερών αντίστοιχα στις δύο συναδέλφισσες, παρά το γεγονός ότι η ΔΙΠΕ Δυτ. Αττικής, στην οποία εργάζονταν οι δύο αναπληρώτριες, τους έδωσε βεβαίωση που αναγνωρίζει συνολικά την προϋπηρεσία τους. 

Μάλιστα, σε ερώτημα προς το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει τις συνδικαλιστικές άδειες των αναπληρωτών, η επίσημη απάντηση που δόθηκε, με υπογραφή της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, παρέπεμπε στο σχετικό εδάφιο της εγκυκλίου Φ.351.5/43/67822/Δ1/5-5-2014, στην οποία αναφέρεται ότι «Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δικαιούνται …και συνδικαλιστικές άδειες με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν και για τους μονίμους εκπαιδευτικούς». Κι όμως, ένα χρόνο μετά, όταν ζητήθηκε να διορθωθεί το λάθος (ή μήπως είναι σκόπιμη και καθαρά εκδικητική επιλογή; ) που είχε γίνει στην προϋπηρεσία των Δινοπούλου Ευαγγελίας και Μαργαρίτη Ελεάνας, στην απάντηση που δόθηκε στο έγγραφο αίτημα-ερώτημα και είχε την υπογραφή της ίδιας Προϊσταμένης Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, παρακάμπτεται εντελώς η προηγούμενη οδηγία, το υπουργείο και η Δ/νση προσωπικού επικαλούνται εντελώς άσχετες με την υπόθεση γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ, αρνούνται να αποκαταστήσουν την προϋπηρεσία των δύο εκπαιδευτικών και στην  πραγματικότητα αμφισβητούν το δικαίωμα των αναπληρωτών συναδελφισσών για συνδικαλιστικές άδειες!

Η διγλωσσία που εκφράζεται στα δύο παραπάνω έγγραφα εξυπηρετεί το κρυφτό και τη στάση σιγής που κρατά το Υπουργείο! Ταυτόχρονα, όλοι δηλώνουν αναρμόδιοι και πετάνε το μπαλάκι της ευθύνης ο ένας στον άλλο.

Είναι ξεκάθαρη πια η πολιτική τους επιλογή! Την απόλυτη ευθύνη έχει η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας, η οποία παρόλο που έχει ενημερωθεί και από το σύλλογό μας και από την ομοσπονδία, τόσο προφορικά όσο και εγγράφως, όχι μόνο δεν αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη που της αναλογεί, αλλά αρνείται να απαντήσει στα επανειλημμένα έγγραφα αιτήματα συνάντησης που έγιναν από τον σύλλογο, του οποίου μέλη είναι οι δύο εκπαιδευτικοί! Ποιο αλήθεια είναι εκείνο το κατ’ εξαίρεση πλαίσιο που τους επιτρέπει μήνες μετά να μην έχουν στείλει καμία έγγραφη απάντηση στο σωματείο; 

Την ίδια στιγμή, η διαδικασία συγκρότησης των πινάκων με βάση το προσοντολόγιο προχωρά, και ενώ έχουν κατατεθεί οι βεβαιώσεις προϋπηρεσίας, όπως δόθηκαν από τις ΔΙΠΕ στις οποίες εργάστηκαν οι συναδέλφισσες (και αναγνωρίζουν το σύνολο της προϋπηρεσίας τους), ενώ έχουν γίνει ενστάσεις και αιτήσεις για διόρθωση των μορίων που αποδίδονται στον ΟΠΣΥΔ, τόσο από τις ίδιες όσο και από την ΔΙΠΕ, το Υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί προκλητικά να μην επιλύει το ζήτημα! 

Η στάση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να αρνείται συνάντηση με το σωματείο, την ίδια στιγμή που αρνείται να πάρει θέση, παρά τις προσωπικές διαβεβαιώσεις της υφυπουργού ότι θα δει το θέμα, αποτελούν για μας τρανή απόδειξη ότι η κυβέρνηση θέλει τους αναπληρωτές εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα και συνδικαλιστική δράση! Εργαζόμενους με το κεφάλι σκυμμένο, χωρίς να μπορούν να μετέχουν σε συλλογικότητες και σωματεία ενώ η συμμετοχή τους σε αυτά θα αντιμετωπίζεται τιμωρητικά. Παράλληλα, εκφράζει και την απαξίωση της απέναντι σε σωματεία, συλλόγους και ομοσπονδίες όταν αποφασίζει να κωφεύει και να μην δίνει μια πολιτική λύση. Άλλωστε, η ψήφιση του αντισυνδικαλιστικού νόμου και η απόλυση των 17 συμβασιούχων από την  Υπ. Ασύλου, εκείνων μάλιστα που συνέβαλλαν αποφασιστικά στη δημιουργία σωματείου, αποτελούν κομμάτια μιας πολιτικής που επιτίθεται σε δικαιώματα και εργαζόμενους. 

Δηλώνουμε ότι δε θα επιτρέψουμε Υπουργείο και πολιτική ηγεσία να απαξιώνουν τα σωματεία μας και να αμφισβητούν τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα!

Ζητάμε άμεση αποκατάσταση της προϋπηρεσίας των δύο συναδελφισσών μελών του συλλόγου μας! 

Δηλώνουμε ότι δε θα αφήσουμε κανένα συνάδελφο και συναδέλφισσα βορά στα χέρια πολιτικών που θέλουν να καταργήσουν το δικαίωμα στο συνδικαλισμό και στον αγώνα, που επιχειρούν να απωλέσουν τα δικαιώματα που έχουν κατακτηθεί με αίμα από το εργατικό κίνημα. 

Οι συνάδελφοι και συναδέλφισσες αναπληρωτές και αναπληρώτριες δεν είναι κατώτεροι εργαζόμενοι και ούτε θα επιτρέψουμε να τους μετατρέψετε σε κάτι τέτοιο. Θα υπερασπιστούμε τα δικαιώματά τους με κάθε τρόπο και μέσο και θα παλέψουμε αταλάντευτα να κατοχυρώσουμε όσα δικαιώματα έχουν «κλέψει» οι πολιτικές που θέλουν να μετατρέψουν τους εργαζόμενους σε υποταγμένα ανθρωπάκια της κάθε λογής κυβέρνησης και εργοδότη. 

ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΔΕΝ ΠΑΖΑΡΕΥΟΝΤΑΙ!!!

  • Καλούμε τα σωματεία να πάρουν αποφάσεις καταγγελίας εκ νέου για την παύση της ιδιότυπης δίωξης των Δινοπούλου – Μαργαρίτη και να συμμετέχουν στην κινητοποίση στο υπουργείο την Παρασκευή 15.5, 10.00μμ
  • Καλούμε τη ΔΟΕ να στηρίξει την κινητοποίηση και να πάρει όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες για τη λύση του θέματος και την επαναφορά της προϋπηρεσίας των δύο συναδελφισσών.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να σταματήσει τα «παιχνίδια» με τα σωματεία μας και τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα και να λύσει άμεσα το θέμα.

Το πολυνομοσχέδιο έκτρωμα να μην κατατεθεί!

Το πολυνομοσχέδιο έκτρωμα να μην κατατεθεί!

Στην καταδίκη του δημόσιου σχολείου απαντάμε με αγώνες!

ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ Γ.Σ. ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 11/5, 12.00μμ ΣΤΟ 4ο ΔΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ

ή διαδικτυακά για όποιους εκπαιδευτικούς αδυνατούν να συμμετέχουν δια ζώσης

ΣΥΣΠΕΙΡΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ – ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΝΕΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 13/5, 12.00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΠΑΙΑ

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΙΣΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ 15/5, 12.00

Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, εγκλεισμού απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συγκεντρώσεων, με κλειστά σχολεία, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε στη δημοσιότητα και έθεσε σε δημόσια «διαβούλευση» το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια άκρως επιθετική εκ μέρους της Κυβέρνησης προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας ως ευκαιρίας, ώστε να περάσει ριζικές αναδιαρθρώσεις, στη γραμμή της νεοφιλελελεύθερης ατζέντας ΟΟΣΑ – ΕΕ – ΣΕΒ, που επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών. 

Το πολυνομοσχέδιο έρχεται σε συνέχεια όλων των αντι-εκπαιδευτικών μνημονιακών πολιτικών των τελευταίων χρόνων. Ακόμα χειρότερα όμως, το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως αποτελεί την πιο αντιδραστική τομή στο χώρο της εκπαίδευσης από το νόμο 2525/97 του Αρσένη. Ο πυρήνας του πολυνομοσχεδίου, περιέχει όλα τα στοιχεία των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών με τις οποίες αναμετρήθηκε το εκπαιδευτικό κίνημα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες: Αξιολόγηση, πειθάρχηση, ανταγωνισμός, κατηγοριοποίηση, αριστεία, απόρριψη, περικοπές, ταξικοί φραγμοί. 

Συγκεκριμένα, επιφέρει σοβαρές τομές στη βάση τεσσάρων διαστάσεων, οι οποίες αλληλοτροφοτούνται και οι οποίες χτίζουν το νέο σχολείο της αγοράς, των δεξιοτήτων, των λίγων «αρίστων», των πειθαρχημένων, των σκληρά αξιολογούμενων και δια βίου ελεγχόμενων υποκειμένων του: α. Δημοσιονομική, η οποία σχετίζεται με τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για δραστική μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και των εκπαιδευτικών δαπανών, β. Νεοφιλελεύθερη, με την έμφαση αφενός στην προώθηση του λεγόμενου ευέλικτου εργαζομένου και αφετέρου με τη λειτουργία των σχολείων και πανεπιστημίων με όρους αγοράς, γ. Νεοσυντηρητική, που αναδεικνύει την αγωνία για καταστολή και πειθάρχηση όλων των εκπαιδευτικών υποκειμένων, δ. Ταξική, η οποία συμπυκνώνει τις προηγούμενες διαστάσεις στην κατεύθυνση ενός πιο επιλεκτικού, ελιτίστικου και αυταρχικού σχολείου.

Το πολυνομοσχέδιο, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: 

  • Αύξηση μαθητών ανά τμήμα – περικοπές θέσεων εργασίας: Με το κατώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα να ορίζεται στον αριθμό 20 και το ανώτατο όριο να αυξάνεται στους 24 μαθητές + 10%, σταδιακά, όλα τα τμήματα θα έχουν πάνω από 20 μαθητές – έτσι επιτυγχάνεται ο στόχος του ΟΟΣΑ για αύξηση του μέσου όρου μαθητών ανά τμήμα. Τα συστεγαζόμενα σχολεία, η Α΄ Δημοτικού και τα νηπιαγωγεία θα είναι τα πρώτα θύματα αυτής της πολιτικής. Έτσι όταν σε ένα σχολείο η Α΄ τάξη έχει πχ 33 παιδιά, δηλαδή 2 τμήματα με τα ως τώρα δεδομένα, με την εφαρμογή του πολυνομοσχεδίου, τα 2 τμήματα γίνονται 1 των 26 παιδιών(!),  και τα υπόλοιπα 7 παιδιά μοιράζονται σε όμορα σχολεία! Αυτό και μόνο το μέτρο να εφαρμοστεί δεκάδες τμήματα Α’ τάξης, στην περιοχή μας θα καταργηθούν, με συνακόλουθη δραστική μείωση και των προσλήψεων! Οι λογιστές των εκπαιδευτικών περικοπών αδιαφορούν όχι μόνο για τα παιδαγωγικά αποτελέσματα αυτού του μέτρου αλλά ακόμα και για τις δραματικές συνέπειες στην υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, στις σημερινές συνθήκες πανδημίας όπου αντί να μειώνουν τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα να τον αυξάνουν (!), όταν οι περισσότερες σχολικές αίθουσες είναι ήδη μικρές και ακατάλληλες. 
  • Αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών: Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελείται από τον προγραμματισμό και από την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας που είναι διπλή: εσωτερική αξιολόγηση από τον Σ.Δ. και εξωτερική αξιολόγηση από τον Συντονιστή Εκπ. Έργου που είναι υπεύθυνος για κάθε σχολική μονάδα. Η έκθεση προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του σχολείου και σε πλατφόρμα του ΙΕΠ εκκινώντας έτσι μια διαδικασία ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ταξινόμησης των σχολικών μονάδων με κριτήριο τη συμμόρφωσή τους με τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Ταυτόχρονα εμφανίζεται ένας νέος θεσμός, εκείνου του εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης που θα παρεμβαίνει σε θέματα που αφορούν μαθητές, γονείς και θα επιδιώκει επικοινωνία με φορείς εκτός σχολείου σύμφωνα με το νομοσχέδιο. Ένας θεσμός που προσπαθεί να «καλύψει» όλα τα κενά σε υποστηριχτικές δομές ενώ παράλληλα δημιουργεί και μια νέα ιεραρχία, καθώς ο εν λόγω εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης μπορεί να παίρνει πρωτοβουλίες ακόμη κι αν δεν του ζητηθούν από το σύλλογο διδασκόντων ή εκπαιδευτικούς του σχολείου! Ο σύλλογος διδασκόντων παρακάμπτεται και θέματα που αφορούν στη συλλογική λειτουργία του σχολείου, τη συνεργασία και την αλληλοϋποστήριξη, δίνονται προς «λύση» σε μια νέα μορφή εξουσίας: τον εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης!

Εν τέλει, στόχευσή τους είναι οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία να αξιολογούνται και να κατηγοριοποιούνται με βάση ποσοτικούς δείκτες για την αποδοτικότητα και τις επιδόσεις τους. Αυτή η κατηγοριοποίηση διαμορφώνει ένα μέλλον δυστοπικό για τις εργασιακές συνθήκες, αλλά και για το περιεχόμενο του σχολείου. Παράλληλα, η σκληρή αξιολόγηση που περιγράφει για τους εκπαιδευτικούς πρότυπων και πειραματικών σχολείων φαίνεται ότι είναι η λογική τους για την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών. 

  • Αύξηση προτύπων σχολείων / προώθηση της «αριστείας»: Ενισχύεται και διευρύνεται ο αριθμός και ο ρόλος των προτύπων σχολείων, η διαφοροποίηση και η ταξική κατηγοριοποίηση μαθητών και  σχολείων πολλών ταχυτήτων σε βάρος πάντα των μορφωτικών δυνατοτήτων των λαϊκών οικογενειών. «Αριστεία» για τους λίγους, υποβάθμιση για τους πολλούς. Το πλαίσιο και το «όραμα» αυτό δεν γιγαντώνει μόνο τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές, αλλά παραβιάζει και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Περιγράφει εκπαιδευτικούς με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα που μπορούν να εργάζονται σε αυτά και όσοι δεν αξιολογούνται επαρκώς, θα μετακινούνται σε άλλα σχολεία, όπως όσοι κρίνονται υπεράριθμοι σε μια σχολική μονάδα. Εχθρός είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους και τα μορφωτικά δικαιώματα των όλων, των ίσων, των διαφορετικών.
  • Νέες θεματικές/ παρεμβάσεις στο περιεχόμενο: Προωθούνται οι λεγόμενες δεξιότητες και η κατακερματισμένη κατάρτιση σε βάρος της πολύπλευρης μόρφωσης και κριτικής σκέψης. Και μάλιστα «δεξιότητες» με συγκεκριμένα ιδεολογικο-πολιτικά φορτία προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς όπως η επιχειρηματικότητα και ο εθελοντισμός, που δε σχετίζονται με τις πραγματικές κοινωνικές και μορφωτικές ανάγκες. Οι πιλοτικές εφαρμογές στο Δημοτικό σχολείο αποτελούν προοικονομία της νέας σαρωτικής αναδιαμόρφωσης του αναλυτικού και ωρολογίου προγράμματος του Δημοτικού σχολείου.
  • Σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου και κατάτμηση σε διδακτικά αντικείμενα: Προωθείται η περαιτέρω κατάτμηση του προγράμματος στο νηπιαγωγείο σε διδακτικά αντικείμενα (σήμερα εισαγωγή Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής, αύριο Πληροφορική μεθαύριο ίσως γλώσσα, μαθηματικά, θρησκευτικά) καταπατώντας  τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας  του, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού. Αυτό αποτελεί το πιο κατάλληλο μέσο για την ολόπλευρη νοητική, ψυχοσωματική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και για τη συγκρότηση των πρώτων του γνώσεων, αξιών, δεξιοτήτων, ικανοτήτων και στάσεων καθώς και της κοινωνικοποίησης του νηπίου. 
  • Ταξικοί φραγμοί και αποκλεισμοί/ Τράπεζα θεμάτων/ Εξετάσεις και εντατικοποίηση: Το πολυνομοσχέδιο εντείνει και πολλαπλασιάζει τους ταξικούς φραγμούς. Μετατρέπει το Γυμνάσιο και το Λύκειο σε εξεταστικά κέντρα-κάτεργα. Επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων σε όλες τις τάξεις στο Γενικό Λύκειο και στο ΕΠΑΛ, στήνοντας έναν εξεταστικό μαραθώνιο, εν είδει τοπικών πανελλαδικών εξετάσεων. Πρόκειται για τη χαρά των φροντιστηριαρχών και των σχολαρχών.Οι μαθητές που δεν έχουν το επαρκές οικονομικό υπόβαθρο, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, θα ωθούνται στην μορφωτική και κοινωνική απόρριψη. Δείχνει στα λαϊκά στρώματα ότι είναι ανεπιθύμητα σε αυτήν την εκπαιδευτική βαθμίδα που προορίζεται μόνο για «λίγους και εκλεκτούς». 
  • Μονιμοποίηση ελαστικής εργασίας με χειρότερους όρους/ τιμωρίες σε αναπληρωτές: Ήδη με τις περικοπές θέσεων και τμημάτων, θα αποτρέπει τους μόνιμους διορισμούς, αλλά και μειώνει τις προσλήψεις αναπληρωτών σε όλα τα σχολεία. Μάλιστα προχωρά στην αύξηση των ποινών αποκλεισμού τουλάχιστον στα 2 έτη για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται, αφού πολλοί χωρίς κίνητρα, με απαξιωμένη την προϋπηρεσία τους χωρίς και ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσης εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, είναι αδύνατο να επιβιώσουν αφού δεν μονιμοποιούνται. Αντί λοιπόν να προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς μονιμοποιώντας όλους τους αναπληρωτές που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο τις τελευταίες δεκαετίες, συνεχίζει με κάλυψη σημαντικού μέρους των κενών με ελαστικά εργαζόμενους συμβασιούχους χωρίς δικαιώματα. 
  • Αναχρονιστικές – αντιπαιδαγωγικές και αυταρχικές παρεμβάσεις: Πάνω από τα κεφάλια των μαθητών, πίσω από κάθε εφηβική σκανδαλιά, υψώνεται η δαμόκλειος απειλή της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που θα ακολουθεί ως ανεξίτηλο στίγμα κάθε «ταραξία» για τον υπόλοιπο εργασιακό και κοινωνικό του βίο και αυξάνει τις ποινές με αποβολές μέχρι πέντε μέρες, σε ένα σχολείο που όλα δείχνουν ότι πρέπει να χρησιμοποιεί την τιμωρία για να επιβάλλει την «ομαλότητα». Εισάγει κεντρική εποπτεία και ασφυκτικό έλεγχο, αφού κάθε σχολική μονάδα οφείλει από το σχολικό έτος ‘20-21, να λειτουργεί με «εσωτερικό κανονισμό». 
  • Εμπλοκή των Δήμων στην Εκπαιδευτική διαδικασία και στους κανονισμούς εσωτερικής λειτουργίας των Σχολείων: Οι εκπρόσωποι των Δήμων και οι Σύλλογοι Γονέων αποκτούν ρόλο στη σύνταξη των σχολικών κανονισμών, δηλαδή, στους όρους οργάνωσης του σχολείου, αλλά και στη γενική κατεύθυνσή του, στο πνεύμα λειτουργίας του, στους τρόπους που διαχειρίζεται και επιλύει τα εσωτερικά του προβλήματα. Η απαίτηση για αυστηροποίηση, επιβολή ποινών και χρήση αντιπαιδαγωγικών μέσων θα είναι πολύ πιο πιεστική. 

Οι διαρθρωτικές αυτές αλλαγές υπαβαθμίζουν το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, εξαναγκάζοντάς το να λειτουργεί με όρους ανταγωνισμού, πλήττει τους μη προνομιούχους μαθητές και αυξάνει τους αποκλεισμούς και τη «σχολική αποτυχία» η οποία θα αποδίδεται ως «ατομική ευθύνη», αποκλείει την πολύπλευρη μόρφωση που δεν συνδέεται με κατακερματισμένες και τυποποιημένες δεξιότητες. Πίσω από τις γραμμές, το μήνυμα είναι φρικτό: όποια/ος δεν συμμορφώνεται-ανταποκρίνεται στις επιταγές της αγοράς και του αυστηρού αυταρχικού πλαισίου του Κράτους θα θεωρείται μη αποδοτικός και μη αναγκαίος, με λίγα λόγια θα περισσεύει∙ θα αποκλείεται από την εργασία, από το σύστημα υγείας, από το δημόσιο σχολείο, τελικά από μια ζωή με αξιοπρέπεια. Διαμορθώνεται λοιπόν μια εκπαίδευση που να ταιριάζει και να οδηγεί, μέσα από μια διαδικασία αλληλοσυμπλήρωσης, σε μια μάλλον τερατόμορφη εικόνα του μέλλοντος.Σε αυτό το μοντέλο εκπαίδευσης οι ανάγκες των παιδιών μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα, οι ταξικές και κοινωνικές αντιθέσεις οξύνονται, η ελαστική εργασία μονιμοποιείται, κάθε συλλογικό δικαίωμα και διεκδίκηση καταργείται, τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία αξιολογούνται και κατηγοριοποιούνται με βάση την αποδοτικότητα και τις «επιδόσεις» τους. 

Το εκπαιδευτικό κίνημα απαντάει με μαζικό, δυναμικό αγώνα διαρκείας και Απεργία – Αποχή από την Αξιολόγηση

Οι δυναμικές και μαζικές για την συγκυρία κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος, με αποφάσεις και συμμετοχή δεκάδων εκπαιδευτικών Συλλόγων Εκπ/κώνΠ.Ε. και ΕΛΜΕ και εκατοντάδων εκπαιδευτικών στη Βουλή και στο υπουργείο Παιδείας ήταν μόνο η αρχή, η πρώτη αντίδραση ενάντια στο πολυνομοσχέδιο – λαιμητόμο της κυβέρνησης και είναι ενδεικτικές του αγώνα που θα ακολουθήσει. Η μαχόμενη εκπαίδευση, τα εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με το μαθητικό και το φοιτητικό κίνημα θα αποτρέψει τα πραξικοπηματικά σχέδιά τους και θα κρατήσουν όρθιο το Δημόσιο Σχολείο και τα κεκτημένα δεκαετιών! Οι μνήμες και οι εμπειρίες του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ζωντανές από μια σειρά κερδισμένων μαχών ενάντια σε αυτά τα σχέδια και σε αντίστοιχους νόμους. 

Το Σεπτέμβριο, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να συμμετάσχουν στις ομάδες δράσεων και οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάσουν για να συντάξουν αξιολογικούς προγραμματισμούς. Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να συμμετάσχει στις ομάδες – κανένας Σύλλογος Διδασκόντων δεν πρέπει να συνεδριάσει για θέμα σχετικό με την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση. Έχοντας την εμπειρία της μάχης του 2013-14 και με όπλο την απεργία-αποχή, σαν ένας άνθρωπος, η ζωντανή εκπαίδευση πρέπει να ορθώσει αδιαπέραστο τείχος αντίστασης απέναντι στους αξιολογητές. Το γεγονός ότι η πλειοψηφία της ΔΟΕ δεν έχει ακόμη πάρει απόφαση να ανακοινώσει ότι θα αντιμετωπίσει την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση με το όπλο της απεργίας-αποχής και δεν έχει οργανώσει τον κλάδο, δίνει χρόνο και έδαφος στην κυβερνητική επίθεση. Ο κόσμος της ζωντανής εκπαίδευσης, η βάση των εκπαιδευτικών πρέπει να ανατρέψει κάθε τέτοιο σχέδιο με την αγωνιστική δυναμική του. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει άμεσα απόφαση απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση. Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. που δεν έχουν πάρει ακόμη σχετικές αποφάσεις, να συνταχθούν με το κοινό κείμενο των 77 Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. 

Το μέλλον αναπνέει στου Αγώνες

Απέναντι σε μια τέτοια αντιδραστική πολιτική ο μόνος δρόμος είναι η ενεργοποίηση και η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, η συλλογική πάλη, η ενότητα και πίστη στους μαζικούς και ανυποχώρητους αγώνες. Να σημάνουμε ξεσηκωμό. Να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας, να υπερασπιστούμε το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, να υπερασπιστούμε τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα. Με ένα πραγματικό, μαζικό κίνημα ανατροπής του πολυνομοσχεδίου, με μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, με πανεκπαιδευτικό μέτωπο (μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών, γονιών), με μαζικές Γενικές συνελεύσεις των σωματείων μας, με Συνελεύσεις Αγώνα, με οριζόντιες, μαζικές, ζωντανές και παραγωγικές διαδικασίες συντονισμού των Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ, με αυτενέργεια και φαντασία στο κέντρο των πόλεων αλλά και στις γειτονιές, με νέα δίκτυα αντιπληροφόρησης του κινήματος.

Γενική Συνέλεύση τη Δευτέρα 11/5

Την Δευτέρα, για την πραγματοποίηση της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, όσοι/όσες δεν μπορούν να παρευρεθούν δια ζώσης, θα υπάρξει η δυνατότητα σύνδεσης με την πλατφόρμα της jitsi. 

Σημαντικό:

1. Από τον υπολογιστή συνδέεστε με chrome, διαφορετικά θα έχετε πρόβλημα και πιθανά δεν θα τα καταφέρετε. Όσοι έχετε τον mozilla για να χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο, μπορείτε πολύ εύκολα να εγκαταστήσετε και τον chrome από εδώ 

2. Για τάμπλετ και android κινητά πρέπει να κατεβάσετε την εφαρμογή.

3. Το λινκ της σύνδεσης είναι αυτό https://meet.jit.si/Geniki_Sinelefsi_ALiosiaZefiriFili

Γενικά η διαδικασία είναι πολύ απλή. Αφού εξασφαλίσετε τα 1 και 2  παραπάνω, πατάτε απλώς το λινκ της σύνδεσης και θα μεταφερθείτε αμέσως στο περιβάλλον της τηλεδιάσκεψής μας. Μόλις συνδεθείτε θα σας ζητήσει την άδεια για χρήση του μικροφώνου και της κάμερας. Επιλέγετε το επιτρέπεται/allow
Μόλις μπείτε στη συνεδρίαση κάτω αριστερά θα δείτε 3 εικονίδια. Δεξιά από το χεράκι βρίσκεται ένα εικονίδιο μηνύματος. Μόλις το πατήσετε θα ανοίξει το πλαίσιο διαλόγου και θα σας ζητήσει ένα όνομα χρήστη. Πολύ σημαντικό να γράψετε το όνομά σας ώστε να ξέρουμε ποιοι είναι συνδεδεμένοι.

Αποφάσεις ΔΣ κι Άμεσο Πρόγραμμα Δράσης

Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Δευτέρα 11/5 στις 12.00 στο προαύλιο του 4ου ΔΣ Άνω Λιοσίων για την αποφυγή συνωστισμού – δυνατότητα συμμετοχής των μελών του σωματείου μας και με τηλεδιάσκεψη

Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ Παρασκευή 8/5 στη 1μμ στη Βουλή

Κλιμακώνουμε την πάλη με νέα μαζική κινητοποίηση και συλλαλητήριο στις 13 Μάη

  1. Σε συνέχεια των πρωτοβουλιών και δράσεων του προηγούμενου διαστήματος στις οποίες συμμετείχε ο σύλλογός μας (στις 16/4 στο Υπ. Παιδείας, τις μαζικές δράσεις στις 24/4 και 30/4 σε όλη τη χώρα, τις μαζικές κινητοποιήσεις για την υγεία 7/4 και 28/4, τα εργασιακά 14/4 και την Εργατική Πρωτομαγιά, τις οποίες προσπάθησε να απαγορεύσει η κυβέρνηση) συντασσόμαστε στην αναγκαιότητα συντονισμού και αγωνιστικής αλληλεγγύης, στη συγκρότηση πανεκπαιδευτικού μετώπου στο δρόμο του παρατεταμένου αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική – αντεργατική πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-κεφαλαίου.
    Καλούμε όλους/όλες τους/τις συναδέλφους/ισσες σε έκτακτη Γενική Συνέλευση την Δευτέρα 11/5 στις 12.00 στο προαύλιο του 4ου ΔΣ Άνω Λιοσίων για την αποφυγή συνωστισμού, ενώ παράλληλα θα εξασφαλίσουμε και την δυνατότητα τηλεδιάσκεψης για όσους/όσες είτε ανήκουν ή φροντίζουν άτομα στις ευπαθείς ομάδες είτε (κυρίως αναπληρωτές/τριες) λόγω της καραντίνας μετακινήθηκαν στους τόπους κατοικίας τους. Η αναγκαιότητα συνολικής συζήτησης και οργάνωση των επόμενων βημάτων μας απέναντι στην τηλεκπαίδευση, το πολυνομοσχέδιο, τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης ώστε να φορτωθεί στις πλάτες του ΠΑΛΙ ο λαός και οι εργαζόμενοι τη νέα κρίση, μας καλούν σε αγωνιστική συσπείρωση.
  2. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι θα προωθήσει αυτούσιο στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο-έκτρωμα που κατέθεσε εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών για το κοινωνικό σύνολο μέτρων (καραντίνας), αγνοώντας τις αντιδράσεις από κάθε πλευρά (εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητικό κίνημα κ.ά.). Το συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο επιφέρει συντριπτικά χτυπήματα στο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Όχι μόνο δεν αντιμετωπίζεται κανένα από τα τεράστια προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά αντιθέτως, χειροτερεύουν οι όροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας κι ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την απαξίωση και την κατάργηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και την ιδιωτικοποίησή του. Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου και όλων των νομοθετικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης μέσα στη λαίλαπα της πανδημίας. Με τα πρωτοβάθμια σωματεία, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, με συμμετοχή γονέων, μαθητών και φοιτητικών συλλόγων καλούμε στη νέα πανεκπαιδευτική κινητοποίηση την Παρασκευή 8/5, στη 1μμ στη Βουλή.
    Κλιμακώνουμε την πάλη με νέα μαζική κινητοποίηση και συλλαλητήριο στις 13 Μάη (Προπύλαια, ώρα 13.00 και πορεία στη Βουλή). Αμέσως μετά το συλλαλητήριο, καλούμε σε νέα σύσκεψη αγώνα και συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ.
  3. Την ίδια στιγμή το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση προωθούν το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, χωρίς κανείς να μπορεί με σιγουριά να επιβεβαιώσει ότι έχουν αρθεί οι όροι που επέβαλαν το κλείσιμό τους και κυρίως χωρίς να υπάρχει καμιά μέριμνα και να έχουν εξασφαλισθεί και οι στοιχειώδεις ακόμη όροι για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και όλης της κοινωνίας είτε ανοίξουν τώρα (δευτεροβάθμια εκπαίδευση) είτε το Ιούνιο (πρωτοβάθμια) είτε το Σεπτέμβρη. Είναι φανερό ότι χωρίς ουσιαστικά μέτρα στήριξης του δημόσιου συστήματος υγείας, προστασίας και ασφάλειας των εργαζομένων και των πολιτών, όλα όσα ακούστηκαν υποκριτικά στην προηγούμενη φάση για την αξία της υγείας και της ανθρώπινης ζωής, υποχωρούν μπροστά στην προτεραιότητα επαναφοράς των εργαζομένων στο χώρο εργασίας, για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα και η κερδοφορία των επιχειρήσεων, μεταξύ αυτών και των ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων. Πολιτικές σκοπιμότητες και η προσπάθεια δημιουργίας μιας εικόνας επιστροφής στην κανονικότητα καθόρισαν την απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων και όχι οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.Δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει η υγεία κανενός και αν δε διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, τα σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσουν. Η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να ικανοποιήσει ΤΩΡΑ όλα τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, τα οποία δεν αποτελούν προϋπόθεση μόνο για το άνοιγμα των σχολείων άμεσα, αλλά και για τη λειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβρη με μέτρα που πρέπει να παρθούν από τώρα και είναι ο μόνος τρόπος να εξασφαλιστεί η υγεία του λαού.

Για τα άμεσα προβλήματα που προκύπτουν απαιτούμε:

  • Να παρθούν από το κράτος όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για την προστασία μαθητών κι εκπαιδευτικών. Δωρεάν μαζική παροχή μασκών, αντισηπτικών, διαγνωστικών τεστ, θερμομετρήσεις, προσλήψεις καθαριστριών, τήρηση των αποστάσεων που καθορίστηκαν για όλους τους κλειστούς χώρους.
  • Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ όλων των αναπληρωτών, αποκλειστικά με πτυχίο/προϋπηρεσία – κατάργηση του προσοντολογίου.
  • Λιγότεροι μαθητές σε όλα τα τμήματα, εξασφάλιση αιθουσών και όλων των απαραίτητων σοβαρών σύγχρονων κτιριακών και άλλων υποδομών.
  • Να παρθούν πίσω τώρα όλες οι άτυπες (ή τυπικές αν γίνουν) εντολές του ΥΠΑΙΘ για ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος από τις σχολικές τάξεις από υπολογιστές, κινητά, κάμερες. Απαιτούμε παιδαγωγική ελευθερία στην τάξη και δημοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων!
  • Να δοθούν ειδικές άδειες ευπαθών ομάδων, οι οποίες πρέπει να διευρυνθούν και για άλλα νοσήματα (ΧΑΠ, άσθμα κ.ά.) και οι άδειες ειδικού σκοπού για όλους τους συναδέλφους, μόνιμους και αναπληρωτές χωρίς εξαίρεση.
  • Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων των υγειονομικών, που θα δίνουν για πολύ καιρό ακόμα τη μάχη για τη Δημόσια υγεία. Καθοριστική ενίσχυση του ΕΣΥ, μαζικούς μόνιμους διορισμούς υγειονομικού προσωπικού, 2000 ΜΕΘ ΚΑΙ 1500 ΜΑΦ, επίταξη όλου του ιδιωτικού τομέα υγείας κ.ά.

Για όλα τα παραπάνω, θα επιδιώξουμε κοινές παραστάσεις διαμαρτυρίας με τις ΕΛΜΕ, γονείς, μαθητές στις διευθύνσεις Δυτ. Αττικής, στην Περιφέρεια και τον Δήμο. Στηρίζουμε την κινητοποίηση που οργανώνουν οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα των σχολείων την Παρασκευή στις 8 Μάη, στις 11 π.μ., στο Υπ. Εσωτερικών, τον αγώνα τους για την μονιμοποίηση τους.

Αιμοδοσία. Με ασφαλή τρόπο!

Θέλω να συμμετέχω

Η ανάγκη για αίμα ήταν, είναι και θα είναι μεγάλη. Σε συνθήκες καραντίνας οι αιμοδοσίες μειώθηκαν αρκετά. Γιαυτό ο Σύλλογος των δασκάλων Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, “Ηρώ Κωνσταντοπούλου”, απευθύνθηκε στην υπηρεσία αιμοδοσίας, για την αποστολή κλιμακίου.

Η υπηρεσία είπε οτι μπορεί να στείλει κλιμάκιο και να οργανώσει ασφαλή αιμοδοσία, στα πλαίσια των περιορισμών που ισχύουν. Για να οργανωθεί όμως αυτό χρειάζεται να υπάρχουν τουλάχιστον 30 αιμοδότες διαθέσιμοι.

Αν μπορείς και θες να δώσεις αίμα, δήλωσε μας τη διαθεσιμότητά σου. Αν μαζευτούμε 30 και πάνω, η αιμοδοσία θα γίνει μετά τις 15 Μαΐου, στα Άνω Λιόσια και θα ειδοποιηθείς με μήνυμα.

Δε σου ζητάμε και τίποτα σπουδαίο, μόνο το αίμα σου 🙂