Όχι στη νέα αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών και την αναστάτωση στη λειτουργία των Νηπιαγωγείων

Να αποσυρθεί τώρα η εγκύκλιος!

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 25/1 ΣΤΙΣ 14:00

Με νέα εγκύκλιό του (ΦΕΚ83 /Αρ.Φ7/3625/Δ1/15-1-21), η οποία βασίζεται σε διατάξειςγια την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,  το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση της ΝΔ τροποποιεί  την ώρα αποχώρησης των μαθητών/τριών που φοιτούν στο Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου από τις 13.00’ στις 13.10’.

Η νέα αυτή εγκύκλιος που αυξάνει εκ νέου το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, είναι εντελώς αυθαίρετη καθώς δεν στηρίζεται προφανώς ούτε σε παιδαγωγικές εισηγήσεις ούτε σε εισηγήσεις των επιδημιολόγων και φυσικά δεν εξυπηρετεί σκοπούς που σχετίζονται με την πανδημία. Αντίθετα αυξάνει τον συνωστισμό με την ταυτόχρονη λήξη του ωραρίου Δημοτικών και Νηπιαγωγείων. Παρότι αποδίδεται ως μέτρο προστασίας εναντίον της διάδοσης του covid δυσκολεύει στην πραγματικότητα τα δεδομένα που έχουν οργανώσει τα Νηπιαγωγεία για την αποχώρηση των παιδιών και ανατρέπει τη διαδοχικότητα στην αποχώρηση των παιδιών Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων δημιουργώντας  μεγαλύτερα προβλήματα.

Η νέα  αυτή πρωτοβουλία του Υπουργείου δεν είναι καθόλου τυχαία. Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών αυξάνεται σταδιακά εδώ και χρόνια άλλοτε κατά ένα τέταρτο, άλλοτε κατά μισή ώρα και με τελευταία την αύξηση κατά μια διδακτική ώρα/μέρα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ όταν έφτασε η λήξη του πρωινού ωραρίου στη 1μ.μ. Οι νηπιαγωγοί εργάζονται σήμερα τις περισσότερες ώρες, σχεδόν από όλους τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση. Δεν έχουν κενά ή διαλείμματα, είναι διαρκώς επιφορτισμένοι/ες με την επίβλεψη των παιδιών και έχουν μεγαλύτερο διδακτικό ωράριο από όλους. Στις περιπτώσεις που ασκούν και διοικητικά καθήκοντα μάλιστα, το πραγματικό εργασιακό ωράριό τους ξεπερνάει κατά πολύ τις 6 ώρες. Πρόκειται λοιπόν για μια νέα «άσκηση» και ένα ακόμη βήμα για την επιπλέον επέκταση του ωραρίου τους. Ας μην ξεχνάμε τις προθέσεις που εκφράζονται στην έκθεση Πισσαρίδη που αναφέρεται  στον σχετικά χαμηλό αριθμό ωρών διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σύγκριση με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους και τις προτροπές για «σύγκλιση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών».

Ταυτόχρονα η εδώ και χρόνια σταδιακή αύξηση του διδακτικού χρόνου για τα παιδιά λειτουργεί  αντιπαιδαγωγικά. Αγνοεί τις ανάγκες των παιδιών εξισώνοντας τον διδακτικό χρόνο στην προσχολική   ηλικία  με εκείνον  του Δημοτικού Σχολείου, με αποκλειστική επιδίωξη την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και την εξυπηρέτηση των γονέων για μεγαλύτερη παραμονή των παιδιών στο σχολείο.  Η σταδιακή επέκταση του ωραρίου στο νηπιαγωγείο μαζί με την αποσύνδεση του πρωινού προγράμματος από το απογευματινό (μη αμιγή τμήματα)  που έγινε λίγα χρόνια πριν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, εκτός του ότι άλλαξε το χαρακτήρα του ολοήμερου προγράμματος και το μετάτρεψε σε δομή φύλαξης, υποβαθμίζει την  αναγκαιότητα του ολοήμερου με στόχο τη συρρίκνωση πολλών θέσεων εργασίας.

Ας καταλάβει επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της Ν.Δ. ότι πρέπει να πάψει να ναρκοθετεί καθημερινά τη λειτουργία των σχολείων και το παιδαγωγικό- μορφωτικό όφελος των παιδιών και μάλιστα εν μέσω πανδημίας! Η επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών θα αντιμετωπιστεί συλλογικά και ανυποχώρητα.

Να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ η εγκύκλιος!

Να μπει τώρα στην προμετωπίδα των διεκδικήσεών μας η μείωση ωραρίου όλων των νηπιαγωγών όπως αυτό ισχύει για τα 4θέσια και άνω νηπιαγωγεία! Να εξασφαλιστεί η λειτουργία των νηπιαγωγείων με πρόσληψεις επιπλέον νηπιαγωγών!

Καλούμε τη ΔΟΕ να απαιτήσει την απόσυρση της εγκυκλίου και να καλύψει συνδικαλιστικά τους συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων, να μην την εφαρμόσουν. Θεωρούμε απαράδεκτη την τελευταία ανακοίνωση που έβγαλε η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ που επιδιώκει να δώσει χρόνο στο υπουργείο, κουνώντας το δάχτυλο μάλιστα στους Συλλόγους Εκπ/κών ΠΕ που οργανώνουν αποφασιστικά τη μάχη ενάντια στη νέα ρύθμιση του Υπουργείου!

Χαιρετίζουμε την άμεση παρέμβαση και πρωτοβουλία δεκάδων ΣΥΛΛΟΓΩΝ σε όλη τη χώρα, που έκαναν, από την πρώτη στιγμή, δική τους υπόθεση το συγκεκριμένο ζήτημα. Είναι θετικές και ελπιδοφόρες οι συλλογικές αποφάσεις που παίρνονται, ώστε να περιφρουρηθεί το υπάρχον ωράριο με αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

Ξέρουμε όλοι και όλες καλά πως αυτή η παράταση ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ. Δεν υπάρχει η επιλογή του «θα το δούμε αργότερα». Από αύριο φτιάχνουμε το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων και δεν αλλάζουμε τον προγραμματισμό και την αποχώρηση. ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ!

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων των νηπιαγωγείων να συνεχίσουν να συντάσσουν πρακτικά με βάση το σχέδιο που έχει σταλεί από το σύλλογο. Παρακαλούμε τις συναδέλφισσες να ενημερώνουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συλλόγου για τις αποφάσεις τους.

Υπερασπίζουμε το δημόσιο νηπιαγωγείο,  τα παιδιά, τη δουλειά , τη ζωή μας!!

Διεκδικούμε μέσα από τα σωματεία μας:

Καμία αύξηση του ωραρίου. Να αποσυρθεί τώρα η ΥΑ που αλλάζει την αποχώρηση νηπίων- προνηπίων του πρωινού προγράμματος στα Νηπιαγωγεία

Δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα, τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές και μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.

Χρηματοδότηση για την ανέγερση νέων κτηρίων νηπιαγωγείων, μείωση του αριθμού μαθητών, διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού σε κάθε σχολική μονάδα, επαρκούς και μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και τραπεζοκόμων.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΟΛΥΟΥΝ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ/ΙΣΣΕΣ ΜΑΣ!

Συλλογικά θα ανατρέψουμε κάθε απόλυση!

Παρασκευή 22/1 όλες κι όλοι στη κινητοποίηση στη ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής στις 2μμ

Την Τρίτη 19/1 πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση ΠΕ Δυτικής Αττικής που οργανώθηκε από τους δύο συλλόγους ΠΕ της περιοχής και έγινε συνάντηση με τον Δ/ντη εκπαίδευσης κο Κάππο, με κεντρικό ζήτημα την απόλυση 6 εκπαιδευτικών που είχαν προσληφθεί με 3μηνη σύμβαση.

Το υπουργείο παιδείας, με βάση τις υπερεξουσίες που επιδιώκει να περάσεις στους διευθυντές εκπαίδευσης, κάλεσε όλες τις διευθύνσεις να αξιολογήσουν ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τις περιπτώσεις των εκπαιδευτικών που απασχολούνται με 3μηνες συμβάσεις και να προχωρήσουν σε ανανέωση μόνο όσων δικαιολογούνται ως κενά covid!!!! Για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης, διευθυντής εκπαίδευσης, τόσο στη δική μας περιοχή αλλά και σε άλλες περιφέρειες της χώρας, προχωρά ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΝΤΟΛΗ σε απόλυση εκπαιδευτικού στη μέση της χρονιάς! Την ίδια στιγμή που αφήνουν ακάλυπτα κενά τάξεων, παράλληλων στηρίξεων, τμήματα ένταξης κ.ά., η διεύθυνση και το υπουργείο παιδείας προχωρούν σε μια πρωτοφανή ενέργεια διάλυσης κάθε παιδαγωγικού πλαισίου, αλλά ταυτόχρονα εισάγουν και μια άκρως αυταρχική, αντιδραστική πρακτική, που αν επιτρέψουμε να προχωρήσει θα δώσει τη δυνατότητα στον εκάστοτε διευθυντή εκπαίδευσης να απολύει ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ κατά το δοκούν!

ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!

Στη διάρκεια της παράστασης, ο σύλλογος μας κατέθεσε τις θέσεις του σχετικά με το θέμα των αναπληρωτών 3μηνων συμβάσεων απαιτώντας να μην υπάρχει καμία απόλυση αναπληρωτή – συμβασιούχου εκπαιδευτικού ούτε των 3μηνιτών, και ταυτόχρονα απαίτησε την κατάργηση όλου το νομοθετικού πλαισίου που προωθεί τόσο η σημερινή όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις που μας μετατρέπει σε εκπαιδευτικούς – λάστιχο (ν.4589 του ΣΥΡΙΖΑ, τρίμηνα, τοπικές προσλήψεις κ.α.). Είναι απαράδεκτο η κυβέρνηση της ΝΔ, αντί να προχωρά σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών ώστε να στελεχώσει τα σχολεία με το αναγκαίο προσωπικό, μετά από 10 χρόνια εργασιακής επισφάλειας, να εντείνει την ελαστική εργασία στην εκπαίδευση. Στη συζήτηση τονίστηκε από την πλευρά των συναδέλφων το παράλογο της απόλυσης ανθρώπων που καλύπτουν πάγιες ανάγκες, ενώ αυτές συνεχίζουν να υπάρχουν, το αντιπαιδαγωγικό του να μείνουν μαθητές ξανά χωρίς εκπαιδευτικούς, ενώ υπάρχει η δυνατότητα ανανέωσης των συμβάσεων, μετά από δυο μήνες τηλε-«εκπαίδευσης» και εγκλεισμού, σε μια τόσο δύσκολη για όλους σχολική συγκυρία. Τονίστηκε πως οι συνάδελφοι είναι πρόσωπα με οικογένειες και ζωή και όχι αριθμοί που απλώς καλύπτουν κενά και πως απαιτούμε να πάρει η Διεύθυνση ΠΕ ξεκάθαρη θέση απέναντι στο μορφωτικό έγκλημα που συντελείται, με ξεκάθαρες πολιτικές ευθύνες, εκφράζοντας τις πραγματικές ανάγκες της περιοχής ευθύνης της.

Ο κ. Κάππος τόνισε εξ αρχής πως επιθυμεί να μιλήσει μόνο με 2 εκπροσώπους  λόγω υγειονομικού πρωτοκόλλου (!), προσπερνώντας πως απευθύνεται σε συναδέλφους που εργάζονται σε 25άρια τμήματα και σε σχολεία δίχως κανένα απολύτως μέτρο ασφάλειας. Παραδέχτηκε πως αποτελεί πράγματι «παιδαγωγικό ζήτημα» το να μείνουν ξανά μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς ενώ επίσης αποδέχτηκε πως πράγματι υπάρχουν κενά και ανάγκες. Παρ όλα αυτά τόνισε πως «φταίει η πανδημία γι’ αυτό» και πως οι εκπαιδευτικοί των 3μηνων συμβάσεων ήξεραν πολύ καλά εξ αρχής πως θα κάλυπταν «ανάγκες Covid». ‘Όπως δήλωσε, προχωρά στην απόλυση μόνο έξι (!) εκπαιδευτικών, παρά το ότι τα κενά που κάλυπταν εξακολουθούν να υπάρχουν μόνο που δεν αναγνωρίζονται πλέον ως «Covid κενά», οπότε είναι και «επιτυχία» της Διεύθυνσης που είναι τόσο λίγοι! Εξάλλου συνέχισε «θα γίνουν και διορισμοί στο τέλος της χρονιάς, οπότε να μην ανησυχούμε». «Η εγκύκλιος είναι ξεκάθαρη» συνέχισε ο κος Κάππος και δεν έχει κάποιο περιθώριο ο ίδιος να την υπερβεί ανανεώνοντας τις συμβάσεις των συναδέλφων αυτών. Αποκαλυπτική ήταν και η τοποθέτησή του απέναντι στους/στις εκπαιδευτικούς που κάνουν χρήση αδειών ειδικού σκοπού, χαρακτηρίζοντάς τους λίγο πολύ ως τεμπέληδες που τους πληρώνουμε για να κάθονται!

Η συνάντηση έκλεισε με τον κ Κάππο να αποχωρεί ξαφνικά από την αίθουσα λέγοντας πως « το θέμα έκλεισε», όταν του μεταφέραμε πως σε άλλες Διευθύνσεις όπως της Α Αθήνας, οι 3μηνες συμβάσεις ανανεώθηκαν με σκοπό ακριβώς την κάλυψη υπαρκτών κενών και αναγκών και πως μπορούσε να επικοινωνήσει με τον Διευθυντή Εκπ/σης της Α΄ Αθήνας για να το επιβεβαιώσει.

Εξοργίζουν και προκαλούν όταν τολμούν να απαξιώνουν όσους εδώ και δεκαετίες στηρίζουν το δημόσιο σχολείο περιπλανώμενοι από άκρη σε άκρη όλης της χώρας. Ο τρόπος αποχώρησης του κ. Κάππου και η πλήρης απαξίωση συναδέλφων και σωματείων ενώ ζητούσαν το αυτονόητο του να εξαντληθεί κάθε περιθώριο ώστε να μη μείνουν μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς, ανήκουν στις μαύρες σελίδες της ιστορίας της εκπαίδευσης και καταγράφονται στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας συσπειρώνοντας και πεισμώνοντάς μας. Δείχνουν το δρόμο που έχουμε μπροστά μας και  έρχονται να επιβεβαιώσουν πως το αίτημα για μόνιμη και σταθερή εργασία και ο νέος Γενάρης που πρέπει να γεννηθεί είναι πιο επιτακτικά από ποτέ.

Είναι βαθιά γελασμένοι όσοι πιστεύουν ότι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές μας θα παρακολουθούμε απλά αμέτοχοι και καρτερικά τη διάλυση του σχολείου και των ζωών μας!

Να μη λείψει κανείς από τις κινητοποιήσεις!

Ανατρέπουμε τις απολύσεις!

Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΣΚΕΨΗΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ την Κυριακή 17/1/2021

Πραγματοποιήθηκε στις  17/1/2021,  μετά από πρόσκληση της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ, σύσκεψη  ΕΛΜΕ και ΣΥΛΛΟΓΩΝ Εκπαιδευτικών Π.Ε. με συμμετοχή εκπροσώπων τους. Συμμετείχαν  με απόφαση οι :

ΕΛΜΕ :  Γ ΕΛΜΕ-Θ, Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ, ΕΛΜΕ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ, ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ -ΖΕΦΥΡΙΟΥ- ΦΥΛΗΣ, Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ (ΘΡΙΑΣΙΟ -ΜΕΓΑΡΙΔ – ΕΙΔΥΛΛΙΑ), ΕΛΜΕ ΧΑΝΙΩΝ, ΕΛΜΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, ΕΛΜΕ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ, Α΄ ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ, ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ, Α΄ ΕΛΜΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ, ΕΛΜΕ ΠΑΡΟ -ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ,Β΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΙΑΣ, και οι

ΣΕΠΕ : ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΗΡΩ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ» ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ , ΣΕΠΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΛΑΓΚΑΔΑ, ΣΕΠΕ «Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ», Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΣΕΠΕ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ,  ΣΕΠΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ, ΣΕΠΕ ΣΥΡΟΥ-ΤΗΝΟΥ-ΜΥΚΟΝΟΥ, ΣΕΠΕ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ, ΣΕΠΕ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ, Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΕΠΕ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, με πάγια απόφαση ΓΣ με τον όρο να καταγράφονται στο ΔΤ όλες οι απόψεις που κατατίθενται.

 Πήραν μέρος ως παρατηρητές: Β ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ,Ε ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ, Γ΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΘΗΝΑΣ, Ε΄ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΕΛΜΕ ΦΩΚΙΔΑΣ, ΕΛΜΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, ΕΛΜΕ ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ, ΕΛΜΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ , Α’-Γ’ΕΛΜΕ ΤΗΣ Β’ΑΘΗΝΑΣ, Β΄ΑΙΤΩΛΟΚΑΡΝΑΝΙΑΣ, ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ ,ΣΕΠΕ ΚΑΒΑΛΑΣ.

Στη σύσκεψη συμμετείχε το Συντονιστικό των Αναπληρωτών Αδιόριστων. 

Στην σύσκεψη συζητήθηκαν και ανταλλάχθηκαν απόψεις για τις συνέπειες της αντιλαϊκής επίθεσης της κυβέρνησης σε όλα τα μέτωπα και την δημόσια εκπαίδευση και τονίστηκε από όλους η ανάγκη συντονισμού και κοινής δράσης  των σωματείων και ανάληψης κοινών αγωνιστικών  πρωτοβουλιών.     

Βασικές εκτιμήσεις από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των σωματείων που συμμετείχαν ήταν:

-οι τραγικές συνέπειες της εγκληματικής πολιτικής της κυβέρνησης της Ν.Δ.  που δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της υγείας του λαού  από την αρχή της πανδημίας, επιμένει στην αποτυχημένη πολιτική του lockdown, αντί για την υλοποίηση  των αιτημάτων του υγειονομικού κινήματος. Εργαλειοποιεί  την πανδημία και επιβάλλει νέα βάρβαρα αντιλαϊκά–αντεργατικά μέτρα στην εργασία και τα κοινωνικά δικαιώματα και αγαθά, προς όφελος των συμφερόντων του κεφαλαίου ενώ οξύνει τον αυταρχισμό και την καταστολή, την επίθεση στα δημοκρατικά δικαιώματα και τις ελευθερίες.

– Η  αντιδραστική -αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης πουδεν έχει πάρει κανένα μέτρο  για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία  και Πανεπιστήμια, αγνοώντας επιδεικτικά τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, αντιμετωπίζοντας ως περιττό κόστος τη δημόσια εκπαίδευση. Τα σχολεία της πρωτοβάθμιας άνοιξαν με μόνο μέτρο τα ανοιχτά παράθυρα, ενώ για τη δευτεροβάθμια είναι άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν.

Καταδικάζει τους μαθητές στην τηλεκπαίδευση, η οποία δεν είναι εκπαίδευση, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση αλλά ούτε να θεωρηθεί ισότιμη διαδικασία με «κανονικό προχώρημα της ύλης», eεξετάσεις  και  eβαθμολόγηση. Εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, μεταφέρει το οικονομικό κόστος της αποκλειστικά στις πλάτες  των εκπαιδευτικών και των οικογενειών, ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για τη μονιμοποίηση της και τη χρήση της,  όπως καταλήψεις, κάλυψη κενών κλπ. Ιδιαίτερη ένταση αποκτούν τα παραπάνω στην δευτεροβάθμια με τις εγκυκλίους για “τηλεαξιολόγηση” και τηλεβαθμολόγηση” των μαθητών. Ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών στο ζήτημα της τηλεκπαίδευσης κατέθεσε τη διαφωνία του με τη θέση ότι η τηλεεκπαιδευση δεν είναι εκπαίδευση, παρόλο που απέχει απ’ το να είναι ουσιαστική εκπαίδευση και δήλωσε ότι δεν χαρίζουμε στο Υπουργείο την ηρωική προσπάθεια εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών να κρατήσουν με κάθε μέσο και κάθε τρόπο μια στοιχειώδη επαφή με το μορφωτικό αγαθό. Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου και η ΕΛΜΕ Καλλιθέας-Νέας Σμύρνης-Μοσχάτου  κατέθεσαν τη θέση ότι η τηλεεκπαίδευση ακυρώνει την εκπαίδευση και τη διδασκαλία.   

-Με μπαράζ  νομοθετημάτων υλοποιεί κατευθύνσεις που βρίσκονταν στην ατζέντα της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και των κυβερνητικών ερμαρίων των προηγούμενων χρόνων με στόχο τη συνολική  αντιδραστική αναδιάρθρωση της δημόσιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις ανάγκες και τα συμφέροντα  της αγοράς και των επιχειρηματικών κύκλων. Προωθεί επιθετικά  αντιδραστικές  αλλαγές στη δημόσια  εκπαίδευση με στόχο τη διάλυση της, την πλήρη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίησή της. Επιχειρεί να βάλει οριστική ταφόπλακα στο δικαίωμα της νέας γενιάς σε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

Μετά τον καταιγισμό αποφάσεων για την εξ αποστάσεως, την κατάργηση των καλλιτεχνικών και  κοινωνιολογικών μαθημάτων από μαθήματα του Λυκείου, την ψήφιση του νόμου Κεραμέως, του νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, την εξίσωση  των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, με το νομοσχέδιο που βγήκε  σε διαβούλευση  προχωρά σε   αντιδραστικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια που σε συνδυασμό με την τράπεζα θεμάτων διαμορφώνει νέα ακόμα πιο σκληρά ταξικά φίλτρα, με το ανώτατο όριο φοίτησης ν+2 στα Πανεπιστήμια διώχνει χιλιάδες φοιτητές που αναγκάζονται να δουλεύουν, διαμορφώνει ένα αυταρχικό τοπίο με  πρωτοφανή μέτρα αυταρχισμού και καταστολής απέναντι στο φοιτητικό κίνημα προκειμένου να καταστείλει τις αντιστάσεις απέναντι στην πολιτική της.

Την ίδια στιγμή ετοιμάζει  την άμεση έναρξη της αυτοξιολόγησης εσωτερικής και εξωτερικής της σχολικής μονάδας, ενώ φέρνει νόμο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να οδηγήσει στην υποταγή των εκπαιδευτικών, να προωθήσει το σχολείο της αγοράς, των ταξικών και εξεταστικών φραγμών,  τον ανταγωνισμό –κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις.Η ραγδαία επέκταση της ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο αφήνει το σκληρό αποτύπωμα της, τόσο στο δημόσιο σχολείο με τα κενά να υπάρχουν ακόμη και τώρα, αλλά και στην εργασιακή ομηρία και ανασφάλεια χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση εφαρμόζει το προσοντολόγιο και πρόσθεσε νέες  αντιδραστικές ρυθμίσεις με προσλήψεις 3μηνιτών αναπληρωτών, αλλά και προσλήψεις ωρομισθίων από τους διευθυντές εκπαίδευσης. Προχωρά αιφνιδιαστικά στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών στην κατεύθυνση της έκθεσης Πισσαρίδη για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, σύνδεση της χρηματοδότησης με τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα κλπ.

Μετά το φιάσκο των ηλεκτρονικών «εκλογών» ετοιμάζεται να καταθέσει ένα προκλητικό αντεργατικό νομοσχέδιο που θέλει να σαρώσει τα εργατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, να επιβάλει ασφυκτικό έλεγχο στα σωματεία, ενώ ετοιμάζει με οδηγό την έκθεση Πισσαρίδη τη συνολική διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος. Όλα τα μέτρα που πάρθηκαν με αφορμή την πανδημία οδηγούν στη φτώχεια, την ανεργία και την εργασιακή ανασφάλεια τις λαϊκές οικογένειες.

Στο όνομα της πανδημίας περιστέλλει και καταργεί δημοκρατικά δικαιώματα και  ελευθερίες, χτυπά το δικαίωμα στη διαδήλωση, απαγορεύει διαδηλώσεις, ιδρύει την κατάπτυστη Πανεπιστημιακή Αστυνομία , επιβάλλει βάρβαρες πειθαρχικές ποινές στους αγωνιζομένους φοιτητές/ριες, εξαπολύει μια τεράστια αστυνομική επίθεση με  διώξεις και εξοντωτικά πρόστιμα σε όσους/ες κινητοποιούνται ενάντια στην πολιτική της ενώ σπέρνει γενική τρομοκρατία  στο λαό με  πρόστιμα και απαγορεύσεις.

Με βάση τις παραπάνω βασικές εκτιμήσεις, απέναντι στην κλιμάκωση της κυβερνητικής επίθεσης και  την ολιγωρία και ανεπάρκεια των συνδικαλιστικών ηγεσιών, διαπιστώθηκε η ανάγκη να οργανωθεί άμεσα  μαζικός με πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά αγώνας για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και της αντιλαϊκής πολιτικής και της καταστολής. Τα σωματεία να προχωρήσουν σε πολύμορφες μαζικές διαδικασίες και συνελεύσεις και να συμβάλλουν ώστε οι αγώνες να πάρουν μαζικά χαρακτηριστικά τέτοια που, ξεπερνώντας το συμβολικό χαρακτήρα, να επιβάλουν την ανατροπή των αντιδραστικών σχεδίων .

Για ένα μαζικό πανεκπαιδευτικό κίνημα αντίστασης και ανυπότακτου αγώνα

για την ανατροπή της αντιδραστικής κυβερνητικής πολιτικής.

Για ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΥΓΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Στη συζήτηση κατατέθηκαν οι παρακάτω προτάσεις προς τα σωματεία :

– Ενίσχυση του πανεκπαιδευτικού μετώπου με φοιτητές ,γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές.

– Πρώτο βήμα η συμμετοχή από ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ στη νέα πανεκπαιδευτική κινητοποίηση με στάσεις εργασίας και συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις την Πέμπτη 21 Γενάρη, που καλούν φοιτητικοί σύλλογοι,  με αιχμή το νομοσχέδιο για ΑΕΙ και  τους φραγμούς στην πρόσβαση στην Γ/βάθμια και τα αιτήματα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία.

– Άμεση προετοιμασία απέναντι στην όποια προσπάθεια επιβολής της αυτοαξιολόγησης  το επόμενο διάστημα. Με βάση την απόφαση των 77 Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ και της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων της ΟΛΜΕ για προκήρυξη απεργίας αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και ατομικής αξιολόγησης  απαιτούμε από τη ΔΟΕ να προχωρήσουν άμεσα σε απόφαση κήρυξης της απεργίας αποχής  και την ΟΛΜΕ να οργανώσει την υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ των προέδρων,  βάζοντας σε θέση μάχης τους εκπαιδευτικούς  απέναντι σε κάθε ενδεχόμενο αιφνιδιασμό .Κάλεσμα σε  όσα σωματεία  δεν έχουν πάρει μέχρι τώρα απόφαση για την απεργία- αποχή από την αξιολόγηση να το κάνουν άμεσα. Έκδοση κοινής  αφίσας και ανακοίνωσης.

Πανελλαδική μέρα δράσης για Υγεία και Παιδεία την Πέμπτη 28 Γενάρη (που είναι και μέρα κινητοποίησης των υγειονομικών). Αγώνας για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία αλληλένδετος με τα αιτήματα για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας ενάντια στο εγκληματικό και αντικοινωνικό επιδημιολογικό μοντέλο της κυβέρνησης.  Επιδιώκουμε την κοινή δράση με σωματεία υγειονομικών, φοιτητικούς συλλόγους, συλλόγους και ενώσεις γονέων, με πολύμορφες δράσεις σε σχολεία, γειτονιές και στις  πόλεις.

– Οργάνωση  μαζικού  πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου με επαρκή χρόνο προετοιμασίας στο επόμενο διάστημα

– Απεργιακό βήμα στην εκπαίδευση, 24ωρη απεργία  αρχές Φλεβάρη (προτείνουμε την Τετάρτη 3/2 ). Σ΄ αυτήν την κατεύθυνση να πάρουν αποφάσεις οι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ. Σε κάθε περίπτωση οι  ΕΛΜΕ και οι  ΣΕΠΕ να κηρύξουν στάσεις εργασίας και να οργανώσουν την ίδια μέρα μεγάλο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα.

Δράσεις ενημέρωσης στους γονείς και την κοινωνία για ασφαλή και ανοιχτά σχολεία. Γράμμα προς τους γονείς. Αφίσες και πανό στα σχολεία και τις πόλεις.

Οργάνωση κοινών αγωνιστικών δράσεων σε συντονισμό με γονείς μαθητές, στις πύλες των σχολείων, τοπικά συλλαλητήρια κλπ. κοινές εκδηλώσεις, ενημερώσεις, κινητοποιήσεις.

-Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ και ΓΣ προέδρων.

-Έκδοση κοινής αφίσας των εκπαιδευτικών σωματείων.

Ενέργειες και δράσεις ενάντια στην επιβολή της τηλεβαθμολόγησης, της τηλεαξιολόγησης, τις απουσίες κλπ στα σχολεία (συνεργασία με γονείς, μαθητές, επιστολή, δράσεις κλπ). Πρόταση για κοινό

 ενδεικτικό πρακτικό από τις ΕΛΜΕ προς τους συλλόγους διδασκόντων.

– Στα μέτωπα της περιόδου πρέπει να οργανωθεί και ο αγώνας για την επαναφορά των κοινωνικών

επιστημών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων.

–  Αγώνας ενάντια στις απαγορεύσεις την καταστολή , τα εξοντωτικά πρόστιμα και την περιστολή των λαϊκών ελευθεριών και της συνδικαλιστικής δράσης. Στήριξη της οικονομικής καμπάνιας για την κάλυψη του γιγαντιαίου ποσού προστίμων σε αγωνιζόμενους στις 17/11, την απεργία 26/11 και στις 6 Δεκέμβρη.  Συμμετοχή στο συλλαλητήριο στις 6/2 στο Σύνταγμακαι σε άλλες πόλεις. Κάλεσμα για υπογραφή της καμπάνιας από τους εκπαιδευτικού.

– Κοινή εκδήλωση των σωματείων για τις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση και την απάντηση του κινήματος. Ενδεικτική πρόταση για 7 Φλεβάρη.

-Να ενισχυθούν οι πρωτοβουλίες συντονισμού των σωματείων με τη μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση σωματείων. Νέα σύσκεψη συντονισμού ως τις αρχές Φλεβάρη. Επιδιωκόμενο η συμμετοχή και άλλων ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ και η διεύρυνση  των σωματείων που θα έχουν κάθε φορά τον συντονισμό των συσκέψεων.

Συμμετοχή του συλλόγου στην Επιτροπή Αλληλεγγύης στους διωκόμενους/ες για την ελευθερία σε κινητοποιήσεις

Παύση κάθε δίωξης και άρση κάθε προστίμου για τις κινητοποιήσεις

Στις μέρες των κινητοποιήσεων για την εξέγερση του Πολυτεχνείου, για την απεργία στις 25/11, για τις 6 Δεκέμβρη και στη συνέχεια αντιμετωπίζουμε μια έξαρση της αστυνομικής καταστολής, του μπαράζ των διώξεων και των προστίμων σε όλη την χώρα σε  βάρος όσων συμμετέχουν ή η αστυνομία πιθανολογεί ότι θα συμμετάσχουν σε αγωνιστικές δράσεις. Πρόσχημα της κυβέρνησης αποτελεί η προστασία της δημόσιας υγείας, αφού την ίδια ώρα μειώνει τις δαπάνες για την υγεία, δεν δείχνει σπουδή για τα μέτρα προστασίας στους μαζικούς χώρους εργασίας, στα ΜΜΜ, ενώ στη διάρκεια της καταστολής στοιβάζει όσους διαδήλωναν και τηρούσαν τα μέτρα προστασίας.

Η κυβερνητική επιδρομή εξελίσσεται με πρωθυπουργικές και υπουργικές εξαγγελίες, ΦΕΚ απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συγκεντρώσεων, επίκληση του Ποινικού Κώδικα, αποφάσεις του Αρχηγού της Αστυνομίας, και το νόμο απαγόρευσης των διαδηλώσεων.  Η κρατική τρομοκρατία, οι απαγορεύσεις, η επιβολή των εξοντωντικών προστίμων παραβιάζουν στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα και όπως μαρτυρούν και οι δηλώσεις του Υπουργού ΠΡΟΠΟ Χρυσοχοϊδη, στοχεύουν να διατηρηθούν και μετά την πανδημία.

Η εντεινόμενη αστυνομοκρατία, η αμφισβήτηση του δικαιώματος στην ελεύθερη κυκλοφορία στους ανοικτούς χώρους, που σύμφωνα με τις δηλώσεις τους δεν ευθύνονται για τη μετάδοση του ιού και η αστυνομική διαχείριση της πανδημίας εντάσσονται στο γενικότερο σχεδιασμό του συστήματος για επιβολή μέτρων επιτήρησης, ελέγχου, παρακολουθήσεων, περιστολής ελευθεριών. Είναι φανερό ότι αυτά τα μέτρα αποτελούν το απαραίτητο συμπλήρωμα στην κυβερνητική πολιτική για να αντιμετωπίσει τη λαϊκή δυσαρέσκεια για τις εγκληματικές ευθύνες της για τη δημόσια υγεία και για την αντεργατική πολιτική της που εντείνει τη φτώχεια και την ανεργία, οδηγώντας το λαό στην εξαθλίωση, ώστε να καταστείλει «εν τη γενέσει» τους τις λαϊκές αντιδράσεις το επόμενο διάστημα.

Ο αγώνας για την υπεράσπιση του δικαιώματος στην πολιτική και κινηματική δράση και για τις λαϊκές ελευθερίες και η έμπρακτη αλληλεγγύη από την πλευρά του κινήματος σε όσους διώκονται για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις είναι αναγκαία για να ορθώσουμε τείχος υπεράσπισης όσων αγωνίζονται, αλλά και για την προστασία στο καθένα και την καθεμιά που έρχεται αντιμέτωπος με τον κυβερνητική και κρατική τρομοκρατία, την αστυνομική βία και καταστολή  και για να αντιμετωπίσουμε συλλογικά την επίθεση στο λαό.

Απαιτούμε να διαγραφούν τα εξοντωτικά πρόστιμακαι να αποσυρθούν όλες οι κατηγορίες από τους συλληφθέντες.

Καταδικάζουμε την εκμετάλλευση της πανδημίας ως πρόσχημα  για την επίθεση στα εργατικά & δημοκρατικά δικαιώματα ( με τις απογορεύσεις στην κυκλοφορία αλλά και στην συνάθροιση) . Υποστηρίζουμε το δικαίωμα στους αγώνες.

Δηλώνουμε την αντίθεσή της στο νόμο απαγόρευσης των διαδηλώσεων & στην ποινικοποίηση της πολιτικής, κινηματικής δράσης.