Εισήγηση ΓΣ στους συλλόγους διδασκόντων

Εισήγηση της ΓΣ του συλλόγου εκπαιδευτικών ΠΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής στους συλλόγους διδασκόντων των δημοτικών και των νηπιαγωγείων για ενιαία στάση και κοινή απάντηση στην ΑΕΕ.

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη 29 του Μάη 2014, στο 1ο Δημοτικό σχολείο Ζεφυρίου, η δεύτερη τακτική ΓΣ του συλλόγου μας. Το θέμα που κυριάρχησε στην κουβέντα ήταν η ενιαία στάση και κοινή απάντηση στην ΑΕΕ, στην κατεύθυνση μπλοκαρίσματος τόσο αυτής της διαδικασίας όσο και της ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Παρόντα ήταν περίπου 70 άτομα του συλλόγου.

Η Γενική Συνέλευση υπερψήφισε το πρώτο από τα κείμενα που ακολουθούν. Παράλληλα αποφάσισε να αποστείλει στα σχολεία και τις προτάσεις που μειοψήφησαν ούτως ώστε οι συνάδελφοι αφού ενημερωθούν να δηλώσουν την επιλογή εκείνη την οποία προτίθενται να στηρίξουν στους συλλόγους διδασκόντων, όταν θα πραγματοποιηθεί η καταληκτική συνεδρίαση για το θέμα της αυτοαξιολόγησης.

Σκοπός αυτής της διαδικασίας είναι την Τετάρτη 4/6 ο Σύλλογος να έχει συλλέξει τις προθέσεις όλων των συλλόγων διδασκόντων και να υποστηρίξει την πρόταση που θα πλειοψηφήσει με σκοπό συντεταγμένα όλα τα σχολεία της περιοχής να προχωρήσουν στην κατάθεση ενός κοινού κειμένου.

Είναι σημαντικό όποια απόφαση και αν πάρουμε να στηρίξουμε την θέση για κοινή και ενιαία απάντηση όπως πράξαμε σε όλη την προηγούμενη περίοδο. Ενημερώνουμε επίσης ότι το ΔΣ του Συλλόγου έχει αποστείλει αίτημα στη ΔΟΕ να παρέχει νομική και συνδικαλιστική κάλυψη στην περίπτωση που τα σχολεία αποφασίσουν να μην καταθέσουν κείμενο-έκθεση που να επεξεργάζεται δείκτες και αναμένουμε την απάντησή της Ομοσπονδίας.

Εισηγείται επίσης στους συλλόγους διδασκόντων να μη βιαστούν να καταθέσουν κάτι, εφόσον δεν υπάρχει πίεση για κάτι τέτοιο. Να συζητηθούν στα σχολεία τόσο η εισήγηση της συνέλευσης όσο και οι προτάσεις που μειοψήφησαν και μέχρι την Τετάρτη 4/6/2014 το ΔΣ του συλλόγου να έχει σαφή εικόνα σχετικά με το κείμενο που προτίθεται να καταθέσει κάθε σχολείο και νηπιαγωγείο. Αμέσως μετά να προχωρήσουμε σε συλλόγους διδασκόντων και κατάθεση κειμένων με ενιαίο τρόπο σε όλα τα σχολεία και νηπιαγωγεία.

Μπορείτε να διαβάσετε όλη την εισήγηση κάνοντας κλικ εδώ.

Σχετικά με την απόφαση της ΔΟΕ για κατάθεση κοινού κειμένου-έκθεσης

Στην απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ 22/5 αρ.πρωτ.888 που εστάλη στα σύλλογό μας και στις σχολικές μονάδες, έχετε καταγράψει κείμενο-έκθεση αυτοαξιολόγησης που προτείνετε να καταθέσουν ενιαία όλες οι σχολικές μονάδες.

Θεωρούμε απαράδεκτη την απόφαση του ΔΣ να προχωρά σε μια τέτοια απόφαση χωρίς να τη θέτει πρώτα στην κρίση του κλάδου, κηρύσσοντας Γενικές συνελεύσεις και ολομέλεια προέδρων και ως ΔΣ οφείλουμε να θέσουμε τα παρακάτω ζητήματα:

  1. Αν είχατε προαποφασίσει να προτείνετε στον κλάδο κείμενο-έκθεση, γιατί το αποκρύψατε σε όλες τις προηγούμενες αποφάσεις του ΔΣ (πουθενά δεν αναφερθήκατε σε κείμενο-έκθεση παρά μόνο σε κείμενο), και τότε γιατί κηρύξατε διαρκείς στάσεις εργασίας, ποια η σκοπιμότητά τους; Οι στάσεις εργασίας υποτίθεται με βάση τα κείμενά σας, ότι είχαν ένα και μοναδικό στόχο να μη λειτουργήσουν οι ομάδες εργασίας και να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να απέχουν στην πράξη από τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης.
  2. Αν δεν είχατε προαποφασίσει κείμενο-έκθεση, τότε γιατί δεν εξηγείται στην τωρινή σας απόφαση τους λόγους για τους οποίους αναιρείτε τους υποτιθέμενους προηγούμενους στόχους και προτείνετε σήμερα κείμενο-έκθεση; Δεν υπάρχει καμία απολύτως συνδικαλιστική και πολιτική τοποθέτηση της απόφασής σας.
  3. Ο κλάδος έχει όργανα για την εκτίμηση της κατάστασης και λήψης αποφάσεων. Τα έχετε ακυρώσει όλα εκτός του ΔΣ της ΔΟΕ εδώ και δυο μήνες, ακόμα και την κρίσιμη στιγμή της επιστράτευσης!!! Ακυρώσατε ακόμα και τα συντεταγμένα συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου που είναι η βάση συγκρότησης των σωματείων, τις Γενικές Συνελεύσεις και οδηγηθήκατε σε αποφάσεις αποκλειστικά από το ΔΣ της ΔΟΕ. Για ένα μέγιστης σημασίας θέμα, που η προώθησή του οδηγεί σε αλλαγή σελίδας για την εκπαίδευση, που εισάγει την κατηγοριοποίηση των σχολείων, που γίνεται όχημα για απολύσεις, που προωθεί τον κανιβαλισμό και τον ανταγωνισμό, όπως εσείς γράφατε στις αποφάσεις σας, δεν απευθυνθήκατε ούτε μία φορά στη βάση του κλάδου. Όλες οι Γενικές Συνελεύσεις που έγιναν, πραγματοποιήθηκαν με αποφάσεις των τοπικών συλλόγων και χωρίς να τις εξαγγείλετε όπως οφείλατε και χωρίς φυσικά να θέσετε στην κρίση τους τις κάθε φορά αποφάσεις σας!!!
  4. Με έκπληξη διαβάσαμε ότι ενώ το στείλατε μέσω του σχολικού δικτύου του υπουργείου σε όλες τις σχολικές μονάδες, ζητάτε από τους συλλόγους να μην αναρτηθεί!!! Αδυνατούμε να εξηγήσουμε αυτή τη στάση. Για να μην τη μάθει το Υπουργείο; Την έμαθαν 60.000 εκπαιδευτικοί και δε θα φτάσει στο Υπουργείο;
  5. Και σα να μην έφτανε η στάση σας αυτή, γιατί βιαστήκατε να βγάλετε αυτή την απόφαση τώρα; Όλοι γνωρίζουμε ότι κατ’ εντολή των περιφερειακών διευθυντών, οι σχολικοί σύμβουλοι ενημερώνουν προφορικά τα σχολεία ότι οι διαδικασίες της ΑΕΕ επεκτείνονται έως 30/6 και επίκεινται νέα εγκύκλιος. Γιατί το ΔΣ της ΔΟΕ δεν περιμένει τη νέα εγκύκλιο αφού οι ημερομηνίες δε βιάζουν. Ξέρει κάτι πιο συγκεκριμένο το ΔΣ της ΔΟΕ που δε μας το αναφέρει;
  6. Στην απόφασή σας για κατάθεση κοινού κειμένου-έκθεσης αναφέρετε ότι αυτό γίνεται «…ώστε με συντεταγμένο τρόπο ο κλάδος να σταθεί απέναντι στις πιέσεις του Υπουργείου Παιδείας, ακυρώνοντας, μέσα από την ενιαία μορφή της απάντησης – έκθεσης, την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλει με μονομερείς, αυταρχικές ενέργειες την αξιολόγηση – χειραγώγηση…». Όμως, η κατάθεση στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων κειμένου-έκθεση με βάση τις διαδικασίες της ΑΕΕ σημαίνει ότι η σχολική μονάδα συμμετείχε και εκτέλεσε τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης. Το κοινό κείμενο ακυρώνει το στόχο της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων για φέτος αλλά δηλώνει με σαφήνεια ότι η αυτοαξιολόγηση προχωρά και οι εκπαιδευτικοί θα καλεστούν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (1η Σεπτέμβρη) να συνεχίσουν τη λειτουργία της. Όπως όλοι/ες ξέρουμε η αυτοαξιολόγηση δεν είναι μια έκθεση και ξεμπερδέψαμε. Η έκθεση είναι η πρώτη πράξη του έργου. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο νόμος 3848/2010:
  1. Κάθε σχολική μονάδα, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, καταρτίζει πρόγραμμα δράσης με τους εκπαιδευτικούς στόχους για το σχολικό έτος που ξεκινά.
  2. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς η σχολική μονάδα συντάσσει έκθεση με την οποία αξιολογούνται: α) η απόδοση της σχολικής μονάδας στο σύνολό της, β) η επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα δράσης και γ) οι επιτυχίες, οι αδυναμίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Με την ίδια έκθεση διατυπώνονται προτάσεις βελτίωσης για την επόμενη σχολική χρονιά.
  3. Το πρόγραμμα δράσης και η έκθεση αξιολόγησης, τα οποία καταρτίζονται με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων και τους σχολικούς συμβούλους, γνωστοποιούνται στους μαθητές και στο σύλλογο γονέων, δημοσιεύονται στο διαδίκτυο στις ιστοσελίδες του σχολείου και της αρμόδιας διεύθυνσης εκπαίδευσης και υποβάλλονται στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (Κ.Ε.Ε.).
  4. Οι προϊστάμενοι διευθύνσεων και γραφείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καταρτίζουν πρόγραμμα δράσης για κάθε σχολικό έτος και στη συνέχεια υποβάλλουν σχετικές εκθέσεις στους οικείους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης.

Και επίσης όπως αναφέρει και η εγκύκλιος 10/12:

«…Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς κάθε σχολική μονάδα υποβάλλει Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της Ετήσιας Έκθεσης αξιοποιούνται στον ετήσιο προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους και στον γενικότερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου…»

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι το θέμα δεν έληξε με την κατάθεση κοινής έκθεσης. Στη 1η Σεπτεμβρίου οι σχολικές μονάδες θα καλεστούν να συνεχίσουν τις διαδικασίες που οι ίδιες δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν. Δηλαδή να εκτελέσουν τα σχέδια εργασίας και να προχωρήσουν πάλι από την αρχή σε συγκρότηση ομάδων κ.λπ.

Η κατηγοριοποίηση των σχολείων δεν μπορεί να εφαρμοστεί για φέτος με βάση την κοινή έκθεση αλλά η αυτοαξιολόγηση προχωρά κανονικά με βάση τις επιταγές του Υπουργείου. Η απόφαση του ΔΣ δεν αναφέρετε καθόλου στους τρόπους με τους οποίους θα συνεχιστεί η ακύρωση της ΑΕΕ στην πράξη (όπως κατά την εκτίμηση του ΔΣ είναι η κοινή έκθεση).

Με βάση τα παραπάνω:

  • Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να δώσει απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μας για τις οποίες θα ενημερώσουμε τα μέλη μας στις ΓΣ
  • Ζητάμε να κηρυχθούν έκτακτες ΓΣ και ολομέλεια προέδρων
  • Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να δώσει πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη στις αποφάσεις των σωματείων μας, των σχολείων και των όποιων μελών των συλλόγων μας δεν καταθέσουν κείμενο-έκθεση αυτοαξιολόγησης.

Ο Πρόεδρος

Η Γραμματέας

ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ: ΠΕΜΠΤΗ 29/5/14

Άνω Λιόσια 23.5.2014

ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ: ΠΕΜΠΤΗ 29 ΤΟΥ ΜΑΗ 2014

Συνάδελφοι/ισσες,

την Πέμπτη 29 Μαΐου 2014 και ώρα 14.15 θα πραγματοποιηθεί στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ζεφυρίου η δεύτερη τακτική Γενική Συνέλευση του συλλόγου μας. Οι συνάδελφοι των ολοήμερων καλούνται να παραστούν δηλώνοντας στάση εργασίας, την οποία θα καλύψει οικονομικά ο σύλλογος.

Συνάδελφοι/ισσες,

η άδεια που παίρναμε όλα τα προηγούμενα χρόνια όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί προκειμένου να πραγματοποιήσουμε 2 τακτικές γενικές συνελεύσεις το χρόνο ήταν βασική κατάκτηση του συνδικαλιστικού κινήματος.

Δυστυχώς η χρόνια απαξίωση των μαζικών μας διαδικασιών από εμάς τους ίδιους έδωσε το άλλοθι στο υπουργείο και τη διοίκηση να σταματήσει να χορηγεί άδειες για γενικές συνελεύσεις.

Καλούμε όλους και όλες να παραστούν διότι η συγκυρία απαιτεί μαζικές, συλλογικές και αγωνιστικές αποφάσεις και δράσεις.

Καταρχήν, χρειάζεται άμεσα να αποφασίσουμε πως προχωράμε με την αυτοαξιολόγηση και τα σχέδια εργασίας, αλλά και να διαμορφώσουμε τις προτάσεις μας για το συνέδριο της ΔΟΕ και την αξιολόγηση που θα ξεκινήσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Επίσης, στη συνέλευση θα γίνει και απολογισμός των πεπραγμένων της ΔΟΕ.

Παρακαλούμε όσοι/ες αναπληρωτές δεν έχουν τακτοποιήσει τη 2η δόση της συνδικαλιστικής συνδρομής να φροντίσουν να το κάνουν επικοινωνώντας με το μέλος του ΔΣ που ενημερώνει το σχολείο ή οποιοδήποτε άλλο μέλος του ΔΣ.

Ας αναλογιστούν όλοι τι είχαμε και τι χάσαμε… τι έχουμε ακόμα και τι θα χάσουμε όσο δεν αντιδρούμε.

Ο πρόεδρος

Η γραμματέας