Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων μετά το lockdown

Συναδέλφισσες-φοι, ευχόμαστε σε όλους και όλες ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΚΑΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ!!!

Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της εγκληματικής αντιλαϊκής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή και την υγεία, στη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας.

Η πανδημία συνεχίζει και καλπάζει χωρίς φρένο. Η κυβέρνηση της ΝΔ οδηγείται σε αλλεπάλληλες παλινωδίες, με αλληλοαναιρούμενες οδηγίες, με τα συνεχή «άνοιξε – κλείσε», με τα lockdown πάνω στα lockdown. Έναν ολόκληρο χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας στη χώρα μας και το Δημόσιο Σύστημα Υγείας παραμένει σε καθεστώς πλήρους εγκατάλειψης. Από τη μια πλευρά τα νοσοκομεία αγκομαχούν, τα κρούσματα, οι διασωληνωμένοι και οι νεκροί αυξάνονται καθημερινά. Από την άλλη πλευρά η πολιτική της κυβέρνησης όλο αυτό το διάστημα είναι ένα τεράστιο ΤΙΠΟΤΑ για τις δημόσιες ανάγκες.

Τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021, μετά από τρείς μήνες, ανοίγουν και πάλι τα σχολεία μας. Η κυβέρνηση κατέχει περίοπτη θέση – 3η ανάμεσα τις χώρες που κρατούν τα σχολεία μας και τα πανεπιστήμια κλειστά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, δέσμιους στα σκοτάδια της τηλεκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση, με την εγκληματική της πολιτική, παίζει με την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, με την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Όλο αυτό το διάστημα, της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων, οξύνθηκαν στο έπακρο οι ταξικοί φραγμοί και οι ανισότητες στην εκπαίδευση! Δημιουργούνται ολοένα και επιδεινώνονται εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά. Πολλοί μαθητές πισωγυρίζουν από ήδη κατακτημένη γνώση. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να διενεργήσει πανελλαδικές και προαγωγικές εξετάσεις -με τράπεζα θεμάτων και με το νέο σύστημα εισαγωγής- με τα σχολεία κλειστά εδώ και πέντε μήνες! Ειδικά τα παιδιά από τα φτωχά, λαϊκά στρώματα βρίσκονται αντιμέτωπα με τρομακτική όξυνση των ταξικών φραγμών εξαιτίας της αντικατάστασης της εκπαίδευσης από την τηλεκπαίδευση -με ευθύνη της κυβέρνησης. Μεγαλώνει το άγχος, ο φόβος και η ανασφάλεια στα παιδιά.

Η πολύμηνη απουσία κοινωνικοποίησης, επαφής με φίλους και αγαπημένες δραστηριότητες αφήνει ισχυρά αποτυπώματα στα παιδιά μας. Οι επιστημονικές έρευνες και μελέτες, ακόμα και η ίδια η UNICEF, μιλούν για «χαμένη γενιά». Αντίστοιχες παλαιότερες έρευνες (Ν. Ορλεάνη – τυφώνας Κατρίνα) κατέδειξαν ότι για να επανέλθουν τα σχολεία και οι μαθητές στην προ τυφώνα γνωστική, μορφωτική και γνωστική κατάσταση, χρειάστηκαν δύο χρόνια εκπαιδευτικών προσπαθειών.

Κι ενώ η κυβέρνηση ασκεί αυτή την πολιτική, αξιοποίησε την πανδημία ως «ευκαιρία» για να νομοθετήσει σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, τρίμηνα, επαγγελματική εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων, αστυνομία στα πανεπιστήμια κ.α.).

Αντί το ΥΠΑΙΘ να θέσει ως προτεραιότητα την υποστήριξη των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών σε όλα τα επίπεδα (παιδαγωγικό, διδακτικό, ηθικό – ψυχολογικό), έβαλε ως προτεραιότητα τη διεξαγωγή των εξ αποστάσεως διαγωνισμάτων, την υποχρεωτική κατάθεση βαθμολογίας, την αξιολόγηση, την τράπεζα θεμάτων, την υποχρεωτική διεξαγωγή της ψηφοφορίας για τα υπηρεσιακά συμβούλια με ηλεκτρονική κάλπη.

Αντί να λάβει ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, έστειλε  ακατάλληλες μάσκες και  παγουρίνο, έδωσε οδηγίες για ανοικτά παράθυρα μέσα στο χειμώνα, χωρίς καμία επιπλέον χρηματοδότηση για θέρμανση, άφησε τα ειδικά σχολεία ανοικτά σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας  χωρίς καμία προστασία, αρνήθηκε να υλοποιήσει όλες τις προτάσεις που επανειλημμένα κατέθεσαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.

Μέσα σε αυτό το τοπίο τα σχολεία, και πάλι, ανοίγουν ακριβώς όπως έκλεισαν στις 10 Φεβρουαρίου, δηλαδή χωρίς κανένα απολύτως μέτρο προστασίας…

Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι τα self–test. Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων. Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας (και το Υπ. Εργασίας), δεν χάνουν την ευκαιρία να κάνουν επίδειξη πνεύματος αυταρχισμού απέναντι στον κόσμο της εκπαίδευσης, επιλέγοντας παράθεση μιας σειράς κατασταλτικών μέτρων για να εξασφαλίσουν τη συμμόρφωση στη διαδικασία των self test, όπως πειθαρχικές διώξεις, στέρηση μισθού, τιμωρητικές διαδικασίες για τους μαθητές και τους γονείς τους. Αλλά, και για τα μικρά παιδιά και τους γονείς τους, η φιλοσοφία του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι, όπως θα όφειλε να πείσει και να εξηγήσει, αλλά να απειλήσει και να τιμωρήσει.

Να ενημερώσουμε λοιπόν το Υπουργείο, ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμιά ανάγκη να τους υπενθυμίσει κάποιος τις υποχρεώσεις τους-και μάλιστα με αυτό τον ιδιαίτερα προσβλητικό τρόπο. Οι εκπαιδευτικοί, που έδωσαν και δίνουν την ψυχή τους για τα παιδιά τους και το δημόσιο σχολείο, είναι υπεύθυνοι άνθρωποι και είναι απαράδεκτο να αντιμετωπίζονται επανειλημμένα με τέτοια απαξίωση. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που διεκδίκησαν και διεκδικούν –μαζί με το γονεϊκό κίνημα-ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, ενίσχυση και στήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας, μαζικά τεστ, εμβολιασμό κατά προτεραιότητα. Τι έχει προσφέρει απ΄ όλα αυτά η κυβέρνηση; Ένα μεγάλο ΤΙΠΟΤΑ. 

Για την αντιμετώπιση των μορφωτικών κενών, την άμβλυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων που εντάθηκαν ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, την ομαλή ψυχοκοινωνική επανένταξη των μαθητών και την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, απαιτείται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σε βάθος χρόνου, που θα περιλαμβάνει κάτι περισσότερο από…την άνοδο της θερμοκρασίας και τα ανοιχτά παράθυρα στα 25αρια τμήματα.

Για Ανοιχτά και Ασφαλή σχολεία απαιτούμε:

-Μείωση του αριθμού των μαθητών ΤΩΡΑ, να μοιραστούν τα τμήματα στη μέση και μέχρι  το ανώτερο 12-15 μαθητές ανάλογα με τα τ.μ. των αιθουσών ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, με αξιοποίηση όλων των τρόπων για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού (πχ εύρεση διαθέσιμων νέων αιθουσών, εκ περιτροπής λειτουργία, μείωση της ύλης και καθημερινό μειωμένο ωράριο ώστε να προσέρχονται όλα τα παιδιά καθημερινά αλλά σε διαφορετικές ώρες κ.λπ.). Οποιαδήποτε πρόταση να πραγματοποιηθεί μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και το γονεϊκό κίνημα.

-Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος.

-Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, δύο φορές την εβδομάδα σε όλα τα σχολεία και για όλους τους εργαζομένους και μαθητές σε αυτά με ευθύνη του ΕΟΔΥ.

-Να καλυφθούν τώρα όλες οι εμβολιαστικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, ΕΒΠ, ΕΕΠ και όλων των εργαζόμενων στα σχολεία (προσωπικό καθαριότητας, φύλακες, βοηθητικό προσωπικό κ.λπ.)

-Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί. Ειδικά προγράμματα επανένταξης των παιδιών και ψυχολογικής υποστήριξης όπου κρίνεται απαραίτητο. Ένας/ μία ψυχολόγος σε κάθε σχολείο.

-Κεντρικό σχέδιο μείωσης της ύλης και αναδιάταξης των διδακτικών στόχων για κάθε τάξη και βαθμίδα. Τόσο για το υπόλοιπο διάστημα που απομένει έως την λήξη του σχολικού έτους, όσο, κυρίως, αναλυτική αναδιάταξη των διδακτικών στόχων για το επόμενο σχολικό έτος.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων

  • Να καταγράψουν προβλήματα στην καθαριότητα και στην κάλυψη των υγειονομικών πρωτοκόλλων και να τα κοινοποιήσουν στο Σύλλογο.
  • Να απαιτήσουν ΜΕ ΕΓΓΡΑΦΟ από το Δήμο την επίλυση των προβλημάτων καθαριότητας, αναλώσιμων κλπ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *