Η Δυτική Αττική, το Κοινωνικό Σχολείο και άλλες παράμετροι της εφαρμογής των μνημονίων στην εκπαίδευση.

Το Νέο Σχολείο τέλειωσε… Ζήτω το Κοινωνικό Σχολείο!

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Το «κοινωνικό σχολείο» τίθεται σε εφαρμογή από την 11 Σεπτεμβρίου

Οι άξονες δράσης του «κοινωνικού σχολείου» όπως παρουσιάστηκαν από τον υπουργό είναι:

  • Η καταπολέμηση του χουλιγκανισμού στα σχολεία.
  • Η καταπολέμηση της παχυσαρκίας στα παιδιά και τους νέους διά μέσου της άθλησης και της διατροφής.
  • Η καταπολέμηση του εθισμού στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά.
  • Η καταπολέμηση του ρατσισμού.
  • Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
  • Η πρόληψη των μολυσματικών ασθενειών.
  • Η ανάπτυξη του προγράμματος ΕΥΖΗΝ στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού .
  • Η λειτουργία του προγράμματος KidsAthletics του ΣΕΓΑΣ σε όλα τα σχολεία της χώρας.
  • Η εισαγωγή των εννοιών του Ολυμπισμού και των Εικαστικών στην εκπαίδευση.

Στη Δυτική Αττική, υπεύθυνοι και γραμματείς, το Κοινωνικό Σχολειό για το οποίο με παρρησία μας μιλάτε, γίνεται σε αίθουσες προκάτ, σε 19θεσια ή 16θεσια σχολεία, με τα παιδιά στοιβαγμένα σε όποιο χώρο περισσεύει.ακόμη και σε αποθήκες. Οι αυλές μας έχουν γεμίσει προκάτ αίθουσες και ο χώρος για άθληση (αυτή για την οποία τόσο φαίνεται να νοιάζεστε) έχει μειωθεί στο μισό. Τα σχολειά που διαφημίζετε, έχουν στις πλειοψηφία τους από 2 έως και 8 κενά δασκάλων ενώ λείπουν πάνω από τις μισές ειδικότητες. Στη Δυτική Αττική το Κοινωνικό σας Σχολείο έχει 138 κενά δασκάλων 60 νηπιαγωγών και δεκάδων ειδικοτήτων. Για αυτά τα κενά αποφασίσατε – κι αυτό βέβαια συμβαίνει κάθε χρονιά – να προσλάβετε 74 αναπληρωτές δασκάλους και 43 αναπληρωτές νηπιαγωγούς. Δεδομένο λοιπόν για το υπουργείο, όπως βέβαια κάθε χρόνο, ότι δε θα καλυφθούν όλες οι τάξεις από την αρχή και ακολουθώντας τις γνωστές πολιτικές που μιλούν για πιστώσεις και όχι για μαθητές και εκπαιδευτικές ανάγκες κάποια από αυτά τα κενά δε θα καλυφθούν ούτε ως το τέλος της χρονιάς.

Στην περιοχή του συλλόγου μας (δήμος Φυλής), έχουμε 31 κενά δασκάλων για 13 σχολειά και 15 κενά νηπιαγωγών για 15 νηπιαγωγεία ενώ το ειδικό σχολείο έχει μόνο 2 δασκάλους από τους 9 που χρειάζεται!!! Σ’ αυτά δε συμπεριλαμβάνονται βέβαια τα 11 κενά ολοημέρων για τα αντίστοιχα 11 ΕΑΕΠ σχολεία της περιοχής. Κάποια από όλα αυτά τα κενά θα καλυφθούν από αναπληρωτές και κάποια άλλα από τους υπεράριθμους που εσείς δημιουργήσατε σε άλλες περιοχές. Καταδικασμένα λοιπόν, τα περισσότερα σχολειά να ανανεώνουν κάθε χρόνο το 1/3 των εκπαιδευτικών, να αδυνατούν να κάνουν οποιοδήποτε σχεδιασμό, οι μαθητές να μεταπηδούν από τον ένα εκπαιδευτικό στον άλλο και να αποκτούν δάσκαλο ή ειδικότητες στο μέσο της χρονιάς. Όσο για τα ολοήμερα των ΕΑΕΠ τι εξαίρετη παιδαγωγική προσέγγιση! Οι μαθητές κάθε μέρα θα έχουν άλλο δάσκαλο γιατί η μελέτη των μαθημάτων, σύμφωνα με το υπουργείο, δεν απαιτεί καμιά παρέμβαση ή σχεδιασμό και μπορεί το παιδί, και μάλιστα των μικρών τάξεων, να έχει πολλά άτομα να εναλλάσσονται. Για όσους έχουν σχέση με σχολείο και παιδαγωγική, εκπαίδευση και γνώση δε νοείται με περιφερόμενους εκπαιδευτικούς. Όπως κανένας οργανισμός, και πολύ περισσότερο αν ασχολείται με ανθρώπους, δεν μπορεί να λειτουργήσει με εργαζόμενους που συνεχώς εναλλάσσονται. Εκτός κι αν ο μόνος στόχος είναι τα φτηνά μεροκάματα και η υποταγή των εργαζομένων μέσω της επισφαλούς εργασίας. Οι υπεύθυνοι του υπουργείου τα γνωρίζουν πολύ καλά όλα αυτά. Όμως, το βλέμμα τους είναι αποκλειστικά στραμμένο στα μνημόνια και στις πολιτικές της Ε.Ε. και ΔΝΤ που διαλύουν κάθετι δημόσιο, που επιτάσσουν την απόλυτη κυριαρχία των νόμων της αγοράς, που δε βλέπουν μαθητές, δικαιώματα, εργαζόμενους παρά μόνο κέρδη και ιδιωτική πρωτοβουλία.

Η Δυτική Αττική είναι η περιοχή που οι γονείς των μαθητών μαστίζονται από την ανεργία, που η ελαστική εργασία και η μερική απασχόληση είναι το πιο σύνηθες εργασιακό καθεστώς. Σ’ αυτήν την περιοχή, που η κρίση και τα μνημόνια δείχνουν ξεκάθαρα το πραγματικό τους πρόσωπο, το υπουργείο αντιμετωπίζει για ακόμη μια χρονιά τα σχολεία και τα παιδιά αυτών των εργαζόμενων και συχνά πια άνεργων ανθρώπων, όπως ακριβώς οι εργοδότες και το υπουργείο εργασίας τους γονείς τους. Σήμερα θα δώσουν για αυτά τα παιδιά τα λιγότερα δυνατά, αύριο θα απομυζήσουν τα περισσότερα που μπορούν. Είναι αλήθεια… δε ξέχασαν να εφαρμόσουν τα προγράμματα ΕΥΖΗΝ και τις παρεμβάσεις για την καταπολέμηση του εκφοβισμού. Σ’ αυτά είμαστε κάθε χρόνο καλυμμένοι. Μάλιστα, μέσα στη βδομάδα θα γίνει και σεμινάριο για τη χρήση του διαδραστικού πίνακα για να μπορούμε να χρησιμοποιούμε τις τεχνολογίες στην εκπαίδευση! «Απλά» ξέχασαν τους εκπαιδευτικούς και μερικές δεκάδες παιδιά θα ξεκινήσουν χωρίς δάσκαλο, γυμναστή, νηπιαγωγό, δάσκαλο αγγλικών, εικαστικών κλπ.

Όταν προσπαθούν να μας πείσουν για τα εκτεταμένα φαινόμενα εκφοβισμού στο δημοτικό σχολείο, εμείς βλέπουμε τις εταιρείες που παίρνουν τα χρήματα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Όταν μιλάνε για ΕΥΖΗΝ, εμείς δεν ξεχνάμε τις συνεχείς μετρήσεις προκειμένου να διευκολυνθούν τα προγράμματα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου. Και βέβαια το Ινστιτούτο Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας, του κυρίου Ασκητή είναι παρόν να δώσει τα φώτα του στη σεξουαλική αγωγή των μαθητών μας.

Το Κοινωνικό τους Σχολείο είναι μια τεράστια βιτρίνα που έχει γραμμένα μεγάλα λόγια. Στο “φαίνεσθαι” είναι τα προγράμματα και οι «κοινωνικές ευαισθησίες» του υπουργείου. Στο “είναι” οι εταιρίες εκμετάλλευσης των ΕΣΠΑ Νο 2 και τα σχολεία χωρίς χρήματα, χωρίς εκπαιδευτικούς, χωρίς εκπαίδευση.

Το Κοινωνικό τους Σχολείο έχει πραγματικά αξιοσημείωτους άξονες:

  • Καταπολεμά τη γνώση.
  • Καταπολεμά τους μαθητές και τις ανάγκες τους.
  • Καταπολεμά τους εκπαιδευτικούς και όσα οραματίζεται ο εργαζόμενος κόσμος για τα παιδιά του.
  • Ενισχύει την αμάθεια.
  • Ν’ ανατρέψουμε τις πολιτικές τους.
  • Να υπερασπισθούμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας, τα δικαιώματά μας ως εργαζόμενοι.
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ
  • ΑΜΕΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΠΟΥ ΜΕΙΩΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ
  • ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΤΙΚΗΣ ΥΛΗΣ
  • ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *