«Δόκιμοι» εκπαιδευτικοί εν αναμονή αξιολόγησης; Επιμορφώσεις εκτός εργασιακού ωραρίου εν μέσω ομηρίας; ΩΣ ΕΔΩ! Να πάρουμε τη ζωή και τη δουλειά στα χέρια μας!

Στη συνάντηση που έγινε την Παρασκευή 25/11 στο Υπουργείο,  στο πλαίσιο της κινητοποίησης των εκπ/κων σωματείων για την άμεση μονιμοποίηση των διορισθέντων του ’20, ο ΓΓ Κόπτσης τόνισε ότι ετοιμάζεται τροπολογία (χωρίς να έχει προσδιοριστεί το περιεχόμενο αυτής) για το ζήτημα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων της ειδικής αγωγής του 2020, και την ίδια στιγμή δήλωσε «απροετοίμαστος» να απαντήσει στα επίμονα ερωτήματα των σωματείων:

  • Γιατί ενώ στις 19/8/2022 συμπληρώθηκε η προβλεπόμενη από τον νόμο διετία «δόκιμης» υπηρεσίας των εκπαιδευτικών ΕΑΕ που διορίσθηκαν το 2020, το ΥΠΑΙΘ δεν στέλνει άμεση οδηγία προς τις ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ όλης της χώρας να διεκπεραιώσουν τη γραφειοκρατική διαδικασία της μονιμοποίησης χωρίς καθυστερήσεις;
  • Γιατί ενώ δεκαετίες τώρα οι μονιμοποιήσεις γίνονται ως οφείλουν σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα (παρ.3 του άρθρου 40, του Ν.3528/2007), τώρα οι διευθυντές εκπαίδευσης επικαλούνται αναμονή οδηγιών από το ΥΠΑΙΘ κρατώντας σε ομηρία χιλιάδες εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, οι οποίοι εκπαιδευτικοί στην πραγματικότητα εργάζονται ήδη 5, 10 ή και 15 χρόνια στα δημόσια σχολεία από άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα;

Στην πραγματικότητα, αυτό που ευθέως και ευθαρσώς δήλωσε ο κ. Κόπτσης είναι ότι επιδιώκεται η διαδικασία των μονιμοποιήσεων να ολοκληρωθεί μόνο εφόσον ετοιμαστεί και προχωρήσει η ατομική αξιολόγηση, επικαλούμενος και τον ν4589 του Γαβρόγλου, ο οποίος προβλέπει τον καθορισμό κριτηρίων για την μονιμοποίηση των «δοκίμων» στη διετία με ΥΑ.

Στις 28/11 σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης στη βουλή, η υφυπουργός του ΥΠΑΙΘ, Ζ. Μακρή ανακοίνωσε επίσημα και επιβεβαίωσε όσα δήλωσε ο Κόπτσης:

Οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ που εξέδωσαν Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι άκυρες και θα ανακληθούν. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ θα πραγματοποιηθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Η απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως είναι να εφαρμοσθούν οι διατάξεις της αξιολόγησης του νόμου 4823/2021 και για τους νεοδιόριστους δόκιμους εκπαιδευτικούς ΕΕΠ-ΕΒΠ, αναφορικά με τη μονιμοποίησή τους.

Παράλληλα, με προκλητικό τρόπο οι νεοδιόριστοι της ΕΑΕ και της γενικής του 2021 καλούνται σε εξαντλητική «επιμόρφωση» με θέμα τις δεξιότητες, την αξιολόγηση, κάθε πλευρά του σχολείου που διαμορφώνουν και υποτάσσεται στις επιταγές της αγοράς, στο οποίο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών σαρώνονται από τις ταξικές και κοινωνικές αντιθέσεις που οξύνονται, ο/η εκπαιδευτικός φορτώνεται στην πλάτη του κάθε ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού συστήματος, η παιδαγωγική ελευθερία και η δημοκρατική λειτουργία των σχολείων εξαφανίζονται στο όνομα της «προόδου», της αξιολόγησης, της ιεραρχίας.

Το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε προβλέπει 24 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκτός εργασιακού ωραρίου για 2 ή 3 μήνες! Συνεχίζοντας μάλιστα η πρόσκληση αναφέρει ότι «Η επιτυχής παρακολούθηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης (σημειώνουμε ότι αυτό αφορά 72!!! ώρες) βασίζεται στην ολοκλήρωση ασκήσεων αυτοαξιολόγησης, δραστηριοτήτων και δύο (2) εκτενών εργασιών στα αντικείμενα Α1 (παιδαγωγική αλληλεπίδραση) και Β1 (προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης)».

Το ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει ανοιχτά τη νέα γενιά εκπαιδευτικών ως εύκολο στόχο και τους διορισμούς ως Δούρειο Ίππο για να περάσει την πολυπόθητη αντιδραστική και τιμωρητική αξιολόγηση. Αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο εχθρεύεται τη γενιά που φώναξε «Υπάκουοι αναπληρωτές δούλοι τέλος» και κέρδισε με τον ανυποχώρητο αγώνα της τον διορισμό τους. Προσπαθεί με κάθε τρόπο να την κρατήσει σε ένα ιδιότυπο καθεστώς ομηρίας (έχοντας διοριστεί αλλά όχι «μονιμοποιηθεί») ώστε να δεχτεί πρώτη την αξιολόγηση.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και αφορά όχι μόνο τους νεοδιόριστους του ’20, αλλά εξίσου και του ’21 και του ’22 και τους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές που έρχονται από πίσω, μαζί και όλους του μόνιμους που έπεται η αξιολόγησή τους και γιατί όχι η επανεξέταση της «ικανότητας», άρα και μονιμότητάς τους.

Το Υπουργείο θεωρεί ότι οι νεότεροι συνάδελφοι του «χρωστάμε» τη μονιμοποίηση μας, ότι προκειμένου να δουλεύουμε στο δημόσιο σχολείο είμαστε διατεθειμένοι/ες  να ξεπουλήσουμε την αξιοπρέπεια και τα όνειρά μας για ένα δημόσιο σχολείο, που εξακολουθεί να λειτουργεί δημοκρατικά, που οραματίζεται ένα δικαιότερο μέλλον για όλα τα παιδιά. Όποιες και να είναι  οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα επιτρέψουμε να γίνουμε όμηροι ενός ωμού εκβιασμού. Δεν θα το επιτρέψουμε γιατί δεν χρωστάμε τίποτα και σε κανέναν. Γιατί  επί πολλά χρόνια έχουμε δουλέψει ως συμβασιούχοι με μειωμένα δικαιώματα σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Γιατί ως μόνιμοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές έχουμε δει τα προσόντα μας να μην είναι ποτέ επαρκή, έχουμε δει το συνολικό μας εισόδημα να  μειώνεται δραματικά και τον μισθό μας να μην φτάνει για να βγει ο μήνας, γιατί όσα χρόνια δουλεύουμε είμαστε μόνοι και μόνες, χωρίς καμία υποστηρικτική δομή, με Υπουργείο και Διοίκηση όχι μόνο να «νίπτουν τας χείρας τους», αλλά και να απειλούν πλέον με πειθαρχικές ποινές όποιον/α δεν προσαρμόζεται στις επιταγές τους.  

Συναδέλφισσες/οι, νεοδιόριστοι όλων των ετών, αναπληρώτ(ρι)ες, χρειάζεται εδώ και τώρα να πάρουμε σαφή θέση απέναντι στις πρακτικές του Υπουργείου. Αυτό που διακυβεύεται είναι η εργασία και οι ζωές μας, οι μεταξύ μας σχέσεις, η συναδελφικότητα, η δημοκρατία, η παιδαγωγική ελευθερία, μαζί και κάθε έννοια μονιμότητας στο δημόσιο σχολείο. Η΄ θα αφήσουμε τον φόβο να νικήσει ή θα σταθούμε συλλογικά, αποφασιστικά και μαχητικά απέναντι σε ένα αφήγημα που λέει ότι όποιος/α δεν συμμορφώνεται απολύεται ή παραμένει όμηρος μιας αέναης, ταξικά άνισης και μίζερης διαδικασίας κατά την οποία κανείς ποτέ δεν θα είναι αρκετά ικανός, αρκετά νέος, αποδοτικός, ελαστικός, ανθεκτικός.  

Το έργο το έχουμε ξαναδεί όχι ως θεατές αλλά ως υποκείμενα που διαμορφώνουν ιστορία, που αντιστέκονται και διεκδικούν πριν βρεθούν μέρα τη μέρα με την πλάτη στον τοίχο! Καλούμε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία, τις ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, κάθε συλλογικότητα αναπληρωτ(ρι)ών, όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς σε ξεσηκωμό! Στα χνάρια των αγώνων που έχουμε δώσει στις καταλήψεις του ΥΠΑΙΘ τον Μάρτη του ’18, τις συγκλονιστικές μέρες της κατάληψης της Πρυτανείας και του αγώνα του Γενάρη του ’19 να προχωρήσουμε σε άμεσο απεργιακό και αγωνιστικό σχεδιασμό για την άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών με πτυχίο και προϋπηρεσία, χωρίς προσοντολόγια, αξιολογήσεις και συνεντεύξεις/διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Καλούμε άμεσα τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να επιληφθούν του ζητήματος μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συνδικαλιστικά και νομικά. Δεν θα επιτρέψουμε στις ανεκπλήρωτες πολιτικές φαντασιώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να σταθούν εμπόδιο σε κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα. Οι διατάξεις του ν.4823 που αφορούν στην ατομική αξιολόγηση δεν έχουν εφαρμοστεί σε κανένα στάδιο και επίπεδο. Στην οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν θα απαντήσει και θα την αποτρέψει. Τίποτα δε χαρίστηκε, με τους αγώνες μας κερδίζονται όλα!

Απαιτούμε:

  • Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.
  • Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων (20-21-22) χωρίς καμία αξιολόγηση και καμία προϋπόθεση!
  • Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Η/Ο εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμη/ος με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα, με την πρόσληψή της/του ως μόνιμος εκπαιδευτικός.
  • Να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης και μαζί ο ν4589 του Γαβρόγλου (προσοντολόγιο) που δημιουργεί ένα συνεχές κυνήγι συλλογής προσόντων, απαξιώνοντας πλήρως το πτυχίο ΑΕΙ και ενισχύοντας τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους συναδέλφους.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς/ μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών, αποκλειστικά με βάση πτυχίο και προϋπηρεσία.
  • Η επιμόρφωση να είναι απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες, να οργανώνεται από τα πανεπιστήμια, να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Όλοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να έχουν στη διάρκεια της διδασκαλικής τους ζωής ισότιμο χρόνο εκπαιδευτικής άδειας, τον οποίον θα αξιοποιούν για τις επιμορφωτικές διαδικασίες. Να επαναλειτουργήσουν όλα τα Διδασκαλεία που έκλεισαν τα χρόνια των μνημονίων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *