Κανένας μόνος – καμία μόνη! Να σταθούμε όλοι και όλες μπροστά στον επιθεωρητισμό σαν ένα σώμα, σαν μία ψυχή.

Αυτή που παλεύει και αγαπά το δημόσιο και δωρεάν σχολείο!

Λίγες μέρες πριν τον ορισμό των αξιολογητών και στην Αττική, δεκάδες καταγγελίες έρχονται από όλη την Ελλάδα φανερώνοντας το αίσχος που λέγεται αξιολόγηση. Οι εντεταλμένοι αξιολογητές, αυτοί που κάποτε υπηρετούσαν το θεσμό του σχολικού συμβούλου, έχοντας συμβουλευτικό και υποστηρικτικό ρόλο στις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετώπιζε ο κλάδος, τώρα βρέθηκαν να ασκούν τον πιο αυταρχικό και διοικητικό ρόλο. Και επειδή η συντριπτική πλειοψηφία του εκπαιδευτικού κόσμου έχει ταχθεί ανοιχτά ενάντια στο έκτρωμα της αξιολόγησης, φαίνεται ότι εξαντλούν κάθε ευφάνταστο σενάριο για να καταφέρουν να μπουν στο σχολείο.

  • Παίρνουν τηλέφωνα μετά τις 9 το βράδυ για να βρουν τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς μετά την επιμόρφωση.
  • Μπαίνουν στα σχολεία για μια «απλή κουβεντούλα» και φεύγοντας ειδοποιούν με μηνύματα τους/τις συναδέλφους/ισσες ότι «μόλις ολοκληρώθηκε επιτυχώς η πρώτη φάση αξιολόγησής σας».
  • Μεταμφιέζονται σε γονείς για να καταφέρουν να έχουν πρόσβαση στο σχολικό χώρο.

Προειδοποιούμε τους εντεταλμένους αξιολογητές του υπουργείου που παλεύουν με νύχια και με δόντια να δελεάσουν, να παραπλανήσουν και να εξαπατήσουν τους/τις εκπαιδευτικούς, ότι η οργή που έχει ξεχειλίσει θα γίνει ποταμός άγριος και αποφασισμένος. Αφού αυτοί αποφάσισαν να γίνουν η ταφόπλακα του δημόσιου σχολείου, εμείς θα γίνουμε ο οδοστρωτήρας τους!

Δε φοβάμαι την αξιολόγηση!

Φοβάμαι τις καταστροφικές συνέπειες που θα έχει η εφαρμογή της αξιολόγησης για τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, για τα παιδιά και τις ανάγκες τους, για τους εκπαιδευτικούς σε εργασιακό, δημιουργικό, συναισθηματικό επίπεδο. Απέχω από την υποκρισία, το πατρονάρισμα, τον ατομικισμό, χωρίς φόβο, ξέροντας πως ό,τι κερδήθηκε για εμάς τους εργαζόμενους κερδήθηκε χάρη σε συλλογικούς αγώνες.

Εμείς, οι νεοδιόριστοι και οι νεοδιόριστες του 2020,2021,2022 εμείς που περιμέναμε χρόνια τον διορισμό, που δουλέψαμε κάθε χρόνο σε άλλο σχολείο, που είδαμε τα πτυχία μας να γίνονται κουρελόχαρτα και μαζέψαμε ένα σωρό «προσόντα» για να αποδείξουμε την αξία μας και να έχουμε δικαίωμα στην εργασία, που έχουμε χαμηλό μισθό και καμία υποστήριξη στη δουλειά μας, εμείς λοιπόν, βγαίνουμε μπροστά για να προστατέψουμε το δημόσιο σχολείο, για να υπερασπιστούμε το σχολείο που θα δουλεύουμε τα επόμενα χρόνια της ζωής μας.

Συνάδελφε/ισσα μόνιμε/η δεν είμαστε «αυτό που κι εγώ το πέρασα» – είμαστε η σκυτάλη που θα δώσεις. Και το μέλλον θέλουμε να το γιορτάσουμε, όχι να το λουστούμε. Στάσου δίπλα μας.

Δε φοβάμαι την απεργία – αποχή!

Όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση της ΔΟΕ: «Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.»

Η δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή θωρακίζει τους/τις εκπαιδευτικούς με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη συνδικαλιστική μορφή πάλης.

Δηλώνουμε συνειδητά: είμαστε όλοι/ες απεργοί. Είμαστε εδώ γιατί ονειρευτήκαμε ένα σχολείο καλύτερο από αυτό που ζήσαμε.

Βήματα για την ατομική αξιολόγηση

Πριν έρθει ο αξιολογητής

Υπογράφουμε τη δήλωση της απεργίας/αποχής της ΔΟΕ. Αυτό το κείμενο πρωτοκολλείται στο σχολείο μας. H απεργία-αποχή μας καλύπτει από οποιοδήποτε διαδικασία αξιολόγησης εκτός διδακτικού ωραρίου (π.χ. ενημέρωση ηλεκτρονικής πλατφόρμας ατομικού φακέλου, ραντεβού με σύμβουλο κλπ).

Όταν ειδοποιήσει ο αξιολογητής ότι θα έρθει

Δηλώνουμε στον αξιολογητή ότι συμμετέχουμε στην απεργία αποχή της ΔΟΕ. Επικοινωνούμε με τον Σύλλογο, με την επιτροπή αγώνα που έχει συσταθεί, με τους/τις συναδέλφους/ισσες στο σχολείο μας για να οργανώσουμε την αντίστασή μας.

Όταν έρθει στο σχολείο

Δηλώνουμε στάση εργασίας για τις ώρες που θα είναι ο αξιολογητής στο σχολείο. Ο αξιολογητής δεν εμφανίζεται ξαφνικά, είναι υποχρεωμένος να έχει ειδοποιήσει έγκαιρα για την ημέρα και ώρα που θα παρουσιαστεί στο σχολείο.

Συχνές ερωτήσεις

Μόνη/ος θα τραβήξω το ζόρι; Δεν μπορώ να κάνω άπειρες στάσεις εργασίας.

Στάση εργασίας και συμμετοχή στην Α-Α δηλώνουν ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ οι συνάδελφοι/ισσες, ώστε να υπάρχει συλλογική στάση του σχολείου και να δηλώνεται έμπρακτα η συμπαράσταση στον/στην αξιολογούμενο/η. Συλλογικά και συσπειρωμένα δίνουμε τη μάχη ώστε να μη μείνει καμία μόνη και κανένας μόνος! Να σταθούμε απέναντι στους αξιολογητές σαν ανθρώπινη αλυσίδα για όλες και όλους!

Πού θα πάνε τα παιδιά; Τι θα κάνει το νηπιαγωγείο;

Όπως σε κάθε στάση εργασίας τα παιδιά απασχολούνται από όσους/ες εκπαιδευτικούς δεν συμμετέχουν στη στάση. Εάν όλοι οι εκπαιδευτικού του σχολείου συμμετέχουν στη στάση, το πρόγραμμα διαμορφώνεται αναλόγως. Αντίστοιχα και στα νηπιαγωγεία είτε τα παιδιά μοιράζονται και απασχολούνται από τους/τις μη απεργούς είτε το πρόγραμμα αναπροσαρμόζεται ώστε να σχολάσουν νωρίτερα λόγω συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη στάση εργασίας.

Τι θα συμβεί με τις αντιδράσεις των γονιών;

Κάνουμε προσπάθεια να απευθυνθούμε στους γονείς (ο Σύλλογος έχει ήδη κυκλοφορήσει «γράμμα» προς τους γονείς), να τους εξηγήσουμε πώς η αξιολόγηση σχετίζεται με τη διάλυση του σχολείου της γειτονιάς, με την κατηγοριοποίηση μαθητ(ρι)ών και την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Βρισκόμαστε σε μια συγκυρία όπου όλοι και όλες αντιλαμβανόμαστε ότι όταν μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις μιλάμε για κέρδη που μπαίνουν πάνω από ανθρώπινες ζωές.

Τι γίνεται αν η απεργία αποχή της ΔΟΕ κριθεί παράνομη;

Η ΔΟΕ έχει τη δυνατότητα και οφείλει να επαναπροκηρύξει απεργία αποχή, όπως συνέβη στην περίπτωση της αποχής από μέντορες-συντονιστές. Το οφείλει στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται κόντρα σε αναίσχυντες απειλές, εκβιασμούς και εκφοβισμούς. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η ΑΔΕΔΥ. Σε κάθε περίπτωση, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, ο Σύλλογός μας έχει αποφασίσει την επαναπροκήρυξη της απεργίας αποχής από τις διαδικασίες της αξιολόγησης, σε συντονισμό και με άλλα πρωτοβάθμια σωματεία.

Σε κάθε σχολείο:

  1. Υπογράφουμε την δήλωση συμμετοχής στην απεργία-αποχή
  2. Συμμετέχουμε στην επιτροπή αγώνα
  3. Οργανώνουμε διαμαρτυρία στη ΔΙΠΕ Δυτ. Αττικής αμέσως μετά την τοποθέτηση των επιθεωρητών
  4. Συμμετέχουμε μαζικά στις στάσεις εργασίας και στις συγκεντρώσεις για να μπλοκάρουμε την πρώτη εμφάνιση αξιολογητή σε σχολείο ή νηπιαγωγείο της περιοχής μας
  5. Ενημερώνουμε το σωματείο και την επιτροπή αγώνα για τις ανάγκες στήριξης όμορων σχολείων
  6. Εξετάζουμε όλα τα εναλλακτικά σχήματα συμμετοχής στις στάσεις εργασίας σε περίπτωση επανεμφάνισης αξιολογητή στο σχολείο
  7. Ο Σύλλογος ενεργοποιεί το απεργιακό ταμείο για τη στήριξη των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *