ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΤΗ ΔΗΘΕΝ «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ» ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΜΕ ΟΣΑ ΣΑΣ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ, ΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΜΟΥΘ ΤΩΝ 300-400 ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ, ΜΕ ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μέσα στις άγριες μέρες που ζούμε, μέρες ολοκληρωτικής επίθεσης και βαρβαρότητας που αφαιρεί κυριολεκτικά τις ζωές των παιδιών μας και των ανθρώπων μας, μέρες που χωρίς ίχνος ντροπής μιλούν για «θυσίες» αναγκαίες για την «ανάπτυξη», μέσα στις μέρες αυτές τις βουτηγμένες στο πένθος και την οργή και ενώ άνθρωποι κάθε γενιάς, μαθητικής, φοιτητικής, εργαζόμενοι και όχι μόνο, βρίσκονται στους δρόμους διεκδικώντας δικαιοσύνη, ασφάλεια και ζωή αντιμετωπίζοντας άγρια καταστολή, με ένα τεράστιο «ως εδώ!», αυτές τις μέρες επέλεξε ο Δήμος Φυλής να στείλει στα email των σχολείων μας «ενημέρωση» σύμφωνα με την οποία αναλαμβάνει την επιμόρφωσή(!) μας! Πιστός στο ρόλο που επιδιώκουν να του αναθέσουν με την έναρξη της αξιολόγησης και της λεγόμενης «αυτονομίας» των σχολικών μονάδων, ο Δήμος προκλητικά, αυθαίρετα και «γενναιόδωρα» τάχα προσπαθεί να παρέμβει στη θέση μας στο σχολείο, την εργασιακή μας κατάσταση, τη ζωή και τη μόρφωση τη δική μας και των παιδιών μας.

Συνεχίζοντας το «όραμά» τους για μια διαλυμένη δημόσια παιδεία που κομμάτι κομμάτι, όπως τον ΟΣΕ, θα δίνεται σε επιχειρηματίες, με την αξιολόγηση να αποτελεί γι’ αυτούς το βασικότερο στρατηγικό μέσο για να το επιτύχουν αυτό, παρατηρούμε μπροστά μας σκηνές που ο ιστορικός του μέλλοντος θα καταγράφει ως εγκληματικές. Από την ποινικοποίηση των απεργιών μας, ως και των μαθητικών(!) κινητοποιήσεων (με νομοσχέδιο, τις μέρες του κατ’ επίφασιν «πένθους» που κήρυξαν, οι μαθητικές κινητοποιήσεις εντάσσονται στην «σχολική βία», ενώ στην Πάτρα συνελήφθη(!) μαθητής για τη συμμετοχή του σε κατάληψη του σχολείου του), από την αποτυχημένη ως τώρα έλευση των επιθεωρητών ξανά μετά από 40 χρόνια στα σχολεία μας, λόγω της μαζικής συμμετοχής των εκπ/κών στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ και των στάσεων εργασίας όλων των συναδέλφων/ισσών έξω από κάθε σχολείο σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, όπου έχουν επιχειρήσει να μπουν μάταια, έως και το αφήγημα περί «ανθρώπινου λάθους», που  κατέρρευσε πριν καν ειπωθεί, βγάζοντας το λαό στο δρόμο, παντού, παρατηρούμε τον ίδιο κακοπαιγμένο μονόλογο περί «ατομικής ευθύνης».

Συνέχεια, αυτής της πολιτικής είναι η απαράδεκτη παρέμβαση του Δήμου σε θέματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Με περίσσιο θράσος μας ενημερώνει ότι «με πρωτοβουλία του Δημάρχου Φυλής, ο Δήμος μας προέβη σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και ανέλαβε την χρηματοδότηση επιμορφωτικού προγράμματος με τίτλο ¨ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ¨. Επισημαίνουμε ότι το πρόγραμμα επιμόρφωσης θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από το Δήμο μας χωρίς καμία επιβάρυνση για τους εκπαιδευτικούς. Παρακαλούμε όπως μας γνωστοποιήσετε αν ενδιαφέρεστε να το παρακολουθήσετε, προκειμένου να αποστείλουμε τα mail των Σχολείων σας στην εταιρεία(!)  E- LEARNING SOLUTIONS IKE , η οποία έχει αναλάβει το πρόγραμμα(!)».

Να ξεκαθαρίσουμε ότι είναι παντελώς αναρμόδιοι να εκτιμήσουν τις παιδαγωγικές ανάγκες εκπαιδευτικών και σχολείων.

Δε δεχόμαστε καμία υπόδειξη από το Δήμο σχετικά με τις μορφωτικές μας ανάγκες!

Είναι σαφές ότι η δημοτική αρχή δεν αντιλαμβάνεται ποιος είναι ο ρόλος της σε σχέση με τα σχολεία μας για να τολμούν να αποφασίζουν ποιες είναι οι ανάγκες των εκπαιδευτικών και να προτείνουν επιμορφώσεις! Αυτοί που για 10 χρόνια στερούν από τα σχολεία την 4η δόση επικαλούμενοι ότι δεν έχουν χρήματα για να καλύψουν τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων και πρέπει να παρακρατήσουν πάνω από το ¼ της κρατικής επιχορήγησης που δικαιούμαστε ως σχολεία, αυτοί που κάνουν σαν να μην βλέπουν τα κοντέινερ που κάνουν μάθημα τα παιδιά μας, που αρνήθηκαν κάθε έκτακτη επιχορήγηση για την περίοδο της μεγάλης έξαρσης του covid ώστε να λειτουργήσουμε με μεγαλύτερη ασφάλεια, είναι οι ίδιοι που τώρα βρίσκουν κονδύλια για χρηματοδοτούμενα σεμινάρια!

Τους καλούμε λοιπόν να ασχοληθούν με αυτά που πραγματικά τους αντιστοιχούν και να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τα σχολεία μας που παραπαίουν, καθώς έχουν μετατρέψει 10θεσια και 12θέσια σχολεία σε 16θεσια και 18θεσια. Τους καλούμε να αναλάβουν τις ευθύνες που χρόνια αρνούνται και να αφήσουν στους εκπαιδευτικούς το παιδαγωγικό κομμάτι.

Όμως, αν κοιτάξουμε πιο βαθιά θα δούμε ότι αυτή η επιλογή τους δεν είναι τυχαία και συμπλέει απόλυτα με τις πολιτικές που θέλουν να εφαρμόσουν στην εκπαίδευση. Το δημόσιο πανεπιστήμιο πουλά τα προϊόντα του στο Δήμο! Να λοιπόν πώς ο Δήμος, ως ένας άλλος ευεργέτης, εμπλέκεται στην εκπαίδευση και ανοίγει βέβαια την βεντάλια που χρόνια ονειρεύονται. Η εκπαίδευση να περάσει στους δήμους, κατακερματισμένη, με τα ολίγα που περισσεύουν, με την αξιολόγηση μας στα χέρια τους. Το δημόσιο πανεπιστήμιο πουλά το προϊόν και ο δήμος το αγοράζει ερήμην των ενδιαφερόμενων. Πουλάνε κι αγοράζουν τη γνώση ως σακιά αλεύρι. Μια αγοραπωλησία με τους όρους της αγοράς, μια αγοραπωλησία στις πλάτες των σχολείων μας. Μια αγοραπωλησία που αύριο μπορεί να εμπλέξει τον κάθε χορηγό και ευεργέτη «για το καλό μας».

Σε αυτή την κατεύθυνση στόχευε και η διημερίδα(!) στον Πειραιά που οργανώθηκε στις 17/3 από την Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Αττικής(!) μάλιστα, με τίτλο : «Η προσφορά των ιδιωτικών σχολείων στην Εκπ/ση: Παρόν και Μέλλον»(!), με ομιλητή τον Πρύτανη του New York College(!), κάτι που απέτρεψε το εκπαιδευτικό κίνημα.

Να ενημερώσουμε λοιπόν τόσο την κυβέρνηση αλλά και κάθε διάδοχο και εκφραστή της, όσο και τις Δ/νσεις Εκπ/σης αλλά και τους Δήμους που βιάζονται να παραδώσουν στις εταιρείες τα σχολεία και τα παιδιά μας, πως δεν θα επιτρέψουμε να παίξετε με το δημόσιο σχολείο! Δεν θα επιτρέψουμε η ανάγκη μας για μόρφωση και μετεκπαίδευση, που διέλυσαν οι πολιτικές των μνημονίων, να γίνει το  «άλλοθι» σας για την καταστροφή που είστε έτοιμοι να σπείρετε!

Στη διάρκεια των αγώνων μας που δίνουμε ώστε να μην εξαρτάται η θέση και η ζωή μας από μάνατζερ, χορηγούς και εταιρείες, είναι σαφές σε κάθε συνάδελφο/ισσα τι ακριβώς εννοούν όταν μιλούν «για δωρεάν», για «επιμόρφωση» και για «σχολείο» αυτοί που το ξεπουλούν στα ιδιωτικά συμφέροντα και ποιο είναι το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας αν παραδώσουμε τη δημόσια παιδεία και την ύπαρξή μας την ίδια σε αυτούς. «Επιμόρφωση», μια λέξη που ντρέπεται και η ίδια μετά απ’ όσα τραγικά παρατηρούμε στην εκβιαστική ως και τιμωρητική, θα έλεγε κανείς, «εισαγωγική επιμόρφωση» των νεοδιόριστων συναδέλφων/ισσών μας (μετά από 10-15 χρόνια υπηρεσίας τους σ’ όλη την Ελλάδα) που καταγγέλλουν, πέραν της καταστρατήγησης κάθε ωραρίου και δικαιώματός τους, το αντιεπιστημονικό, αντιπαιδαγωγικό ως και ρατσιστικό περιεχόμενό της, που ανοιχτά προκαλεί και προσβάλλει τόσο την νοημοσύνη όσο και την παιδαγωγική και ανθρώπινή μας υπόσταση.

Καταγγέλλουμε την παρέμβαση του δήμου στα σχολεία μας!

Να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την κτιριακή υποβάθμιση των σχολείων μας και τη δημιουργία σχολείων «μαμούθ» που φιλοξενούν 300-400 μαθητές ενώ είναι φτιαγμένα για 200-250!

Καλούμε:

  • Τα σχολεία σύσσωμα να αρνηθούν την δήθεν επιμόρφωση!
  • Τους εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν να δίνουν τη μάχη ενάντια του οριστικού ξεπουλήματος κάθε δημόσιου αγαθού που τόσο πιστά βιάζεστε να εφαρμόσετε

Διεκδικούμε:

•   Επαναλειτουργία της διετούς μετεκπαίδευσης (διδασκαλείων) με νέο πλαίσιο (αυτόνομες μονάδες στο πλαίσιο της λειτουργίας των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων) και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα για όλους τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε.

•   Η επιμόρφωση να οργανώνεται από δημόσιους φορείς (σε σύνδεση με τα Πανεπιστήμια–Παιδαγωγικά Τμήματα), να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *