ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΣΚΕΨΗΣ 15/10 γονέων-εκπαιδευτικών

Ένωση Συλλόγων Γονέων Άνω Λιοσίων-Φυλής / ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής / Σύλλογος Εκπ/κών ΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 15/10 σύσκεψη συντονισμού των ΔΣ των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας του Δήμου Φυλής, και συγκεκριμένα της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Άνω Λιοσίων-Φυλής, της ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής και του Συλλόγου Εκπ/κών ΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου».

Στη συζήτηση κατατέθηκε το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν στη λειτουργία των σχολείων αλλά και ευρύτερα κοινωνικά θέματα και προβλήματα που απασχολούν και επηρεάζουν την καθημερινότητα και τη ζωή γονέων, παιδιών και εργαζόμενων στον Δήμο Φυλής. Συγκεκριμένα:

  • Τονίστηκε από όλες και όλους το εκρηκτικό πρόβλημα των κενών που παραμένουν στα σχολεία μας. Ένα και πλέον μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, χιλιάδες είναι οι χαμένες ώρες λόγω μη διορισμού του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού ή/και πρόσληψης αναπληρώτ(ρι)ων σε κενά που από το καλοκαίρι είναι γνωστά σε ΥΠΑΙΘ και Διευθύνσεις Εκπ/σης.

Ειδικότερα στη Β/βάθμια στον Δήμο Φυλής, μετά και τη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών αρχές Οκτώβρη, υπάρχουν κενά 490 ωρών κάθε βδομάδα ή 21 εκπαιδευτικών πλήρους απασχόλησης που αντιστοιχεί σε 30-35 εκπ/κούς για κάλυψη και επιμέρους κενών, όπως είναι πολλές από τις ώρες. Σημειώνουμε ότι στις 490 δεν έχουν συμπεριληφθεί και οι 10δες ώρες κενών στην Παράλληλη στήριξη.

Αντίστοιχα στην Α/βάθμια συνολικά στη Δυτική Αττική περισσότερα από 300 είναι τα κενά μετά και τη Β΄ φάση, με αποτέλεσμα εκατοντάδες χαμένες ώρες σε μαθήματα όλων των ειδικοτήτων. Τα ολοήμερα στην συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε πλήρη ανάπτυξη, δίνοντας φυσικά χώρο στα κάθε λογής κέντρα μελέτης που φυτρώνουν σα τα μανιτάρια μετά τη βροχή, σε βάρος φυσικά των γονέων σε μια περίοδο που η ακρίβεια έχει εκτιναχθεί, ενοίκιο, ρεύμα αποτελούν εφιάλτη και οι μισθοί εξανεμίζονται μόλις καταβληθούν!

Αποκαλυπτικά είναι τα κενά στην Ειδική Αγωγή και ιδιαίτερα στις παράλληλες στηρίξεις. Η κυβέρνηση, με το αφήγημα της «πλήρους ένταξης» των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στην πραγματικότητα ξηλώνει όλες τις υποστηρικτικές δομές στην Ειδική Εκπαίδευση, οι οποίες είναι αποτέλεσμα του αταλάντευτου και επίμονου αγώνα των ενώσεων γονέων των αναπήρων, των ίδιων των αναπήρων και του εκπαιδευτικού κινήματος. Στόχος αυτής της πολιτικής του Υπουργείου είναι η απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση παροχής δημόσιας και δωρεάν Ειδικής Εκπαίδευσης και η μετατροπή αυτής της ευθύνης σε «ατομική ευθύνη» του γονέα. Αυτό επιβεβαιώνεται κραυγαλέα ειδικά στην α/βάθμια αφού φέτος έγιναν λιγότερες προσλήψεις παράλληλων στηρίξεων από κάθε άλλη χρονιά, καθώς μέχρι στιγμής έχουν προσληφθεί μόλις 240 εκπαιδευτικοί για 800 αιτήματα εγκεκριμένων παράλληλων στηρίξεων.

Η πολιτική υποχρηματοδότησης, ιδιωτικοποίησης και τελικά διάλυσης του δημόσιου σχολείου που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ (όπως και οι προηγούμενες σε πλήρη συμφωνία και προσαρμογή με τις απαιτήσεις ΕΕ και ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση), οδηγεί νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια στην πλήρη υποβάθμιση.

Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής, φέτος περίπου 40 παιδιά της Α΄ Δημοτικού από τα σχολεία στο Ζεφύρι διώχνονται από την γειτονιά τους. Παρά το γεγονός ότι η δυνατότητα εκπρόθεσμης εγγραφής προβλέπεται, φέτος αποφάσισαν πως δεν θα ιδρύσουν κανένα νέο τμήμα παρά τη δυνατότητα σε αίθουσες αλλά και την υποχρέωση της Διεύθυνσης ΠΕ να εγκρίνει νέα τμήματα. Έτσι δεκάδες παιδιά μετακινήθηκαν εκτός των σχολείων που βρίσκονται στα γεωγραφικά όρια που ανήκουν, δημιουργώντας 25αρια τμήματα σε σχολεία που βρίσκονται ακόμη και σε απόσταση 40 λεπτών με τα πόδια!

–  Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η πάγια πολιτική του Δήμου Φυλής απαξίωσης των δημόσιων σχολείων. Από τη μια το κτιριακό που αποτελεί σταθερό και κορυφαίο πρόβλημα στην περιοχή μας, θέτοντας ανοιχτά ζητήματα ασφάλειας παιδιών και εκπαιδευτικών. Ένα ολόκληρο καλοκαίρι απολύτως καμία συντήρηση και επισκευή δεν πραγματοποιήθηκε, παρότι το συγκεκριμένο ποσό είναι από την κρατική επιχορήγηση. Αντίθετα φτάσαμε παραμονή των αγιασμών για να εμφανιστούν συνεργεία του Δήμου σε ελάχιστα μόνο σχολεία, τα οποία μάλιστα κλήθηκαν να υποδεχτούν τα παιδιά ενώ ήταν σχολεία-εργοτάξια! Και αναρωτιόμαστε πού, πότε και πώς θα διατεθούν τα κονδύλια που έχουν δοθεί από την επιχορήγηση;

Παράλληλα η «ενεργειακή αναβάθμιση» που επικαλούνται, αποδείχθηκε ολοκληρωτικό φιάσκο! Στην πλειοψηφία των σχολείων οι παλιοί και καθόλου συντηρημένοι ή έστω ελεγμένοι ηλεκτρολογικοί πίνακες δεν αντέχουν τα κλιματιστικά που τοποθετήθηκαν, ενώ αποκορύφωμα της προχειρότητας και της επικινδυνότητας του Δήμου Φυλής είναι το 4ο ΔΣ Άνω Λιοσίων που πλημμύρισε στην πρώτη βροχή καθώς τα κλιματιστικά τοποθετήθηκαν με τρύπες που έγιναν στα ταβάνια (!!!) των αιθουσών…

Την ίδια στιγμή η οικιστική και πληθυσμιακή ανάπτυξη του Δήμου Φυλής αναδεικνύει περισσότερο έντονα από ποτέ το τεράστιο κτιριακό έλλειμμα. Υπάρχουν εγκατεστημένες δεκάδες αίθουσες διδασκαλίας σε κοντέινερ που διαρκώς αυξάνονται επιβεβαιώνοντας το «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού», 2 δημοτικά και 1 νηπιαγωγείο είναι εξολοκλήρου προκάτ (αναρωτιόμαστε ποια τεχνική υπηρεσία έδωσε πράσινο φως ότι πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις για τη λειτουργία τους ως σχολικές μονάδες). Νηπιαγωγεία λειτουργούν με παραρτήματα σε παιδικούς σταθμούς, ενώ το παράρτημα του 9ου νηπιαγωγείου Άνω Λιοσίων, αφού έφτασε Οκτώβρης για να τοποθετηθούν οι αίθουσες προκάτ (διάστημα που τα παιδιά ΔΕΝ πήγαιναν στο σχολείο τους!), τώρα ζητείται να λειτουργήσει χωρίς περιφραγμένο προαύλιο! Φυσικά το 8ο Δημοτικό Άνω Λιοσίων, ένα σχολείο φάντασμα, που περιμένει να κτιστεί από το 2011.

Στη Β/βάθμια έχουμε σε εξέλιξη την κατασκευή του 5ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων, η οποία είναι ανάγκη να ολοκληρωθεί εγκαίρως ώστε να λειτουργήσει το σχολείο τον Σεπτέμβριο του 2026. Με αυτόν τον τρόπο το 2ο Γυμνάσιο  Άνω Λιοσίων θα αποσυμφορηθεί επιτέλους καθώς δέχεται εδώ και χρόνια 100 – 150 μαθητές/τριες επιπλέον κάθε σχολική χρονιά. Επίσης, η ανέγερση του νέου κτιρίου του 3ου ΓΕΛ Άνω Λιοσίων καθυστερεί εδώ και πάνω από 4 χρόνια καθώς μόλις πρόσφατα διευθετήθηκε το ζήτημα των απαλλοτριώσεων των οικοπέδων. Επιβάλλεται να προχωρήσει άμεσα η διαδικασία για τον ανάδοχο που θα αναλάβει ώστε να αρχίσει η κατασκευή του νέου κτιρίου στον νέο χώρο. Μόνο έτσι θα λήξει η πολύχρονη κτιριακή υποβάθμιση του 3ου ΓΕΛ λόγω του ακατάλληλου βιοτεχνικού χώρου όπου στεγάζεται και ο οποίος λειτουργεί ως σχολικό κτίριο εδώ και πάνω από 50 χρόνια.

Στα παραπάνω, κεντρικό πλέον είναι και το ζήτημα της αντισεισμικής προστασίας των σχολείων, του ελέγχου της στατικότητας και της καταλληλότητας των σχολικών μονάδων της περιοχής μας, η οποία βρίσκεται σε σεισμογενή ζώνη και έχει ήδη υποστεί δύο ισχυρούς σεισμούς τα τελευταία χρόνια, γεγονός που προκαλεί ανησυχία σε γονείς και εκπαιδευτικούς.

  • Σε σκάνδαλο μετατρέπεται η κατάργηση των σχολικών επιτροπών και η χρηματοδότηση των σχολείων. Ο έλεγχος των τιμολογίων, που πρέπει γίνεται προκειμένου να δίνεται η επόμενη δόση  σε κάθε σχολική μονάδα, καθυστερεί χαρακτηριστικά (τα χρήματα σημειωτέον είναι της κρατικής επιχορήγησης) με αποτέλεσμα τα σχολεία να μένουν μεγάλα διαστήματα ακόμη και χωρίς τα αναγκαία. Παράλληλα, μέσα από αυτή την τακτική ο Δήμος μειώνει τις δόσεις και άρα τα χρήματα που δίνονται στα σχολεία. Και βέβαια, μένουν σε εκκρεμότητα τα χρήματα των σχολείων που ο δήμος είχε κρατήσει με την αλλαγή του νόμου σχετικά με την διαχείριση των οικονομικών. Η υπόσχεση του Δημάρχου ότι θα δοθούν στις σχολικές μονάδες είναι 8 μήνες στα χαρτιά!
  • Αναδείχθηκαν επίσης οι ανάγκες σε στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων με καθαρίστ(ρι)ες, καθώς είναι αδιανόητο τα σχολεία να παραμένουν υποστελεχωμένα και την ίδια στιγμή οι εργαζόμενες/οι να αδυνατούν να απουσιάσουν για ένα διάστημα (π.χ. λόγω ασθένειας), καθώς δεν υπάρχει διαθέσιμο προσωπικό να τις/τους αναπληρώσει! Επιπλέον, συζητήθηκε η επιτακτική ανάγκη φύλαξης των σχολείων, ιδιαίτερα τις ώρες που αυτά δεν λειτουργούν με την πρόσληψη μόνιμων σχολικών φυλάκων που θα αντιμετώπιζε αποτελεσματικά το χρόνιο πρόβλημα φθορών και λεηλασιών. Τονίστηκε η ανάγκη για ζωντανά σχολεία (σύγχρονα, κατάλληλα κτήρια, εξασφάλιση της λειτουργία τους ως αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα της γειτονιάς), κυψέλες δημιουργίας σε μια ζωντανή, φωτισμένη, λειτουργική και ανθρώπινη πόλη και όχι έρημα σχολεία, με γκρίζους τοίχους με υπερμεγέθη κάγκελα και κάμερες παντού που μοιάζουν με φυλακές.
  • Τέλος, κοινή θέση όλων ήταν η ανάγκη κοινού και ενιαίου μετώπου αγώνα και υπεράσπισης της ζωής και της υγείας κατοίκων και εργαζόμενων στην περιοχή ενάντια στα σχέδια δημιουργίας μονάδων καύσης των σκουπιδιών. Μετά την 60χρονη λειτουργία της χωματερής με ανυπολόγιστες συνέπειες στην υγεία και το περιβάλλον, τώρα επιδιώκουν την πλήρη παράδοση της διαχείρισης των απορριμμάτων στο ιδιωτικό κεφάλαιο προωθώντας το καρκινογόνο μοντέλο της καύσης με αποδεδειγμένα πλέον καταστροφικά αποτελέσματα στην υγεία του λαού και το περιβάλλον από τα επικίνδυνα αέρια (διοξίνες και φουράνια), τα βαρέα μέταλλα και την τοξική τέφρα που παράγονται. Αντί να προστατεύσουν την κοινωνία από την αναποτελεσματική έως ανύπαρκτη περιβαλλοντοκτόνο διαχείριση των απορριμμάτων, προστατεύουν τα κέρδη συγκεκριμένων επιχειρηματικών ομίλων, ενώ την ίδια στιγμή τα σχέδια τουςθα κληθεί και πάλι να πληρώσει ο λαός μέσα από τη φορολογία και τα κάθε είδους χαράτσια. Πράσινα τέλη και δημοτικοί φόροι, τέλη ταφής κ.α θα καλύψουν το υπέρογκο κόστος της πολιτικής τους για τα κέρδη των λίγων.

Τα υπέρογκα ποσά ανταποδοτικών που δίνει η χωματερή στο Δήμο, δεν δίνονται ούτε κατ’ ελάχιστο στην ενίσχυση και στήριξη του λαού του Δήμου Φυλής. Δημόσια αγαθά και υπηρεσίες παραμένουν ανύπαρκτες ή πλήρως υποβαθμισμένες με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το κέντρο υγείας. Τονίστηκε η αναγκαιότητα αναβάθμισης της λειτουργίας του κέντρου υγείας που αυτή τη στιγμή δε διαθέτει καν παιδίατρο, σε μια περιοχή που το κοντινότερο νοσοκομείο είναι στο Θριάσιο. Ούτε λόγος φυσικά για πολιτιστικά κέντρα ή/και νεότητας που θα στήριζαν σε όλα τα επίπεδα τη νεολαία και το λαό της περιοχής ούτε για δομές ψυχικής υγείας όταν μπορεί να ιδρυθεί δημόσιο κέντρο πρόληψης με τη συνεργασία της τοπικής κοινωνίας. 

Στη βάση όλων των παραπάνω, κοινή θέση ήταν η ανάγκη κοινού αγώνα για τη δημόσια εκπαίδευση ΟΛΩΝ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ των παιδιών, διεκδικώντας ό,τι ανήκει πραγματικά στους/στις μαθητ(ρι)ες μας, δημόσιες υπηρεσίες, δημόσια σχολεία και δημόσιες δομές υγείας που να αντιστοιχούν στις ανάγκες για μια ζωή με πραγματική αξιοπρέπεια και προτάθηκαν τα παρακάτω:

  1. Αίτημα άμεσης συνάντησης με τον Δήμαρχο κ. Παππού και κάθε εμπλεκόμενο της δημοτικής αρχής στα ζητήματα παιδείας. Αν και αίτημά μας κατατέθηκε από τις 19/10 είχαμε τη δυσάρεστη εξέλιξη να μην έχει γίνει ακόμη η συνάντηση. Καταθέτουμε και πάλι αίτημα για την Παρασκευή 31/10 γιατί τα προβλήματα αυξάνονται και η λύση τους επείγει για το καλό των παιδιών μας! Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτή τη φορά ο Δήμαρχος θα ανταποκριθεί!
  2. Κάλεσμα το αμέσως επόμενο διάστημα σε ευρεία σύσκεψη γονέων και εκπαιδευτικών για ενημέρωση σχετικά με τα εκρηκτικά προβλήματα στην περιοχή και για την οργάνωση αγωνιστικών κινητοποιήσεων τόσο προς τον Δήμο, τις Διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ και την ΠΔΕ όσο και στο ΥΠΑΙΘΑ.
  3. Απαιτούμε την άμεση σύγκλιση Δημοτικού συμβουλίου με κεντρικό θέμα την Παιδεία, αίτημα το οποίο θα καταθέσουμε με υπογραφές γονέων και εκπαιδευτικών της περιοχής καλώντας όλα τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου να πάρουν θέση και να τοποθετηθούν για την ανάγκη συνεδρίασης ή όχι. Αρκετά με τον εμπαιγμό γραφειοκρατικών τάχα κωλυμάτων που στοχεύουν αποκλειστικά στην απαξίωση της συζήτησης και στην κεκλεισμένων των θυρών συζήτηση όταν και αν αυτή πραγματοποιείται.
  4. Ενημέρωση με εκδηλώσεις/συσκέψεις/κοινές ανακοινώσεις για τον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στις πολιτικές διάλυσης, υποχρηματοδότησης, υποστελέχωσης και ιδιωτικοποίησης των δημόσιων σχολείων και το πογκρόμ διώξεων χιλιάδων εκπαιδευτικών. Οι διώξεις δεν επιχειρούνται μόνο μέσα από τις διαδικασίες της αξιολόγησης που κατηγοριοποιούν μαθητ(ρι)ες, εκπαιδευτικούς και σχολεία, εμπορευματοποιούν τη γνώση, ενισχύουν τις ταξικές ανισότητες, αλλά και με την προσβολή οποιασδήποτε έννοιας ελευθερίας, δημοκρατίας και συνεργασίας στο όνομα του ανταγωνισμού και της αποτελεσματικότητας.

Η ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΙΧΩΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΚΙ ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *