Δεν επιτρέπουμε να γίνουν οι μαθητριες/ές μας και τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ιδιωτικοποίησης, εμπορευματοποίησης, αξιολόγησης/κατηγοριοποίησης, διάλυσης του δημόσιου σχολείου
Σε μία χρονιά όπου οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε μαζικά τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και ατομική, στην ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, την κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό, κάτω από την όξυνση του ολοκληρωτισμού από την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ, αντιστεκόμενες/οι σε απειλές ακόμα και απολύσεων, σε χιλιάδες διώξεις και πειθαρχικά, εκβιασμούς, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί ξανά να διοργανώσει τις διαγνωστικές εξετάσεις PISA, σε μαθητ(ρι)ες της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου στις 22 Μαΐου, με τη συμμετοχή 600 δημοτικών σχολείων και γυμνασίων πανελλαδικά. Η μεγάλη αντίσταση των εκπαιδευτικών, των γονιών αλλά και των ίδιων των μαθητ(ρι)ών στη Β’ βάθμια τα δύο προηγούμενα χρόνια, ανάγκασε την κυβέρνηση να συνεχίσει και φέτος την πιλοτική εφαρμογή των εξετάσεων, ενώ το νομοθετικό πλαίσιο ορίζει γενίκευση του από πρόπερσι. Στον σύλλογό μας καλείται να συμμετέχει το 2ο ΔΣ Άνω Λιοσίων.
Η αντίσταση του κόσμου της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού, γονεϊκού και μαθητικού κινήματος έχει ήδη δείξει την δύναμή της στον αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου! Μαζί με την ατομική αξιολόγηση, την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, δηλώνουμε πως θα μείνει στα χαρτιά κάθε προσπάθεια εφαρμογής των σχεδίων για μια κατηγοριοποιημένη και ιδιωτικοποιημένη εκπαίδευση.
Λίγα λόγια για τις εξετάσεις «τύπου PISA»: Πρόκειται για εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου, σχεδιασμένες όμως για να κατέβουν τα επόμενα χρόνια και σε πιο μικρές τάξεις και να διενεργούνται σε ΟΛΑ τα σχολεία της χώρας. Πρόκειται για την «εργολαβική» επιτέλεση των οδηγιών του ΟΟΣΑ από την κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, μαζί με την επιχειρούμενη αξιολόγηση. Το αντιεκπαιδευτικό τοπίο που ευαγγελίζονται είναι ο ανταγωνισμός και η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, ο εξοστρακισμός των αδύναμων μαθητών των λαϊκών οικογενειών, η μετατροπή της γνώσης σε εμπόρευμα. Η ελληνική PISA επιβάλλει ξανά μία εξεταστική διαδικασία προκειμένου να συγκεντρώσει εκείνα τα δεδομένα που θα αποδεικνύουν και θα νομιμοποιούν ταξικούς φραγμούς, που το σχολείο της αγοράς απλά θα αναπαράγει. Το να ισχυρίζεται κανείς ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα θα βελτιωθεί βάσει των πορισμάτων που θα προκύψουν από καμιά εκατοστή ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά είναι στην καλύτερη αφέλεια και στη χειρότερη υποκρισία.
Τι κι αν τα ίδια τα συμπεράσματα των «ειδικών» του ΟΟΣΑ παραδέχονται ότι οι χαμηλές μαθητικές επιδόσεις αντιμετωπίζονται με αύξηση της χρηματοδότησης για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών συστημάτων. Το ιδεολόγημα των οικονομικά ισχυρών και των κυβερνήσεων που τους υπηρετούν παραμένει ότι η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας ανήκει στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Εξάλλου η διενέργεια των εξετάσεων PISA αποτελεί κομμάτι του νόμου 4823/2021 (Άρθρο 104, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος) που μαζί με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων των τελευταίων ετών στοχεύει στη δομική αλλαγή της μορφής και του περιεχομένου του δημόσιου σχολείου: αυστηροποίηση της επιλογής στο εκπαιδευτικό σύστημα, εισαγωγή επιχειρηματικών μοντέλων στη διοίκηση της εκπαίδευσης, κυριαρχία της δεξιότητας και της πληροφορίας έναντι της ολόπλευρης κριτικής γνώσης, ένταση της κοινωνικής επιλογής και του ταξικού ξεδιαλέγματος του μαθητικού πληθυσμού από τα πρώιμα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κυριαρχία της κατάρτισης έναντι της πρόσβασης στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ανταγωνισμός, ενίσχυση της πειθαρχίας και της τυποποίησης.
Τελικά η PISA εισάγει μία ακόμα εξεταστική διαδικασία που επιδιώκει να περιορίσει κάθε εναπομείνουσα δραστηριότητα χαράς και δημιουργίας στο δημόσιο σχολείο, να το μετατρέψει σε ατέλειωτο εξεταστικό κάτεργο για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, που καλούνται να λογοδοτούν συνεχώς για το αν και πόσο επαρκείς και αποτελεσματικοί είναι. Η έμφαση στα αποτελέσματα θεωρείται βασικός όρος για την επιβίωση στον ανταγωνισμό στον οποίο εισάγονται και τα εκπαιδευτικά συστήματα, κατ’ αναλογία με μία επιχείρηση. Από ένα σύστημα που μέχρι τώρα θεωρούσε ότι το σχολείο είναι αυτό που πρέπει να προσφέρει σε κάθε μαθητή/τρια, περνάμε σ αυτό που θεωρεί ότι ο μαθητής είναι αυτός που πρέπει να δώσει και να ενισχύσει το σχολείο μέσω των επιδόσεων του. Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης της ΝΔ για ελεύθερη επιλογή σχολείου δεν θα πραγματοποιηθούν χωρίς ένα σύστημα κατηγοριοποίησης των σχολείων με μετρήσιμα αποτελέσματα. Εξαγγελίες οι οποίες αποτελούν ευθεία επίθεση στον ρόλο και την ουσία της δωρεάν, δημόσιας εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά.
Ιδιαίτερα για την περιοχή μας και το σχολείο που επιλέχθηκε (2ο ΔΣ Άνω Λιοσίων) όπου φοιτούν μόνο μαθητές Ρομά οι εξετάσεις PIZA αποτελούν μία τρανή απόδειξη των κυβερνητικών επιλογών και της απόφασης τους για κατηγοριοποίηση των σχολείων και αναδεικνύεται σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό η υποκρισία αυτών των πολιτικών. Μία εκπαίδευση που απευθύνεται σε δίγλωσσους μαθητές αλλά δε φαίνεται να το λαμβάνει πουθενά υπόψη. Ένας εκπαιδευτικός ΖΕΠ αντί για δύο που ζητήθηκαν, ο οποίος έφτασε μάλιστα 2 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, και μία κοινωνική λειτουργός μία μέρα την εβδομάδα είναι οι μοναδικές «παραχωρήσεις» – παρεμβάσεις που έγιναν φέτος γι αυτό το σχολείο! Και όχι μόνο! Η απάντηση λοιπόν του υπουργείου στα συνεχή αιτήματα του συλλόγου εκπαιδευτικών και των σχολείων της περιοχής για την ουσιαστική ένταξη των Ρομά μαθητών που ζητούν μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, επαρκή αριθμό ΖΕΠ, πρόγραμμα προσαρμοσμένο σε μαθητές/τριες που η μητρική τους γλώσσα δεν είναι τα ελληνικά, ομάδα με κοινωνικό λειτουργό, ψυχολόγο και διευκολυντή που θα είναι σταθερά στο σχολείο και θα συμβάλουν στην παρέμβαση στην κοινότητα είναι οι εξετάσεις PIZA! Αυτόν τον τρόπο επέλεξαν για να «υποστηρίξουν» τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς ή καλύτερα με αυτόν τον τρόπο εργαλειοποιούν μαθητές και εκπαιδευτικούς προκειμένου να καταλήξουν στα συμπεράσματα που θέλουν!
Να μην μετατρέψουμε τα δημόσια σχολεία σε εργοστάσια, τους μαθητές και τις μαθήτριες μας σε πελάτες, την εκπαίδευση σε εμπόρευμα. Να μην μετατρέψουμε τα σχολεία μας σε εξεταστικά κάτεργα που διαλύουν οτιδήποτε όμορφο, δημιουργικό, συλλογικό, ανατρεπτικό. Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως απαιτεί η αγορά και οι πολιτικές εμπορευματοποίησης του δημόσιου σχολείου.
Η ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ.
ΘΑ ΤΟΝ ΔΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΑΖΙ
Καμία, κανένας εκπαιδευτικός, δασκαλα/ος ΣΤ΄ Δημοτικού, εκπαιδευτικοί που ορίζονται επιτηρητές στα συγκεκριμένα σχολεία, δεν θα μείνουν μόνοι τους.
- Η ΔΟΕ κήρυξε πανελλαδική διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων,
- Κηρύττουμε ως σωματείο 4ωρη στάση εργασίας, που να καλύπτει τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων και καλούμε και την ΑΔΕΔΥ να κηρύξει αν το ΥΠΑΙΘ επιδιώξει να τη βγάλει παράνομη
- Καλούμε τις/ους συναδέλφισσες/ους απεργούς των σχολείων σε μαζικές συγκεντρώσεις έξω από το σχολείο-εξεταστικό κέντρο, την Πέμπτη 22/5, στις 8.00 πμ, για να ενημερώσουμε τους γονείς για το τι είναι αυτές οι εξετάσεις.
- Ενεργοποιούμε το απεργιακό ταμείο για να καλυφθούν όλες οι συναδέλφισσες/οι που θα συμμετέχουν στη στάση εργασίας στις 22/5 είτε από το συγκεκριμένο σχολείο είτε για να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις εκείνη την ημέρα.
- Εκδίδουμε γράμμα προς γονείς, τοποθετούμε πανό στα σχολεία, ενημερώνουμε.
Ακυρώνουμε το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης- Θέλουμε σχολείο να μορφώνει κι όχι να εξοντώνει