Δε θα βάλουμε πλάτη στο αδίστακτο πετσόκομμα των παράλληλων στηρίξεων
Να γίνει χωρίς καμία καθυστέρηση η νέα φάση προσλήψεων για κάλυψη όλων των πραγματικών κενών των σχολείων
Απαιτούμε κάλυψη ΤΩΡΑ όλων των κενών, και ειδικά στην παράλληλη στήριξη οι προσλήψεις/τοποθετήσεις να αντιστοιχούν ένας/μία εκπαιδευτικός για ένα/μία μαθητή/τρια. ΥΠΑΙΘΑ και διοίκηση δεν ακολουθούν ούτε τη δική τους νομοθεσία! Δεν φτάνει που νομοθέτησαν ένας/μία εκπαιδευτικός παράλληλης σε κάθε τμήμα άσχετα με τον αριθμό διαγνώσεων, δεν έστειλαν ούτε αυτές/ούς. Το αποτέλεσμα εξοργιστικό. Ένας/μία εκπαιδευτικός παράλληλης μπορεί να καλείται να καλύψει 2 και 3 τμήματα που μέσα έχουν συνολικά ακόμα και 7 παιδιά! Αυτό δεν είναι απλώς απαράδεκτο, είναι η πλήρης απαξίωση των αναγκών των παιδιών και των εκπαιδευτικών!
Αποτελεί απόδειξη ότι κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ θυσιάζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες στο πρόγραμμα «εξοικονομώ» και την σταδιακή ιδιωτικοποίηση αυτών των δομών. Γίνονται εξαιρετικά επικίνδυνοι για μια μεγάλη κατηγορία του μαθητικού πληθυσμού που με πολύ κόπο, ο αγώνας του εκπαιδευτικού, γονεϊκού και αναπηρικού κινήματος έβγαλε από την αφάνεια, του έδωσε ορατότητα, το έβγαλε από τις κλειστές πόρτες της ενοχής και της απόρριψης και του έδωσε δικαιώματα. Η κυβερνητική πολιτική σήμερα κινδυνεύει να οδηγήσει ξανά πίσω, μια και οι ανάγκες αυτών των παιδιών είναι εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά κι ανθρωπίνως αδύνατον να ικανοποιηθούν κάτω από τέτοιες συνθήκες. Το αποτέλεσμα θα είναι η στοχοποίηση των παιδιών αυτών, η εργασιακή εξάντληση των εκπαιδευτικών της Π.Σ. και ο θησαυρισμός της ιδιωτικής αγοράς.
Και σα να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η διοίκηση επιδιώκει να πάρουν εκπαιδευτικοί, σύλλογοι διδασκόντων και διευθυντές/ντριες την ευθύνη να ακυρώσουμε τις διαγνώσεις του ΚΕΔΑΣΥ για πλήρη παράλληλη στήριξη και να μοιράσουμε τις ώρες ή να αφήσουμε παιδιά εντελώς ακάλυπτα.
Δηλώνουμε με σαφήνεια ότι δε θα υποταχτούμε σε αυτό τον σχεδιασμό!
Ο σύλλογος διδασκόντων δεν δύναται να κάνει μοίρασμα ωρών υποστήριξης σε μαθητές με διάγνωση κάλυψής τους για ολόκληρο το ωράριο. Η ευθύνη ανήκει στο ΥΠΑΙΘΑ, στη διοίκηση και στη ΔΙΠΕ.
Αποστέλλουμε πρότυπο κειμένου συλλόγου διδασκόντων και καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων:
– να συντάξουν, να υπογράψουν και να αποστείλουν στην Διεύθυνση ΠΕ Δυτ. Αττικής (πρωτόκολλο και εκπαιδευτικών θεμάτων) με το οποίοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων ζητούν να ενημερωθούν από την ΔΙΠΕ για το ποιους μαθητές με αναπηρία του σχολείου θα υποστηρίξουν οι συνάδελφοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης.
– να καλέσουν τους γονείς και να τους ενημερώσουν αναλυτικά για την κατάσταση και να οργανώσουν κινητοποίηση στη διεύθυνση μαζί τους. Να στέλνεται η ενημέρωση στο σωματείο για να συμβάλλει στην οργάνωση των παραπάνω.
Απαιτούμε να γίνουν άμεσα προσλήψεις για να καλυφθούν όλα τα κενά με βάση τις διατυπωμένες θέσεις των ΓΣ του σωματείου μας και του εκπαιδευτικού κινήματος.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ……… ΔΣ/ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ …………..
Όπως ήδη γνωρίζετε στο….. ΔΣ/Νηπιαγωγείο μας τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη μέχρι σήμερα (…./9/2025), όπως έχουν ήδη διαβιβαστεί από το σχολείο μας προς την αρμόδια διοικητική αρχή είναι συνολικά ……… Μετά τις προσλήψεις των αναπληρωτών στη σχολική μας μονάδα τοποθετήθηκαν …….. αναπληρωτ(ρι)ες παράλληλης στήριξης. Είναι φανερό ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης είναι μικρότερος του αριθμού των αιτημάτων που έχουν έγκριση.
Όπως προκύπτει από το έγγραφο με αρ. πρωτ. 93506 /Δ3 και θέμα: «Διευκρινιστικές οδηγίες του Ν. 3699/2008 σχετικά με την παράλληλη στήριξη –συνεκπαίδευση», με αναφορά στην παρ. 9β του άρθρου 5 της ΥΑ 104627/ΓΔ5/ 20 (ΦΕΚ Β/10/8/2020) ορίζεται ότι:
«Ειδικά για την ιεράρχηση των αναγκών της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης σε α) εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Β.Π. λαμβάνεται υπόψη σχετική εισήγηση από το οικείο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), β) σχολικούς νοσηλευτές δύναται να ζητείται η γνώμη του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.). Οι σχετικές εισηγήσεις του ανωτέρω εδαφίου δύναται να έχουν αναζητηθεί ακόμη και πριν από τη διενέργεια της σχετικής πρόσληψης».
Με βάση την παραπάνω υπενθύμιση, όπως αναφέρεται και στο έγγραφο με αρ. πρωτ. 93506 /Δ3, αλλά και από το γεγονός ότι ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί να ιεραρχήσει τις γνωματεύσεις διεπιστημονικής ομάδας του ΚΕΔΑΣΥ (καθώς μια πιθανή ιεράρχηση ανάμεσα σε γνωματεύσεις δημόσιου επιστημονικού φορέα αφενός μεν δεν είναι εντός των αρμοδιοτήτων του, αφετέρου συνιστά διάκριση ανάμεσα σε μαθητές/τριες με αναπηρία η/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες), παρακαλούμε να γίνουν από πλευράς σας όλα τα απαραίτητα βήματα για να υπηρετηθούν οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών/τριών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές δυσκολίες του σχολείου μας.
Παρακαλούμε λοιπόν να μας ενημερώσετε ποιους/ες μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου μας θα υποστηρίξουν οι συνάδελφοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης.