για Ειδική Αγωγή και ΚΕΣΥ

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην συναινέσουν στις «πιέσεις» του ΚΕΣΥ Δυτ. Αττικής για συγκρότηση τριμέλων ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης

Διεπιστημονική αξιολόγηση, διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη για κάθε μαθητή/μαθήτρια

Δε θα επιτρέψουμε οι ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή και ειδ. εκπ/κές ανάγκες να γίνουν βορά στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ!

Τις τελευταίες εβδομάδες το ΚΕΣΥ Δυτ. Αττικής, με προφορικές εντολές, τόσο προς τους γονείς όσο και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων μας, αρνείται να κάνει δεκτές τις αιτήσεις γονιών που ζητούν να κλείσουν ραντεβού για την αξιολόγηση των παιδιών τους. Παρότι οι μαθητές παραπέμπονται ύστερα από παρότρυνση των εκπαιδευτικών της τάξης και των Τ.Ε. στο ΚΕΣΥ προκειμένου να γίνει η διεπιστημονική αξιολόγηση και διάγνωση, ώστε να εγκριθούν πιθανά νέες παράλληλες στηρίξεις ή να προταθεί η φοίτησή τους στο Τ.Ε., ο διευθυντής του ΚΕΣΥ, παραπληροφορεί γονείς και εκπαιδευτικούς για την προβλεπόμενη διαδικασία και ζητά να εφαρμοστεί στα σχολεία βραχυχρόνιο πρόγραμμα που θα προταθεί από τις τριμελείς ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μη συγκροτήσουν ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης και να προχωρήσουν στη διαδικασία των περιγραφικών εκθέσεων αξιολόγησης, όπως γινόταν μέχρι τώρα! Δηλώνουμε απερίφραστα ότι δεν θα δεν θα μπούμε σε λογικές και πρακτικές εκπτώσεων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας! Δεν θα κινηθούμε με βάση τη μέθοδο της «δοκιμής και πλάνης» για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους. Έχουμε καταδικάσει την απόλυτα αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική λογική των τριμελών ομάδων που στην πραγματικότητα λειτουργεί ως φίλτρο των μαθητών που παραπέμπονται για αξιολόγηση και διάγνωση μεταφέροντας τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία. Η διεπιστημονική αξιολόγηση, διάγνωση αλλά και πλήρης εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής, επιδιώκεται να αντικατασταθεί με «μπαλώματα», έτοιμες λύσεις και φόρμες, με εργαλεία τα οποία οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν την επιστημονική κατάρτιση να εφαρμόσουν σε βάρος των αναγκών των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδ. εκπ/κές ανάγκες.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η διαδικασία να συνεχίσει να γίνεται με τις περιγραφικές παιδαγωγικές εκθέσεις αξιολόγησης, όπως γινόταν μέχρι τώρα, ώστε το ΚΕΣΥ τελικά να αναλαμβάνει την επιστημονική και παιδαγωγική αξιολόγηση για τον τρόπο που ένας/μία μαθητής/τρια θα υποστηρίζεται. Δηλώνουμε ότι κόντρα στις επιδιώξεις του υπουργείου, που ακολουθεί πιστά τις κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ για την πορεία της ειδικής αγωγής, θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε εμπράκτως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας κάνοντας πολύ περισσότερα από όσα το κράτος μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε.

Η υποτιθέμενη προτεραιότητα της ΝΔ για την ειδική αγωγή και ο υπερβάλλων ζήλος υλοποίησης των
νόμων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ((νόμος για τις νέες δομές, τις ΕΔΕΑΥ/ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης, τα
ΚΕΔΔΥ που έγιναν ΚΕΣΥ με εκποίηση αρμοδιοτήτων και σημαντική αλλαγή του ρόλου τους, το
προσοντολόγιο, το νέο καθηκοντολόγιο των εργαζόμενων στο χώρο της ειδικής αγωγής, η τροπολογία για
την ειδική αναφορικά με τις οργανικές θέσεις στα ΤΕ) δείχνουν ότι «το’ να χέρι νίβει τ’ άλλο, και τα δυο το
πρόσωπο», επιταχύνοντας τις επιλογές ΕΕ-ΟΟΣΑ-επιτροπών ΟΗΕ, αναφορικά με την εκπαίδευση των
μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τόσο σε διεθνές (Ιταλία, Πορτογαλία και
πρόσφατα στην Κύπρο) όσο και σε ελληνικό επίπεδο, και με τη συνδρομή της γραφειοκρατικής ηγεσίας της
ΕΣΑΜΕΑ ορίζεται ως πρώτη προτεραιότητα για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία, η εκπόνηση και
εφαρμογή του νεοφιλελεύθερου σχεδίου «για μετάβαση των μαθητών με αναπηρία από τα ειδικά στα
γενικά σχολεία»
και «ταυτόχρονη σταδιακή κατάργηση των τμημάτων ένταξης» χρησιμοποιώντας ως
εργαλείο το στόχο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., πιστή στις οδηγίες Ε.Ε.- ΟΟΣΑ, παίρνει τη σκυτάλη από τον ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει
τις προσπάθειες διάλυσης και απορρύθμισης της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ακυρώνει τα
παιδαγωγικά κριτήρια που ΟΦΕΙΛΟΥΝ να διέπουν τις παρεμβάσεις στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης
και προκρίνει την οικονομική λογιστική, εφαρμόζοντας «κόφτη» στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία/ή
και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πλήττοντας τα ήδη λειψά μορφωτικά δικαιώματα τους.

Απαιτούμε οι ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να κηρύξουν ΤΩΡΑ απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης, αλλά και από τη συγκρότηση των τριμελών ομάδων.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπ/κές ανάγκες

Δημόσια, δωρεάν ειδική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Κατάργηση του 4547/2018
και όλων των νόμων που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατρικοποίηση,
κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα.

Πρώιμη παρέμβαση, ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο με απαραίτητο εξοπλισμό
και εποπτικό υλικό, τη στελέχωση των σταθερών δομών με μόνιμο προσωπικό.

Ίδρυση Τ.Ε. σε κάθε νηπιαγωγείο, ώστε να πραγματοποιείται πρώιμη παρέμβαση και
υποστήριξη των μαθητών του νηπιαγωγείου
.

Δημιουργία και δεύτερου ΤΕ ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου. Μείωση του αριθμού των
μαθητών ανά τμήμα, επαναπροσδιορισμός περιεχομένου, μεθόδων διδασκαλίας και μέσων.

– Έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή/μαθήτρια. Όχι στο αίσχος του μοιράσματος των ωρών της παρ. στήριξης σε 2 και 3 παιδιά

– Ίδρυση και λειτουργία δημόσιων και δωρεάν δομών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης
μαθητών και γονέων, υπαγόμενες στο υπουργείο Παιδείας, στελέχωσή τους με όλο το αναγκαίο μόνιμο
προσωπικό.

– Οι δομές πρέπει να έχουν στην ευθύνη τους μικρό αριθμό σχολείων και μαθητών, για να
ανταποκριθούν στο έργο της έγκαιρης διάγνωσης και της εκπαιδευτικής υποστήριξης.

– Η πρόσβαση των μαθητών στα ΚΕΣΥ να γίνεται χωρίς προαπαιτούμενα και την υλοποίηση
προγραμμάτων βραχυχρόνιας παρέμβασης.

Στελέχωση των ειδικών σχολείων με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες με μόνιμη σχέση εργασίας.

– Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Κατάργηση του ν.4589/12

Άμεση κατάργηση της τροπολογίας και της ΥΑ για ειδική αγωγή και αναπληρωτές

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *