Έναρξη σχολικής χρονιάς-σύλλογοι διδασκόντων-κενά-αναπληρωτ(ρι)ές

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων στις συνεδριάσεις για την έναρξη της σχολικής χρονιάς:

  • Κάθε σχολείο/νηπιαγωγείο προστατεύει τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων, αποφασίζει ότι ο σύλλογος διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο και όλες οι αποφάσεις παίρνονται αποκλειστικά από αυτόν χωρίς να γίνεται χρήση του διευθυντικού δικαιώματος.
  • Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν την κατανομή των εκπαιδευτικών στις τάξεις του πρωινού, να καταγράψουν τους εκπαιδευτικούς και τις ώρες των ειδικοτήτων που λείπουν, συνυπολογίζοντας τις ανάγκες σε ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο (με υπεύθυνο εκπαιδευτικό ολοήμερου). Δεν αποδεχόμαστε τον όρο πλεονασματικές ώρες! Η ενισχυτική διδασκαλία είναι διδακτικό έργο αναγκαίο ως υποστηρικτική δομή στη σχολική μονάδα και όχι το παραπαίδι προς εκμετάλλευση! Με βάση αυτό, ο κάθε σύλλογος διδασκόντων αρνείται να αποδεχτεί τον όρο πλεονάζουσες και δηλώνει συγκεκριμένα τον αριθμό των ωρών που διαθέτει για ενισχυτική διδασκαλία. Να μην προβεί σε σύνταξη προγράμματος που να καλύπτει με «πλεονάσματα» ωρών των δασκάλων τις ώρες των ειδικοτήτων. Να προασπιστούν το δικαίωμα των παιδιών στο θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας και το δικαίωμα των συναδέλφων/ισσών ειδικοτήτων στην εργασία, πάνω σε θέσεις που τους αντιστοιχούν. Κανένας/καμία να μη μετακινηθεί από το σχολείο τοποθέτησής του.
  • Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην νομιμοποιήσουν την παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη. Οι μειωμένες προσλήψεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στα σχολεία μας δεν αρκούν για να καλύψουν στο σύνολό τους τις ανάγκες υποστήριξης των παιδιών. Δεν προκύπτει από τη νομοθεσία ότι αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων είναι η διαχείριση της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, καθώς όλα τα εγκεκριμένα αιτήματα πρέπει να ικανοποιηθούν. Σε καμία περίπτωση να μη προχωρήσουν σε μοίρασμα των ωρών σε περισσότερα του ενός παιδιού! Οι εγκρίσεις αφορούν την πλήρη κάλυψη των αναγκών ενός/μιας και μόνο μαθητή/τριας! Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και οι  Διευθυντ(ρι)ες  των  σχολείων να απευθυνθούν με έγγραφό τους προς τη Διεύθυνση και το ΚΕΔΑΣΥ ζητώντας την ονομαστική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να προστατευτούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών, τα εργασιακά  δικαιώματα  των  εκπαιδευτικών, αλλά  και  να προστατευτούν οι σύλλογοι διδασκόντων από πιθανές δικαστικές προσφυγές.
  • Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση, όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, αστυνομία κ.λπ., να μην κάνουν καμία σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου, να μην προχωρήσουν σε δημιουργία portfolio – φακέλων αυτοαξιολόγησης–αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να μη συνδεθεί το project των εργαστηρίων δεξιοτήτων με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας, να μην εμπλέξουν σχολικούς συμβούλους, γονείς, δήμους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων κ.λπ. και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν.

H μάχη ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται! Ο αγώνας που δίνουμε αφορά πρώτα και κύρια την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου

Δε θα επιτρέψουμε την εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου, την αξιολόγηση και την πειθάρχηση, που το μετατρέπει σε πεδίο ανταγωνισμού, γενικεύει τις μορφωτικές ανισότητες, απαξιώνει τον εκπαιδευτικό

-Υπερασπιζόμαστε την  παιδαγωγική  ελευθερία και τις ισότιμες συναδελφικές σχέσεις 

-Αγωνιζόμαστε για ελεύθερο και δημοκρατικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο των όλων των ίσων των διαφορετικών

-Δε συμμετέχουμε στις νέες ιεραρχικές αξιολογικές δομές προώθησης της ατομικής αξιολόγησης μέσα στα σχολεία (μέντορες/συντονιστές κ.λπ.). Δεν ξεχωρίζουμε τους συναδέλφους μας σε ανώτερους και κατώτερους,  σε μέντορες και «εκπαιδευόμενους»

-Δεν φακελωνόμαστε ηλεκτρονικά – Δεν ετοιμαζόμαστε  για τον αξιολογητή μας

-Απεργούμε Απέχουμε/Δεν υλοποιούμε

Αντιγράφουμε από την απόφαση της ΔΟΕ και υπενθυμίζουμε:

•     Για την ατομική αξιολόγηση, είναι σε ισχύ η απεργία – αποχή που κήρυξε η Δ.Ο.Ε. (8/2/2023) και επανεπιβεβαιώθηκε, ομόφωνα, από την 92η ΓΣ του κλάδου. Με βάση αυτό, βρίσκονται σε ισχύ οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη χρονιά. Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών.

•     Για τους μέντορες και τους συντονιστές είναι σε ισχύ η απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε. (10/10/2022). Με βάση αυτό, βρίσκονται σε ισχύ οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη χρονιά. Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών.

Με βάση τα παραπάνω καλούμε:

1. Τους/τις Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες σχολικών μονάδων να μην ορίσουν παιδαγωγικούς συμβούλους – μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές.

2. Τους/τις συναδέλφους να μην αποδεχτούν τον ορισμό τους ως παιδαγωγικοί σύμβουλοι – μέντορες ή ενδοσχολικοί συντονιστές. Να μην αποδεχτούν καμία συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης είτε ως μέντορες/συντονιστές είτε ως «κατώτεροι» στην αξιολογική ιεραρχία. Να συνεχίσουν να συνεργάζονται στο πλαίσιο της δημοκρατικής παιδαγωγικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων σε ισότιμη και δημοκρατική βάση και με μοναδικό κριτήριο την πρόοδο των μαθητών τους.

3. Καλούμε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να μην παρέχουν σε καμία περίπτωση διδακτικό έργο εάν δεν προσμετράται στο διδακτικό τους ωράριο ή εάν παραβιάζει το εργασιακό τους ωράριο. Παροχή διδακτικού έργου δωρεάν ή με αντάλλαγμα «ευνοϊκή μεταχείριση» στην αξιολόγηση δεν είναι αποδεκτή σε καμία περίπτωση, πολύ περισσότερο όταν εντάσσεται σε αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο (π.χ. εκπαιδευτικοί όμιλοι).

4. Τους/τις εκπαιδευτικούς να μην καταθέσουν τίποτε στον «ηλεκτρονικό φάκελο» της αξιολόγησης. Δεν θα φακελωθούμε μόνοι μας και δε θα επιτρέψουμε το κυνήγι προσόντων δια βίου.

•     Η ΔΟΕ κηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για το 1ο ή 2ο 3ωρο του προγράμματος των σχολικών μονάδων από τη Δευτέρα 11/9/2023 μέχρι και την Παρασκευή 29/9/2023 όπως επίσης και επιπλέον στάση εργασίας που καλύπτει και το ολοήμερο  διευρυμένου ωραρίου (14:00 – 17:30), στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ, ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ στη Έκτακτη Γενική Συνέλευση

Τετάρτη 13/9 στη 1μμ στο 4ο ΔΣ Άνω Λιοσίων (Εγγονόπουλου & Παρθένη)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *