Σχέδιο πρακτικού για τους συλλόγους διδασκόντων και πράξη διευθυντ(ρι)ών
Με απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ στις 4/6/2026 με τίτλο «Επιλογή Διδακτικών Βιβλίων – Διδακτικών Πακέτων από το Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) του άρθρου 84 του ν. 4823/2021 (Α’ 136) για το Σχολικό Έτος 2027 – 2028», καλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να επιλέξουν έως τις 18 Ιουνίου και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως 29 Ιουνίου, σχολικά βιβλία για τη σχολική χρονιά 2027–2028.
Η απόφαση αυτή είναι πρωτοφανής, απολύτως ανεφάρμοστη, δεν υπάρχει ούτε ένα εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό, επιστημονικό, διοικητικό επιχείρημα υποστήριξης της. Ανήκει στη σφαίρα αλλότριων επιδιώξεων.
Μέχρι και σήμερα δεκάδες πρωτάκια είναι έξω από τα σχολεία στο Ζεφύρι. Η κυβέρνηση και το υπουργείο, που η μόνη τους έννοια είναι η εξοικονόμηση πόρων και η διάλυση του Δημόσιου σχολείου, προκειμένου να στραγγαλίσει διορισμούς μονίμων και αναπληρωτών όχι μόνο συγχωνεύει τμήματα αλλά δεν ιδρύει καινούρια ακόμη κι εκεί που υπάρχει ανάγκη. Περίπου 40 παιδιά της Α΄ Δημοτικού διώχνονται από την γειτονιά τους. Παρά το γεγονός ότι η δυνατότητα εκπρόθεσμης εγγραφής προβλέπεται, και ενώ Υπουργείο Παιδείας και ΔΙΠΕ Δυτ. Αττικής γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα σχολεία μας βρίσκονται σε περιοχή με ιδιαίτερα ευάλωτο κοινωνικά και οικονομικά πληθυσμό με συχνές μετακινήσεις, φέτος αποφάσισαν πως δεν θα ιδρύσουν κανένα νέο τμήμα αν πρώτα δεν γεμίσουν 25αρια όλα τα σχολεία του Ζεφυρίου. Ακόμα κι αν πρέπει να διανύσουν απόσταση 25 λεπτών με τα πόδια.
Έκτακτη Γενική Συνέλευση Τετάρτη 7/5 στις 1.30μμ στο 4ο ΔΣ Άνω Λιοσίων
Όταν η εξουσία καταφεύγει σε πληρωμένα ΜΜΕ-παπαγάλους, διαδικτυακούς μηχανισμούς λάσπης και επιστρατεύει μέχρι και φυσικά πρόσωπα της κυβέρνησης, όπως ο πρωθυπουργός, για να απειλήσουν, να διαστρεβλώσουν και να εκφοβίσουν, είναι φανερό: Η πολιτική τους έχει καταρρεύσει στα μάτια της κοινωνίας. Οι πρόσφατες δηλώσεις Μητσοτάκη δεν είναι τίποτε άλλο παρά ομολογία ήττας: Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν σκύβει το κεφάλι!
Σε πλήρη υλοποίηση του σχεδίου διάλυσηςτων δημόσιων σχολείων φαίνεται πως βρίσκεται η δημοτική αρχή Φυλής, αφού μετά την χρόνια πλήρη εγκατάλειψή τους,
εκκινώντας από τις ακατάλληλες υποδομές, τις στοιβαγμένες τάξεις, τα ταβάνια που πέφτουν,
την μηδενική χρηματοδότηση, με τα σχολεία να έχουν βρεθεί χωρίς είδη καθαριότητας και την γραφική ύλη να θεωρείται είδος πολυτελείας,
με τα κοντέινερ να αποτελούν τη μόνιμη πια «προσωρινή» λύση με ό,τι αυτό συνεπάγεται όχι μόνο για τη μόρφωση μα και την υγεία των μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών μας…
αλλά και μετά την πρόταση του Δήμου για παράδοση δημόσιων σχολείων και της περιοχής μας στους εφοπλιστές και την μετατροπή τους σε Ωνάσεια και το πέταγμα μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών από τα σχολεία της γειτονιάς τους
έρχεται να προστεθεί το σχέδιο κατασκευής πλυντηρίου αυτοκινήτων στο οικόπεδο μπροστά (!) από την είσοδο (!) του 4ου Δημοτικού Σχολείου Άνω Λιοσίων.
Φέτος ζούμε μία πρωτόγνωρη κατάσταση στα σχολεία μας! Ποτέ δεν έλειπαν τα προβλήματα από την κρατική επιχορήγηση, την έλλειψη καθαριστριών και τις καθυστερήσεις σε επισκευές και κτιριακά προβλήματα που αντιμετώπιζαν τα σχολεία. Όμως τη φετινή χρονιά, η δημοτική αρχή εκμεταλλευόμενη την αλλαγή του νομικού καθεστώτος σχετικά με τον τρόπο κατανομής της κρατικής επιχορήγησης στα σχολεία, έχει αφήσει τα σχολείαπαντελώς χωρίς χρήματα.
Μέχρις τις 29/10 η οριστική κατάθεση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των σχολείων με βάση το ΦΕΚ Β 5387/26-9-2024
Νέα λοιπόν ήθη βιώνουμε στην εκπαίδευση. Μετά την παρουσία αστυνομίας ως λύση «δια πάσα νόσο» (ως «νόσο» φαίνεται πως το Υπουργείο και οι εντολοδόχοι του εννοούν τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες), από τη σύλληψη(!!) συναδέλφου στη Δ/νση ΠΕ Δυτ. Αττικής καθώς η Δ/ντρια Εκπ/σης δήλωσε πως αισθάνθηκε απειλή από την παρουσία δασκάλων με τα παιδιά τους, τη Χαλκιδική όπου αστυνομία κλήθηκε να απομακρύνει 10χρονη μαθήτρια (!!) από το σχολείο της, το κλίμα τρομοκρατίας σε όλη την εκπαίδευση με απειλές, διώξεις και πειθαρχικά να στέλνονται στους ανθρώπους που κρατούν όρθια την εκπαίδευση χρόνια τώρα, από την ποινικοποίηση της απεργίας και την αδιανόητη λύσσα με την οποία επιχειρούν να επιβάλλουν την αξιολόγηση, που χωρίς να έχει εφαρμοστεί έχει φανεί ήδη τι σκοπό υπηρετεί… όλα καταμαρτυρούν πως διανύουμε ήδη μια περίοδο που η μάχη μας αφορά πια το αν θα νομιμοποιήσουμε την καταστολή και την τρομοκρατία ως συστατικά στοιχεία της εργασίας, του σχολείου μας, της ίδιας της ζωής και της ύπαρξής μας. Της δικής μας και των παιδιών μας.
Όταν ο Δήμος Φυλής θέτει την «παιδεία σε προτεραιότητα» εννοεί σχολεία σε εγκατάλειψη, με σοβαρά προβλήματα υποδομών και σε οικονομική ασφυξία!
Τώρα κοινός αγώνας εκπαιδευτικών-γονιών-μαθητ(ρι)ων για να ορθώσουμε τείχος προστασίας του δημόσιου σχολείου για όλα τα παιδιά ενάντια στα σχέδια διάλυσης, κατηγοριοποίησης και εμπορευματοποίησής του!
Ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και η εικόνα στα σχολεία μας είναι αποκαλυπτική: