Η Αξιολόγηση δεν θα περάσει! Υλοποιούμε την απόφαση του Συλλόγου μας και της ΔΟΕ για απεργία-αποχή σε οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής του νόμου-τερατούργημα!

Συνάδελφοι/σσες, την περσινή χρονιά, το ΥΠΑΙΘ επιδίωξε να εγκαθιδρύσει στα σχολεία την αξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί, σε ένα κλίμα πρωτοφανούς ενότητας και αγωνιστικότητας, κόντρα στις δυσκολίες της περιόδου που επιδίωξε να εκμεταλλευτεί το υπουργείο εν μέσω πανδημίας, κλειστών σχολείων και τηλεκπαίδευσης, συμμετείχαν με ποσοστά συμμετοχής στην απεργία αποχή της ΔΟΕ/ΟΛΜΕ/ΠΟΣΕΕΠΕΑ στο 90% και στον Σύλλογό μας καθολικά (15 στα 15 ΔΣ και 16 στα 16 Νηπιαγωγεία). Απέναντι σε αυτή την κομβικής σημασίας μάχη, όχι μόνο για το μέλλον του κλάδου, αλλά για το σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί σε ολόκληρη την Ελλάδα και στον Σύλλογό μας έδωσαν ηχηρή απάντηση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, τις αντιπαιδαγωγικές μεθόδους, τον αυταρχισμό του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης. Αποδείχτηκε έτσι ότι μπορούμε και κατορθώνουμε μεγάλες νίκες (βλ. εκλογές αιρετών, κάμερες στην τάξη, αξιολόγηση, ωράριο νηπιαγωγών, απαγόρευση διαδηλώσεων).

Το ίδιο θα πράξουμε και αυτή τη χρονιά. Ειδικά μετά τον νόμο που ψήφισε μέσα στο καλοκαίρι η κυβέρνηση, το οποίο αποτελεί βαθιά αντιδραστική τομή, με δομικές αλλαγές στη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, με επιτάχυνση προς τις δεξιότητες και την κατάρτιση,  με την «αυτονομία» από το δημόσιο – δωρεάν χαρακτήρα του και την πρόσδεσή του σε κανόνες επιχειρηματικής λειτουργίας , την «αυτονομία» από τις μορφωτικές ανάγκες όλων των μαθητών, τη δραματική όξυνση των μορφωτικών ανισοτήτων και τον αποκλεισμό χιλιάδων νέων από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, με την αξιολόγηση ως εργαλείο για την αύξηση των ταξικών φραγμών και την αποτελεσματική επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στους μαθητές και την κατάταξη μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών σε ένα πλαίσιο φόβου, υποταγής και αποτελεσματικής πειθάρχησης στους παραπάνω στόχους. Και όλα αυτά πάνω σε ένα ιδεολογικό πεδίο που προτάσσει την «αριστεία» που δεν μπορεί παρά να είναι προνόμιο των λίγων και σε συνάρτηση πάντα με την ατομική ευθύνη. 

Ενδεικτικό των παραπάνω, αποτελεί η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) με τρομαχτικές συνέπειες για τα παιδιά, που σε μία από τις πιο δύσκολες συγκυρίες κλήθηκαν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις: Από τους 103.000 περίπου υποψήφιους, θέση βρήκαν στα ΑΕΙ οι 63.000 περίπου. Άρα 40.000 υποψήφιοι, τα 2/5 του συνόλου των υποψηφίων, έμειναν εκτός. Αποκλείστηκαν! Καθώς φαίνεται το ιδεολόγημα της «αριστείας» μπορεί εύκολα να συμπυκνωθεί στο «με 8.000 μόρια δε “εγκλωβίζεσαι” στο δημόσιο ΑΕΙ, με 8.000 ευρώ “απελευθερώνεσαι” στο Κολέγιο». Την ίδια στιγμή 16.000 θέσεις στα δημόσια πανεπιστήμια έμειναν κενές, χωρίς εισακτέους, με δεκάδες τμήματα χωρίς φοιτητές!

Με βάση τα παραπάνω, σε οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής του νόμου για την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση είμαστε προετοιμασμένοι:

Συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή που έχει αποφασίσει ΔΟΕ και ο Σύλλογός μας από τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) που αφορούν την αξιολόγηση και συγκεκριμένα τα άρθρα 33, 34, 35, 36, καθώς και από την Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140 20 Ιανουαρίου 2021).

Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση είναι στρατηγικής σημασίας για το εκπαιδευτικό κίνημα κι ως τέτοια θα τη δώσουμε με όλες μας τις δυνάμεις!

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *