ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 22/11: Να γίνει ΤΩΡΑ, ΑΜΕΣΗ και ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ μονιμοποίηση των νεοδιόριστων του 2020 και του 2021 καθώς συμπλήρωσαν τη διετή ευδόκιμο υπηρεσία

Καλούμε την Δ/ντρια Εκπαίδευσης και το ΠΥΣΠΕ Δυτ. Αττικής  να προχωρήσουν άμεσα στην έκδοση των  διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των συναδέλφων-ισσών εκπαιδευτικών που διορίστηκαν τον Αύγουστο του 2020 και τον Αύγουστο του 2021. Πρόκειται για μια υποχρέωση τους που πηγάζει απευθείας από την ισχύουσα νομοθεσία.

•            Σύμφωνα με το νόμο 4589/2019 οι νεοδιόριστοι μετά το πέρας δύο ετών, κατά τα οποία θεωρούνται δόκιμοι, μονιμοποιούνται. Ακόμη  σύμφωνα με το έγγραφο 107693/E2/01-07-2016 του Υπουργείου Παιδείας που εκδόθηκε για να ρυθμίσει τις σχετικές διαδικασίες, η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων γίνεται αυτοδίκαια. «Αυτόματα» δηλαδή μετά τη συμπλήρωση των 2 ετών ευδόκιμου πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας, η εκάστοτε Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα πρέπει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης του μέχρι πρότινος δόκιμου υπαλλήλου της. Η διαδικασία κατά το παραπάνω έγγραφο προβλέπει ότι η σχετική πράξη μονιμοποίησης εκδίδεται από τον/την Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης, κατόπιν πρότασης του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου μέσα σε δύο (2) μήνες από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας.

•            Τονίζουμε ακόμα ότι ο υπαλληλικός κώδικας (Ν.3528/2007) που προβλέπει την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση στη λήξη της διετίας, παραμένει σε ισχύ ανεξάρτητα από οποιαδήποτε διάταξη του διαβόητου νόμου 4823/2021, για την αξιολόγηση και η υποχρέωση για διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης στη λήξη της διετίας παραμένει. Επομένως οποιαδήποτε καθυστέρηση στη μονιμοποίηση των συναδέλφων δεν δικαιολογείται από καμία νομοθεσία και τυχόν παράληψη των διαδικασιών αυτών αφήνουν νομικά έκθετη την πολιτεία, όπως εκπροσωπείται από τη διεύθυνση εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής.

Απαιτούμε την άμεση μονιμοποίηση των συναδελφισσών/ων νεοδιόριστων του 2020 και του 2021!

Το ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει ανοιχτά τη νέα γενιά εκπαιδευτικών ως εύκολο στόχο και τους διορισμούς ως Δούρειο Ίππο για να περάσει την πολυπόθητη αντιδραστική και τιμωρητική αξιολόγηση. Αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο εχθρεύεται τη γενιά που φώναξε «Υπάκουοι αναπληρωτές δούλοι τέλος» και κέρδισε με τον ανυποχώρητο αγώνα της τον διορισμό τους. Προσπαθεί με κάθε τρόπο να την κρατήσει σε ένα ιδιότυπο καθεστώς ομηρίας (έχοντας διοριστεί αλλά όχι «μονιμοποιηθεί») ώστε να δεχτεί πρώτη την αξιολόγηση.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και αφορά όχι μόνο τους νεοδιόριστους του ’20 και του ’21 αλλά εξίσου και του ’22 και τους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές που έρχονται από πίσω, μαζί και όλους του μόνιμους που έπεται η αξιολόγησή τους και γιατί όχι η επανεξέταση της «ικανότητας», άρα και μονιμότητάς τους.

Το Υπουργείο θεωρεί ότι οι νεότεροι συνάδελφοι του «χρωστάμε» τη μονιμοποίηση μας, ότι προκειμένου να δουλεύουμε στο δημόσιο σχολείο είμαστε διατεθειμένοι/ες να ξεπουλήσουμε την αξιοπρέπεια και τα όνειρά μας για ένα δημόσιο σχολείο, που εξακολουθεί να λειτουργεί δημοκρατικά, που οραματίζεται ένα δικαιότερο μέλλον για όλα τα παιδιά. Όποιες και να είναι  οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα επιτρέψουμε να γίνουμε όμηροι ενός ωμού εκβιασμού. Δεν θα το επιτρέψουμε γιατί δεν χρωστάμε τίποτα και σε κανέναν. Γιατί  επί πολλά χρόνια έχουμε δουλέψει ως συμβασιούχοι με μειωμένα δικαιώματα σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Γιατί ως μόνιμοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές έχουμε δει τα προσόντα μας να μην είναι ποτέ επαρκή, έχουμε δει το συνολικό μας εισόδημα να  μειώνεται δραματικά και τον μισθό μας να μην φτάνει για να βγει ο μήνας, γιατί όσα χρόνια δουλεύουμε είμαστε μόνοι και μόνες, χωρίς καμία υποστηρικτική δομή, με Υπουργείο και Διοίκηση όχι μόνο να «νίπτουν τας χείρας τους», αλλά και να απειλούν πλέον με πειθαρχικές ποινές όποιον/α δεν προσαρμόζεται στις επιταγές τους. 

Συναδέλφισσες/οι, νεοδιόριστοι όλων των ετών, αναπληρώτ(ρι)ες, χρειάζεται εδώ και τώρα να πάρουμε σαφή θέση απέναντι στις πρακτικές του Υπουργείου. Αυτό που διακυβεύεται είναι η εργασία και οι ζωές μας, οι μεταξύ μας σχέσεις, η συναδελφικότητα, η δημοκρατία, η παιδαγωγική ελευθερία, μαζί και κάθε έννοια μονιμότητας στο δημόσιο σχολείο. Η΄ θα αφήσουμε τον φόβο να νικήσει ή θα σταθούμε συλλογικά, αποφασιστικά και μαχητικά απέναντι σε ένα αφήγημα που λέει ότι όποιος/α δεν συμμορφώνεται απολύεται ή παραμένει όμηρος μιας αέναης, ταξικά άνισης και μίζερης διαδικασίας κατά την οποία κανείς ποτέ δεν θα είναι αρκετά ικανός, αρκετά νέος, αποδοτικός, ελαστικός, ανθεκτικός. 

Καλούμε άμεσα τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να επιληφθούν του ζητήματος μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συνδικαλιστικά και νομικά. Παράλληλα, καλούμε ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και την πίεση στις τοπικές ΔΠΕ/ΔΔΕ για να εκδώσουν αποφάσεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του ’20-‘21. Δε θα αφήσουμε κανέναν/μια συνάδελφο μόνο/η απέναντι στη Διοίκηση. Δεν θα επιτρέψουμε στις ανεκπλήρωτες πολιτικές φαντασιώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να σταθούν εμπόδιο σε κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα. Οι διατάξεις του ν.4823 που αφορούν στην ατομική αξιολόγηση δεν έχουν εφαρμοστεί σε κανένα στάδιο και επίπεδο. Στην οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν θα απαντήσει και θα την αποτρέψει. Τίποτα δε χαρίστηκε, με τους αγώνες μας κερδίζονται όλα!

Απαιτούμε:

•            Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.

•            Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων χωρίς καμία αξιολόγηση και καμία προϋπόθεση!

•            Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Η/Ο εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμη/ος με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα, με την πρόσληψή της/του ως μόνιμος εκπαιδευτικός.

•            Να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης και μαζί ο ν4589 του Γαβρόγλου (προσοντολόγιο) που δημιουργεί ένα συνεχές κυνήγι συλλογής προσόντων, απαξιώνοντας πλήρως το πτυχίο ΑΕΙ και ενισχύοντας τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους συναδέλφους.

•            Μαζικούς μόνιμους διορισμούς/ μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών, αποκλειστικά με βάση πτυχίο και προϋπηρεσία.

•            Η επιμόρφωση να είναι απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες, να οργανώνεται από τα πανεπιστήμια, να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Όλοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να έχουν στη διάρκεια της διδασκαλικής τους ζωής ισότιμο χρόνο εκπαιδευτικής άδειας, τον οποίον θα αξιοποιούν για τις επιμορφωτικές διαδικασίες. Να επαναλειτουργήσουν όλα τα Διδασκαλεία που έκλεισαν τα χρόνια των μνημονίων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *